Chevy and GMC Duramax Diesel Forum banner

Controleer aanhangerbedrading

3 reading
135K views 59 replies 32 participants last post by  Ron Nielson  
#1 ·
Hallo mensen,

We zijn net van Indianapolis naar Moab, Utah gereden en hebben een aanhanger van 2.700 met een voertuig van 5.000 gesleept. Over de bergen van Colorado. Ik ben er redelijk zeker van dat ik niet overdrijf als ik zeg dat de waarschuwing "controleer aanhangerbedrading" honderden keren, zo niet meer dan duizend keer, werd weergegeven. Zeggen dat ik pissig ben, is een enorme understatement. Die waarschuwing ("controleer aanhangerbedrading") zou worden weergegeven en dan zou het bericht "aanhanger aangesloten" over het algemeen onmiddellijk verschijnen (soms na een paar seconden). Dit kon willekeurig zijn, of het kon snel achter elkaar een dozijn keer of meer gebeuren.

De truck is een 2015 3500 Duramax. We hebben hem eerder dit jaar nieuw gekocht. We hebben in mei nog een andere reis met deze truck en aanhanger gemaakt en hadden vergelijkbare problemen, hoewel het pas aan het einde van de reis was en slechts een paar keer.

Op deze reis begon het pas ongeveer 3 uur na onze reis. Ik ben gestopt na ongeveer 5 uur. Ik heb de aarde vervangen (nieuwe draadklem en ervoor gezorgd dat er goed contact was met het aanhangerframe). Ik heb ook de bevestiging van de connector aan de truckzijde op de kabelboom geĂŻnspecteerd. Op de aanhanger heb ik alle bedrading geĂŻnspecteerd die niet in de aanhangerleiding zat. Ik heb ook alle aansluitingen op de elektrische connector gecontroleerd. Ik kon het probleem niet oplossen.

We hebben hem toen naar een dealer in Columbia, Missouri gebracht. Ze waren geweldig in het binnenhalen van ons en een dieseltechnicus met aanhangerervaring ernaar laten kijken. Hij kon niets vinden. Hij raadde de stekkerwissel op de aanhanger aan; maar hij kon niets verkeerds zien aan degene die we hadden. (Ik probeerde de stekker bij de dealer te kopen; maar ze hadden er geen op voorraad.)

We reden verder. Het probleem werd erger en daarna beter en daarna weer erger op de eerste dag.

Toen we op zaterdagochtend (de tweede dag) opstonden en onze reis voortzetten, reden we bijna 3 uur met slechts één waarschuwing. Toen waren er de volgende 2 uur 3 berichten. En toen begonnen in Denver de waarschuwingen weer... erg vervelend. Halverwege de bergen gingen we van de snelweg af bij een rustplaats en ik verving de connector aan de aanhangerzijde. Ik kon de door GM aanbevolen stekker niet vinden; maar ik vond een nieuwe aftermarket stekker bij O'Reilly. Het maakte absoluut geen verschil. De stekker voelde veel strakker aan; maar de prestaties veranderden niet.

Bij een paar verschillende gelegenheden trok ik de noodstopschakelaarpen eruit en stak hem er weer in. Het systeem leek een korte tijd in orde te zijn. Ik weet niet zeker wat voor verschil dat zou maken.

De aanhanger is twee jaar oud. Ik heb de remmen vlak voor deze reis geĂŻnspecteerd. De magneten zien er goed uit en de draadverbindingen zien er goed uit. We hebben deze aanhanger met een 2011 HD 3500 op drie lange reizen gesleept zonder verbindingsproblemen.

Ik weet niet zeker waar ik hiermee naartoe moet... Ik zal hem hier naar een lokale dealer brengen voor een andere mening. Mij is verteld dat er geen gegevens worden geregistreerd voor deze waarschuwingen, dus er is geen manier om op een fout te controleren, tenzij deze live is.

Wat moet ik doen om de geĂŻntegreerde controller los te koppelen en een aftermarket te installeren? Ik wil de connector aan de truckzijde en de kabelboom elimineren... weet alleen niet zeker hoe ik dat moet doen.

