Chevy and GMC Duramax Diesel Forum banner

2019 L5P Laag koelvloeistoflampje gaat branden.

105K views 89 replies 28 participants last post by  Ron505  
#1 ·
Het lijkt erop dat bij de eerste start in de vroege ochtend het waarschuwingslampje voor koelvloeistof een paar seconden aangaat. Het is een paar keer gebeurd. De vrachtwagen is een 2019 2500HD met 30.000 mijl. Ik heb een vriend met een 2017 met 30.000 mijl en het doet nu hetzelfde. De dealer heeft een druktest van het koelsysteem gedaan en een probleem met de koppakking geconstateerd. Dit is de 5e vrachtwagen die hij de afgelopen 2 maanden met dit probleem heeft gehad. Gaan ze de koppakkingen vervangen? Wat is er tot nu toe ervaren?

#2 ·
De mijne deed het... Ik bracht hem naar een dealer, onder garantie, ze houden de truck 4 dagen, beweren het koelvloeistofreservoir te vervangen, waar de niveausensor in zit... Ik reed er 3 dagen mee... Bam, de DIC vertelt me dat het koelvloeistofpeil weer laag is. Ik bracht hem naar een 2e dealer, ze informeren me dat er niets in de GM-database staat dat het reservoir ooit is vervangen, dus ze voltooien de reparatie, voor de lunch, en TADA!!! Geen problemen meer sindsdien, OOIT!!!... Nu, ik heb ongeveer 12-16 oz koelvloeistof in het reservoir gedaan, nadat het de 2e keer was vervangen, maar waarschijnlijk door ontluchting... De juiste reparatie is ongeveer 6500 mijl geleden uitgevoerd, onder garantie, en geen verdere problemen!!! Ik hou van deze truck!!!

#3 ·
Als er koppakkingen nodig zijn, wordt dit gedekt - tenzij u iets hebt gedaan om de garantie op de aandrijflijn ongeldig te maken.
En GM zal waarschijnlijk een momentopname van de computerlogs willen hebben voordat ze de werkzaamheden goedkeuren.

Ik verwacht dat de dealer waarschijnlijk niet verdergaat totdat GM (of de klant) heeft ingestemd met betalen.

OTOH,
heeft u gecontroleerd of het reservoir tot de rand is gevuld (wanneer koud) volgens de handleiding?

Zoals ElmosBoy plaatste, zijn lekkende reservoirs vrij gebruikelijk.

Ik zou het koelvloeistofreservoir bijvullen en kijken hoe snel het koelvloeistof verliest. In de loop der jaren heb ik veel motoren gehad die af en toe een beetje koelvloeistof nodig hadden. Soms vond ik een slangklem een beetje los. Soms vond ik niets. Nooit koppakkingen nodig gehad - hoewel het natuurlijk wel eens kan en gebeurt.

Hoe groot is de dealer? Sommigen zullen in een paar maanden veel vrachtwagens verwerken en mogelijk honderden in hun klantenbestand hebben. Hebben ze gespecificeerd dat de 5 allemaal 2019 L5P's waren of alleen dat ze 5 klanten hadden die die reparatie nodig hadden?

Vertrouw, maar controleer.
(Of probeer het in ieder geval te verifiëren)

#4 · (Edited)
Ik heb ook een 2019 en hetzelfde probleem is gisteren opgedoken bij 11000 mijl. Ik heb vandaag ongeveer 24 oz aan het reservoir toegevoegd nadat ik het een nacht had laten staan. Ik vond een kleine plas onder de slang met grote diameter waar deze op de expansietank is aangesloten. Ik hoop dat het zo simpel is. Ik heb het schoongemaakt en zal er meer mee rijden om die theorie te testen voordat ik de dealer bel. Het is een geweldige truck, maar hij test me zeker meer dan mijn LML.

