Hoewel lokale brandstof prima zou moeten zijn voor gebruik in de winter, denk ik dat een extra gram preventie een slimme zet zou kunnen zijn. In de winter gebruik ik Hot Shots Secret Diesel Winter Anti-Gel, maar elk behandelingsmerk is prima. Ik wil niet in een situatie terechtkomen waarin ik vastzit en afhankelijk ben van een "911" type diesel anti-gel additief, ze duren te lang om te werken (IMHO) en soms lijken ze niet te werken zoals geadverteerd, ik denk dat de veel betere oplossing is om een goede anti-gel toe te voegen aan alle brandstof, zodat ik niet vast kom te zitten en hoef te bidden dat een 911-product de tank, leidingen, filter, rails, enz. daadwerkelijk kan ontdooien. Zelfs als de brandstofpomp de diesel door het systeem zou kunnen laten circuleren (lijkt onwaarschijnlijk omdat het zich op het koude verstoppunt in dit scenario bevindt), zou het eeuwig duren om het systeem vrij te maken voor een goede start en werking. Ik zal zeggen dat ik leden heb gezien, sommigen in extreem koude klimaten, die zeggen dat ze het NIET gebruiken TENZIJ ze naar het zuiden reden naar een warmer klimaat en tankten, omdat ze het niet wilden riskeren om brandstof te krijgen die onvoldoende behandeld is voor waar ze naartoe gaan. IMHO-YMMV