Alle gedachten worden gewaardeerd.

Jeff

#3 ·
Het is de aanhangerstekker. Gebeurt me de hele tijd. Probeer de contacten met een staalborstel schoon te maken.

#4 ·
Jeff

Waar denk je aan?? Je hebt een NIEUWE TRUCK ONDER VOLLE GARANTIE!!! Breng hem terug naar de dealer en zeg dat ze hem moeten repareren. Neem je aanhanger mee, zodat ze geen excuus hebben om de fout niet te kunnen vinden als hij aan UW AANHANGER is gekoppeld.

Natuurlijk zou je het zelf kunnen doen, maar waarom zou je dat doen? Zorg ervoor dat de ITBC nu correct werkt en je zult blij zijn dat je het gedaan hebt.

• Like
Reactions: sambor and Jasong
#44 ·
Jeff Waar denk je aan?? Je hebt een NIEUWE TRUCK ONDER VOLLE GARANTIE!!! Breng hem terug naar de dealer en zeg dat ze hem moeten repareren. Neem je aanhanger mee, zodat ze geen excuus hebben om de fout niet te kunnen vinden als deze is aangesloten op UW AANHANGER. Natuurlijk zou je het zelf kunnen doen, maar waarom zou je dat doen? Zorg ervoor dat de ITBC nu correct werkt en je zult blij zijn dat je het gedaan hebt.
Mijn gok: De vrachtwagendealer zou zeggen dat het de aanhanger is en de aanhangerdealer zou zeggen dat het de vrachtwagen is.

#5 ·
Ze zullen hem vertellen dat hij zijn aanhangerstekker moet repareren, anders kon zoetigheid niet op het ticket worden gereproduceerd. Het zou tijdverspilling zijn

#6 ·
Ik heb mijn stekkers aan beide kanten schoongemaakt en de draden gecontroleerd op breuken, maar niets verkeerds gevonden. Er zijn zoveel threads over dit probleem dat ik geloof dat de ITBC defect is. Ja, sommigen van jullie hebben er nooit problemen mee, maar dan trekken jullie waarschijnlijk ook geen aanhanger 400 mijl per dag, zeven dagen per week.

#7 ·
126.364 gekocht op 18-11-14. Ik krijg het af en toe, maar het is de aanhangerstekker, anders zou het consistenter werken op alle aanhangers

#9 ·
Yup, evenals nutsvoorzieningen. Ik heb het bericht maar op misschien 4-5 van waarschijnlijk 30 of meer trailers die ik heb getrokken gekregen. Ik heb het altijd toegeschreven aan de geweldige elektriciens van Forest River. Ik heb 4 itbc-zekeringen zien springen en heb er nu een heleboel bij me, aangezien de micro j-case alleen bij een dealer te koop is.

#10 ·
Ik weet niet of dit je probleem oplost, maar het heeft het mijne zeker verholpen.

Ik heb steeds meer problemen gehad met de waarschuwing voor de aanhangerbedrading. Het begon af en toe en onlangs ging het bijna continu en maakte me gek. Godzijdank werk ik in het ziekenhuis, anders zou het gebel me gek hebben gemaakt. Ik heb alles aan de connectorzijde bekeken, een paar draden opnieuw gelegd, de hoofdaarde van de aanhanger vanaf de accu gerepareerd (het ging via een dun stuk metaal in plaats van het frame), de afbreek schakelaar uit de mix gehaald om er zeker van te zijn dat deze geen problemen veroorzaakte en absoluut niets heeft het probleem opgelost. Ik besloot om naar de assen zelf te gaan. Houd er rekening mee dat mijn vrachtwagen gloednieuw is en de aanhanger ook bijna gloednieuw is. De eerste twee assen aan de passagierskant van mijn speelgoedaanhanger zaten vol vet, overvol in de fabriek. Ik heb tijd besteed aan het schoonmaken ervan. De achterste passagierskant werd interessant. Zodra ik de trommel eraf haalde, viel de magneet op de grond. De clip die hem vasthoudt, ontbreekt/is weg of is nooit geĂŻnstalleerd. De bedrading zat ook niet met de clips aan de arm vastgeklikt. Het leek erop dat de bedrading zijn weg naar de remtrommel had gevonden en deze had gesmolten/verdraaid, waardoor er kortsluiting in het systeem ontstond. Zodra ik de draden uit elkaar trok, zei de vrachtwagen "aanhanger aangesloten". Ik knipte de draden door, verwijderde ze uit de behuizing en haalde de magneet eruit. Ik ben van plan om morgen naar de aanhangerwinkel te gaan en een nieuwe magneet te kopen, maar de 15 mijl die ik met de aanhanger heb gereden sinds ik de draad heb doorgeknipt, heb ik 0 problemen gehad. Hierbij een foto van de magneet en de bedrading.