#5 ·
Mijn koelvloeistofniveau-lampje is terug van de doden!! Begon weer te branden, na ongeveer 8000 probleemloze mijlen. Ik bracht het terug naar de dealer die me informeerde dat de sensor weer kapot was gegaan, en ze vervingen hem. Joehoe!!! Fout...De volgende dag 9 meldingen op een reis van 155 mijl met twee etappes...Ik heb hem weer bij hen, ik zal jullie allemaal laten weten wat ze deze keer moeten toestaan. Ik heb hen een Tech-Service Bulletin verstrekt, waarnaar op deze site wordt verwezen (hieronder opgenomen) uit 2018...Ze zeiden dat ze het tot de letter zouden volgen, omdat ze op zoek gingen naar lekken, we zullen zien......

Attachments

#6 ·
Ik kijk ernaar uit om te horen wat ze je vertellen. Ik weet niet waarom wij, de consumenten, hen op de hoogte moeten stellen van servicebulletins. Je zou denken dat welke software ze ook gebruiken om problemen op te lossen, hen daarop zou attenderen.

#7 ·
Mijn koelvloeistofreservoir met de sensor voor laag koelvloeistofniveau is 2.000 mijl geleden onder garantie vervangen, sindsdien geen problemen. Het waarschuwingslampje voor laag koelvloeistofniveau begon pas een paar maanden na de vervanging van het blokverwarmingssnoer door de dealer te branden. De dealer zei dat ze nogal wat problemen als deze hebben gehad na de vervanging van de blokverwarming. Tot nu toe heb ik geluk gehad... maar de tijd zal het leren of het terugkomt.

#8 ·
Frustrerend deel ... we zullen de waarheid nooit van GM (of een andere fabrikant) krijgen. Als de waarheid aan het licht zou komen en het een defect ontwerp, een defect onderdeel of gewoon het gevolg zou zijn van het kopen van de laagste bieder uit China zonder de juiste kwaliteitscontroleprotocollen, enz. ... zou een bloedzuigend advocatenkantoor met te veel advocaten een class action-rechtszaak tegen GM beginnen en miljoenen dollars kosten, die in de loop van de tijd aan ons (de consument) worden doorberekend. Daarom, als het financiële risico te groot is om fouten toe te geven, vermijdt GM het produceren van documentatie over een defect onderdeel en de juiste reparatieprocedure voor de technici van de dealer. In plaats daarvan geeft de dealer de schuld aan een liftkit die niets te maken heeft met het uitvallen van de sensor in het koelvloeistofreservoir, simpelweg omdat ze hun zaak hebben verloren door te proberen vergoed te worden door GM, die zei dat ze alleen zouden betalen voor de eerste poging om het probleem op te lossen. En zo gaat de cirkeltrek door ten koste van de consument, of het nu financieel of emotioneel is. Dit is misschien maar een complottheorie die ik heb bedacht tijdens een avondwandeling in mijn buurt, maar het zet je wel aan het denken over hoeveel BS niet door de fabrikant wordt bekendgemaakt dankzij de parasitaire advocatenkantoren en advocaten die er zijn. 😉

• Like
Reactions: Piper One
#9 ·
Nou, ik heb de blokverwarming daadwerkelijk laten vervangen, tijdens het bezoek afgelopen vrijdag, en dat kan heel goed de oorzaak zijn geweest van de 9 gebeurtenissen tijdens de korte rit op zaterdag (niet goed ontlucht en gevuld systeem, waarschuwing verschijnt elke keer als er een luchtbel opduikt, misschien...). De dealer zegt dat ze het hebben gerepareerd en ze hebben 152 mijl met mijn truck gereden om het te bewijzen... (Ik protesteerde, maar tevergeefs, behalve een aanbod van de servicemedewerker om me voor $10-$15 aan brandstof te kopen). In ieder geval heb ik tot nu toe ongeveer 125 mijl gereden en nog geen waarschuwing voor laag koelvloeistofpeil. De servicemedewerker kan me niet precies vertellen wat ze hebben gedaan en nu de technicus is berispt omdat hij mijn truck de vernieling in heeft gereden, zal ik misschien nooit precies weten wat er is gedaan (werkorder zegt alleen dat de terugkerende waarschuwing voor laag koelvloeistofpeil is gerepareerd)... Ik heb minder dan 1500 mijl bumper-to-bumper garantie over, dus ik veronderstel dat we zullen zien welk spannend avontuur ons te wachten staat voorbij de BumpertoBumper DMZ.... Wens me het beste en rijd ermee alsof je ze gestolen hebt!!