Hoewel de aanhanger nog onder fabrieksgarantie valt en ik weet dat ik hem had kunnen laten dekken, kostte het me alleen tijd en de prijs van een nieuwe magneet. Bovendien heb ik de voldoening te weten dat ik het heb gerepareerd, en het is april en bijna elke aanhangerwinkel is minimaal 1 maand weg als ik ervoor betaal en langer als de fabriek ervoor betaalt.

Attachments

#43 ·
Weet niet of dit je probleem oplost, maar het heeft het mijne zeker opgelost.

Ik heb steeds meer problemen gehad met de waarschuwing voor de aanhangerbedrading. Het begon af en toe en recentelijk ging het bijna continu en maakte me gek. Godzijdank werk ik in het ziekenhuis, anders zou het dinging me gek hebben gemaakt. Ik heb alles aan de connectorzijde bekeken, een paar draden opnieuw gelegd, de hoofdaarddraad van de aanhanger vanaf de accu gerepareerd (die liep via een dun stuk metaal in plaats van het frame), de breek-schakelaar uit de mix gehaald om er zeker van te zijn dat deze geen problemen veroorzaakte en absoluut niets heeft het probleem opgelost. Ik besloot om naar de assen zelf te gaan. Houd er rekening mee dat mijn vrachtwagen gloednieuw is en de aanhanger ook zo goed als nieuw. De eerste twee assen aan de passagierszijde van mijn speelgoedaanhanger zaten vol vet, overvol in de fabriek. Heb tijd besteed aan het schoonmaken ervan. De achterste passagierszijde was waar het interessant werd. Zodra ik de trommel eraf trok, viel de magneet op de grond. De clip die hem vasthoudt, ontbreekt/is niet aanwezig of is nooit geĂŻnstalleerd. De bedrading zat ook niet met de clips aan de arm vast. Het leek erop dat de bedrading zijn weg naar de remtrommel had gevonden en deze had gesmolten/verdraaid, waardoor er kortsluiting in het systeem ontstond. Zodra ik de draden uit elkaar trok, zei de vrachtwagen: "aanhanger aangesloten" Ik knipte de draden door, verwijderde ze uit de behuizing en haalde de magneet eruit. Ik ben van plan om morgenochtend naar de aanhangerwinkel te gaan en een nieuwe magneet te kopen, maar de 15 mijl die ik met de aanhanger heb gereden sinds ik de draad heb doorgeknipt, heb ik 0 problemen gehad. Bijgevoegd is een foto van de magneet en de bedrading

Hoewel de aanhanger nog onder fabrieksgarantie valt en ik weet dat ik hem had kunnen laten dekken, kostte het me alleen tijd en de prijs van een nieuwe magneet. Plus ik heb de voldoening te weten dat ik het heb gerepareerd, en het is april en bijna elke aanhanger is minimaal 1 maand weg als ik ervoor betaal en langer als de fabriek ervoor betaalt.
Ik heb je bericht gelezen. Heb mijn 7-pins aanhangerconnector uit elkaar gehaald en de ene draad voor de remmen verwijderd. Reed 35 mijl naar huis. Geen dingy meer. Ik zal deze week ergens in de remmen duiken.
Als iemand anders dit probleem heeft, kijk dan naar de aanhangerremmen en/of de bedrading ervan.
Dat is uiteraard ook waar mijn pro was/is.

#11 ·
Mijn 2015 road warrior toy hauler doet dit non-stop. Ik heb geprobeerd de stekker in de bed en de stekker op de bumper te gebruiken. Ik heb diëlektrisch vet in alle stekkers gepompt, het is willekeurig. Zodra het begint, doet het het non-stop terwijl je rijdt. Constant gebel gedurende 30-40 minuten tijdens het rijden, maakt dat ik een zekering wil laten springen. Nooit eerder een aanhanger gehad die me het probleem gaf, behalve mijn toyhauler.

#12 ·
GM Controleer aanhangerbedrading foutmelding en TSB

Bedankt voor jullie ideeën! De meeste van de "oplossingen" die in het forum worden beschreven, zullen werken, althans voor een tijdje, maar het probleem zal niet zijn aangepakt. Het is zeker niet aangepakt door GM in een van hun TSB's PIT5311A & B (voor de verschillende jaren die worden beïnvloed). Sterker nog, GM heeft de brutaliteit om de bedrading aan de aanhangerzijde en/of de "...connectoren aan de aanhangerzijde die niet voldoen aan de SAE-specificatie" de schuld te geven.!!
Waarom heeft niemand opgemerkt (of vermeld) dat de enige trucks met dit probleem de 7-weg/4-weg combo plug hebben die is georiënteerd met de 7-weg bovenaan? GM zal het zeker niet vermelden (zie hieronder), en je weet dat de mensen in de loopgraven in de serviceafdelingen waarschijnlijk is verteld om niets tegen de klant te zeggen. Je weet dat de TSB niet uit de lucht kwam vallen, maar vanwege een groot aantal fouten die zich voordeden... met klanten die de combo plug hebben met de 7-weg bovenaan. Lees verder als je geïnteresseerd bent:
Het echte probleem, en de reden waarom mensen de fout niet hebben gehad met oudere trucks of Fords, enz., is omdat GM met een geweldig idee kwam dat slecht werd geĂŻmplementeerd. Ze dachten dat het combineren van een 7-weg en 4-weg stekker zou besparen op het gebruik van converterstekkers (correct) en klanten zou besparen op het moeten meenemen van converters voor boten en andere 4-weg bedrade aanhangers. Waarschijnlijk een aardig gebaar in het algemeen.
Ze hebben echter niet de moeite genomen om te specificeren dat de 7-weg onderaan de 7/4 combo plug moet zitten. Als je over de parkeerplaats van een dealer loopt, zie je dat sommige trucks de 7-weg bovenaan hebben, andere onderaan. De 7/4 combo plug aan de truckzijde klikt heel mooi in de bumper met zijn schattige kleine veerklemmen (weer een goed idee), maar de plug kan NIET worden omgedraaid om de 7-weg onderaan te plaatsen, waar hij zou moeten zitten, en zoals het al jaren is. De twee onderste aansluitingen in een 7-weg, wanneer deze normaal is georiënteerd met het deksel aan de truckzijde OMHOOG, zijn de GROND en de AANHANGWAGENREM.
Vandaar het probleem met GM-trucks die de 7-weg bovenaan hebben: als de stekker en draad aan de aanhangerzijde hangen en wiebelen (stel je dat eens voor, wat een verrassing voor de GM-engineers!), kan een of beide van de twee aansluitingen (GROND &/of REM) af en toe contact verliezen, waardoor de "DING, DING, DING: CONTROLEER AANHANGERBEDRADING" ontstaat, gevolgd door "AANHANGER AANGESLOTEN" als de aansluitingen weer contact maken. Dit is ook de reden waarom je "Aanhangerversterking"-display op trucks die dat in het info-cluster hebben, "grijs" wordt en geen activiteit vertoont als de verbinding los zit, en dan weer oplicht naar het normale oranje en activiteit vertoont als de verbinding vastzit.
De bumperstempels worden blijkbaar in batches gedaan, of misschien op verschillende locaties, wat resulteert in sommige bumpers met het 7-weg gat bovenaan en andere met de 7-weg onderaan. Omdat de stekker niet kan worden omgedraaid en GM er niet aan heeft gedacht om de bumperstempels correct te specificeren, hebben ze ervoor gekozen om de bron van het probleem bij de bedrading aan de aanhangerzijde te plaatsen!! Boor en voeg inderdaad je eigen aarddraad toe! Slordig en lui van GM. Of koop een nieuwe connector aan de aanhangerzijde (op jouw kosten), want de jouwe voldoet waarschijnlijk "...niet aan de SAE-specificatie". Echt??
De ECHTE oplossing zou zijn dat GM je huidige bumperstempel vervangt door een met de 7/4 combo plug georiënteerd met de 7-weg onderaan. Ik kan me niet voorstellen dat GM dit ooit vrijwillig zou doen, tenzij er voldoende veiligheidsgerelateerde problemen &/of ongevallen zouden zijn waarbij de aanhanger niet remt. Waarom zou GM niet ten minste de Pollak-connector aan de aanhangerzijde aan de klant verstrekken en aanbevelen dat ze hun favoriete RV-servicecentrum bezoeken? Of misschien de klant de kosten van de Pollak-connector aan de aanhangerzijde vergoeden?
Alle getroffen voertuigen kosten $ 50.000 plus, dus een gebaar van goodwill van de kant van GM om dit probleem echt op te lossen (in plaats van de schuld op de aanhangerzijde te leggen) zou zeker redelijk zijn. Wacht! Wat dacht ik?! Als ze klanten zover kunnen krijgen om de rekening te betalen door niet transparant te zijn over hun technische blunder (gedurende minstens vijf modeljaren!), hoeft niemand bij GM verantwoordelijk te worden gehouden.
Ik ga de Pollak-stekker aan de aanhangerzijde kopen en de lokale en regionale sloopbedrijven afzoeken naar een "correct" gestempelde bumper.
Succes allemaal!
Gordon Flowers
Sacramento, CA