• Like
Reactions: UTEngineer
#10 ·
Deze zijn berucht moeilijk om alle lucht eruit te krijgen.
Ze laten koelvloeistof weglopen om de blokverwarming te doen.

Het is geen reden tot bezorgdheid als u kort na het vervangen van de blokverwarming wat koelvloeistof moet bijvullen.
Vul het (koud) bij en controleer een paar dagen later om te bevestigen dat het een luchtbel was en geen niet-gediagnosticeerde lekkage.

• Like
Reactions: ElmosBoy
#12 ·
Deze zijn berucht moeilijk om alle lucht eruit te krijgen.
Ze laten koelvloeistof leeglopen om de blokverwarming te doen.

Het hoeven bijvullen van een beetje koelvloeistof kort nadat de blokverwarming is vervangen, zou geen reden tot bezorgdheid moeten zijn.
Vul het bij (koud) en controleer een paar dagen later om te bevestigen dat het een luchtbel was en geen niet-gediagnosticeerde lekkage.
Ik had de mijne net gerepareerd voordat dit gebeurde. Besefte niet dat ze het daarvoor aftappen. Goed om te weten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#11 ·
Vroeger had ik problemen met deze blokverwarmers omdat het systeem zo'n gedoe is. Snap On heeft een tool die het hele koelsysteem onder vacuüm zet, net als bij een Evac/Recharge. Dan gebruikt het vacuüm om de koelvloeistof aan te zuigen en sinds ik die tool gebruik, heb ik geen enkele terugloop meer gehad. Het is een veel effectievere en efficiëntere methode dan rennen en ontluchten. Zelfs na het vervangen van een waterpomp maakt het het leven een stuk gemakkelijker. Het is niet nodig om overdreven lange afstanden te rijden.

#13 ·
Nog 1500 mijl en nog geen problemen... De "Hill Assist"-melding verscheen gisteren en maakte me bang... Ik dacht dat het terug was, maar merkte de boodschap al snel... Vreemd hoe dingen zo werken, altijd beter om de hele boodschap te lezen voordat je in actie komt...

#48 ·
19 3500 laag koelmiddel komt aan, vloeistof is vol, heeft ongeveer 11.000 mijl erop
[/QUOTE

Hier ook, 2019 3500. Ik werd er ziek van om het naar de dealer te brengen voor een waarschuwing voor laag koelmiddel na de bockheater-terugroepactie. Ik kocht een expansietank en verving deze zelf. Mij werd verteld dat als de sensor een paar keer aan lucht wordt blootgesteld, deze blijkbaar doorbrandt. Tot overmaat van ramp is de sensor in de tank ingebouwd, dus je moet de hele unit vervangen. Ik denk dat ik $85,00 voor de tank heb betaald en ongeveer 1,5 uur aan arbeid heb geïnvesteerd, de dealer wilde $580,00. Net van de BTB-garantie afgerold toen dit allemaal begon, stel je voor.

#20 ·
Het is vrij gebruikelijk. Een nieuwe fles kost maar ongeveer $100.
Ik ben het ermee eens en mijn nieuwe is gisteren aangekomen. De $64 vraag is: hebben ze deze sensor geüpgraded / geüpdatet of gaat mijn DIC over een maand of zo weer oplichten.....

Ik moet waarschijnlijk mijn POS-opmerkingen uitleggen, want dit is slechts een ander item in een lange lijst van irritante storingen. Ik werk vanuit mijn vrachtwagen, het is mijn kantoor en zonder kan ik mijn werk niet doen. Deze 18 rijdt dezelfde wegen door hetzelfde vuil op dezelfde locaties als mijn 13 LT, met als verschil hoe snel iets is uitgevallen. Dat is een directe link met kwaliteit en eerlijk gezegd, het maakt me boos. Deze vrachtwagens zijn niet goedkoop en ik denk dat ik het recht heb gekregen op een bepaalde mate van betrouwbaarheid. Deze was 25.000 dollar meer dan ik voor de LT betaalde en eerlijk gezegd, niet de helft van de vrachtwagen. Dat gezegd hebbende, heeft hij me nog nooit aan de kant van de weg achtergelaten. Hij heeft de banden laten piepen bij een paar opschakelingen, een paar versnellingen geslagen en ik heb zelfs ontdekt dat de achterkant half leeg was (geen lekken), maar me nog niet in de steek gelaten. Ik heb een scanner moeten kopen om hem in orde te houden en af en toe een regeneratie te forceren.