#13 ·
Ik heb een 9.000 lbs zware caravan getrokken met mijn 2015 3500 DRW. De laatste 3 uitstapjes hebben we willekeurige berichten gekregen zoals "Controleer aanhangerbedrading", "Service aanhangerremsysteem" en "Aanhanger aangesloten" op de DIC. Ik heb deze aanhanger met mijn oude truck getrokken en ben in maart begonnen met trekken met deze truck. We hebben 5 uitstapjes van en naar huis gemaakt zonder problemen.

De eerste keer dat het gebeurde, waren we 2 uur onderweg naar huis. Het verscheen een paar keer met de melding "Controleer aanhangerbedrading", daarna stond er "Aanhanger aangesloten". Toen de melding verscheen, kon ik zien dat mijn aanhangerverlichting nog steeds brandde, dus ik dacht niet dat de stekker eruit was of dat de draad beschadigd was. We stopten bij een benzinestation en controleerden de stekker en de aansluitingen en alles leek in orde. We gingen verder en de melding kwam niet meer.

De 2e keer dat het gebeurde, zagen we de melding niet tijdens onze rit van 1,5 uur naar onze bestemming. Op de terugweg, ongeveer 1 uur na het begin van de rit, begonnen de waarschuwingen weer en bleven ze komen en gaan. Gestopt en de stekker en aansluiting gecontroleerd en alles leek in orde.

De 3e keer, 1 uur na het begin van de rit, begon het weer. Toevallig kwam ik over een brug en we stuiterden behoorlijk, toen begon het te verschijnen. Bleef komen en gaan tot we op onze bestemming aankwamen. Ik merkte dat toen er stond "Controleer aanhangerbedrading", de aanhangerremmen niet werkten toen we een grote heuvel afreden. Ik had geprobeerd de aanhangerremmen handmatig te bedienen via de fabrieksremregelaar op het dashboard en kreeg niets.

Toen we de aanhanger aankoppelden om weg te gaan en naar huis te gaan, kregen we onmiddellijk de berichten "Controleer aanhangerbedrading" en "Service aanhangerremsysteem" zodra we hem aansloten en niet bewogen. Een vriend en ik begonnen de dingen te bekijken. Ik controleerde de aarddraad voor de aanhangeraansluiting en zette er een nieuw, schoon uiteinde op en bevestigde het stevig. Geen verandering.

We controleerden de aanhangerremzekering onder de motorkap en er leek niets doorgebrand te zijn. Verwisselde hem met een andere zekering en nog steeds geen verandering.

Ik haalde een testlampje tevoorschijn en controleerde de werking van alle pinnen op de 7-pins aansluiting van de truck. Toen we de aanhangerremregelaar testten en een signaal naar de 7-pins aansluiting stuurden, was deze volledig grijs op het dashboard en stuurde geen signaal naar de 7-pins aansluiting. Ik heb de achterkant van de 7-pins aansluiting van de truck achter de bumper losgekoppeld. We testten die kant met een testlampje en nog steeds niets van de aanhangerremterminal. We moesten de weg op, dus we begonnen onze rit. We hadden nog steeds remlichten op de aanhanger, maar er waren geen aanhangerremmen. We begonnen de weg op te rijden met de DING DING DING die meer dan 30 seconden afging. HET WAS KUT! Ongeveer 40 minuten na het begin van de rit stopte het. De aanhangerremoutput begon te verschijnen toen ik de remmen indrukte, de handmatige remregelaar werkte naar behoren. De rest van onze rit van 1 uur verliep zonder problemen. Veel hobbels in de weg en geen berichten of DING-geluiden meer. Ik testte de aanhangerrempin aan de truckkant opnieuw, nu alles werkte. Nog steeds geen spanning die erdoorheen kwam en het DIC-aanhangerremdisplay was grijs. DUS IK WEET NIET ZEKER OF DIE TEST IETS BEWIJST. Misschien geeft de aanhangerrem niets af, tenzij een ander deel van de 7-pins aanhangerkant ook is aangesloten?

De aansluitingen aan zowel de aanhanger- als de truckkant van de 7-pins aansluiting zien er redelijk goed uit. Zeer kleine corrosie. Ik heb er wat elektronische terminalreiniger op gedaan en ze een beetje afgeschraapt. Ik heb wat diëlektrisch vet aan beide kanten aangebracht.

Dus op zoek naar wat begeleiding van de originele post Jeff11, wat heeft u vastgesteld als de oorzaak en oplossing?

Bij voorbaat dank.

#14 ·
U kunt de bedrading naar de remmen van de aanhanger controleren, het klinkt als een intermitterende onderbreking. Er zit ook een relais of andere elektrische componenten in de doos onder de laadvloer. Volg de draden terug van de stekker op de vrachtwagen naar die doos en reset de connectoren.

#15 ·
Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn 2017. Na de bedrading te hebben gecontroleerd en geen problemen te hebben gevonden, heb ik de kabelboom en de stekker op de aanhanger vervangen. Heeft niets opgelost, dezelfde melding. Om een lang verhaal kort te maken, ik ontdekte dat als ik de aanhangerstekker insteek en met een kleine hamer zachtjes op de stekker tik zodat deze een goede verbinding heeft, ik de melding niet meer krijg. In juli heb ik de aanhanger meegenomen naar West-Texas voor een reis van 9 uur en toen we het park inreden, verscheen de melding. Ik weet niet of dit nuttig was of niet, maar het is gemakkelijk te controleren.

#16 ·
Dus bedankt voor de antwoorden jongens. Ik heb de oorspronkelijke poster een PM gestuurd. Hij linkte zijn probleem aan de ware verandering. Ik ben vandaag naar mijn aanhanger gegaan en heb ernaar gekeken. Ik heb een band eraf gehaald en ben onder de trommel gekropen en vond een gebroken draad die naar mijn magneet voor de noodrem liep. Ik heb het onderdeel besteld om te vervangen, maar ik ben er vrij zeker van dat dat het probleem gaat zijn. Ik ben onlangs behoorlijk hard tegen een stoeprand gereden op een krappe parkeerplaats voor gassteroiden. Moet de draad wel losgemaakt hebben en in het lager terechtgekomen zijn toen het draaide. Ik vermoed dat het af en toe was als de draden op de een of andere manier contact maakten en het uitschakelden.