Carmax heeft een aanbod gedaan dat meer is dan ik verschuldigd ben. Ik zal de fles vervangen en er misschien op ingaan.

#23 ·
Had het probleem talloze keren na motorvervanging met heater update, deze dingen zijn moeilijker te ontluchten dan vrede sluiten met Rusland, dom dom slecht ontwerp! Eindelijk goed gezet, maar nu is de transmissie kapot!! Maar is een Ram of Furd een verbetering!

#24 ·
Had het probleem talloze keren na motorvervanging met heater update, deze dingen zijn moeilijker te ontluchten dan vrede sluiten met Rusland, dom, dom, slecht ontwerp! Eindelijk goed gezet maar nu is de trans kapot!! Maar is een Ram of Furd en verbetering!
Ik kijk zelf naar Ford. Ram is te duur voor wat het is. Zal waarschijnlijk alles van aluminium vermijden, wat geen 10 versnellingen betekent. (tenzij het een echte deal is)

Jmo

#26 ·
Toegegeven, mijn ervaring was iets anders vanwege mijn ervaringen hiermee tijdens de reparatie van de blokverwarming, maar het duurde ongeveer een maand voordat mijn koelvloeistofpeil stabiliseerde. Hopelijk is uw tijd korter, aangezien het motorblok niet wordt geopend.

#31 ·
Na de motorvervanging ging het lampje herhaaldelijk branden, daarna hebben ze het ontlucht en het is een dag goed, ga een week later terug, weer de bulletinprocedure en het is goed voor 12.000 mijl, begint weer op de 5e, ben vandaag naar de dealer gegaan en heb de tank laten vervangen omdat de sensor "slecht werd". Kosten $480, kon de verlengde garantie niet gebruiken omdat er geen goedkeuring was op een vrijdagmiddag. Wacht nog steeds op antwoorden over een terugkoop of iets voor de hele verdomde puinhoop, nu 73 dagen kwijt, had een auto van 50 miljoen dollar op dit moment toen ik de 47 mijl naar de volgende services passeerde ????? dat is altijd een ontspannend gevoel!!! Het is altijd wel iets met deze truck!

#33 ·
Vandaag een besteld voor de 4500-- $ 110,00. Hetzelfde als een 3600 tank. De mijne deed hetzelfde: af en toe weinig koelvloeistof. Ga het zelf vervangen, want de dealer zou er een week over doen om het te laten doen

#34 ·
Net vandaag een besteld voor de 4500-- $ 110,00. Hetzelfde als een 3600 tank. De mijne deed hetzelfde: af en toe weinig koelvloeistof. Ga het zelf veranderen, want de dealer zou er een week over doen om het te doen
Waar heb je besteld, sambor? Ik moet dit laten doen en ik moet mezelf ervan overtuigen om de WCFab tank niet te nemen vanwege de blingfactor.

#35 ·
Ik heb het besteld bij de onderdelenafdeling van de dealer. Ze hadden er meer dan 300 op voorraad in het magazijn in Dallas, dus ik krijg het maandag.

• Like
Reactions: Melonhead1102
#38 ·
Ja, daar ben ik zeker van. Sensor losgekoppeld en de twee pinnen verbonden - licht uit. Er zou niet veel koelvloeistof in de onderste helft moeten zitten.

#39 ·
Ik weet niet zeker welk jaar je hebt, maar de sensor leest alleen de bovenste kamer van de tank, althans in de beide '19's' waarmee ik te maken heb gehad.

• Like
Reactions: Melonhead1102