Attachments

#32 ·
Dus bedankt voor de reacties jongens. Ik heb de oorspronkelijke poster een PM gestuurd. Hij linkte zijn probleem aan de echte alter. Ik ben vandaag naar mijn aanhanger gegaan en heb gekeken. Ik heb een band eraf gehaald en ben onder de trommel gekropen en vond een gebroken draad die naar mijn magneet voor de noodrem liep.
Ik heb het onderdeel besteld om te vervangen, maar ik ben er vrij zeker van dat dat het probleem gaat zijn.
Ik ben onlangs behoorlijk hard tegen een stoeprand gereden op een krappe parkeerplaats voor gas-steroĂŻden. Moet de draad losgemaakt hebben en hem in het lager hebben vastgezet toen hij draaide. Ik vermoed dat het met tussenpozen was als de draden op de een of andere manier contact maakten en hem uitschakelden.
Is dit je probleem opgelost? Klinkt alsof alle andere suggesties toevalstreffers zijn. Heb hetzelfde probleem met een RAM 1500 uit 2016. Bedankt bij voorbaat.

#17 ·
Ik heb een nieuwe OEM-remcontroller gekocht omdat de oude waardeloos was en de hele tijd afsloeg. Heb net 2500 mijl gereden met de nieuwe.
Bij 700 en daarna bij 1100 mijl kreeg ik een snelle controle aanhanger, aangesloten. Misschien nog 2 keer in de 2500 mijl.
Veel betere controller dan de originele dash puncher! Die maakte me gek. Ik heb het over het volledig missen van een nummer op de radio!
Had ik maar lang geleden geweten van het slechte onderdeel. Niet dat het de hele tijd deed, maar als het het deed, was het waardeloos, de oude dus.
Als deze één keer gek gaat doen, installeer ik een Prodigy.

#18 ·
Ik heb een 2018 en vervoer een slide-in truckcamper. De mijne doet dit constant aangesloten op de bedconnector als mijn lichtschakelaar in de automatische stand staat. Het stopt als ik één klik naar rechts ga. Het doet het al sinds nieuw.

#20 ·
Mijn 2018 3500 had dezelfde waarschuwing. Bleek een losse kabelboom te zijn die in de wielkast ging voor de connector in de bed. Ik zette de fabrieksconnector van de kabelboom vast, die los was geraakt, en voegde vervolgens een tie-wrap toe. Blijkbaar was hij zo geschud dat hij de waarschuwing bleef activeren. Op mijn reis van Georgia naar Californië kwam de waarschuwing meerdere keren per dag. Op mijn terugreis na mijn reparatie kwam hij geen enkele keer op. Sterker nog, het is sindsdien helemaal niet meer gebeurd, en het is een jaar en enkele duizenden kilometers slepen geleden. Misschien is het een lange termijn, maar ik zou de draadboom controleren die van de connector in de bed komt en kijken of de kabelboom vastzit.

#21 ·
Ik heb een aftermarket-controller geplaatst en hij werkte beter. Ik wou dat er een manier was om de bedrading van de cabine naar achteren volledig opnieuw te doen, tenminste nieuwe kabelbomen etc. Mijn vrachtwagen is wat ouder en er is jarenlang zout op gestrooid!

#22 ·
Dit is me net overkomen tijdens een recente reis van de San Francisco Bay Area naar Los Angeles. Het was op 26/12 en de reis duurde 12,5 uur, maar halverwege de reis kreeg ik het bericht 'Controleer aanhangerbedrading' en ging het TSC-lampje branden. Ik trok echter GEEN van mijn aanhangers.

Het TSC-lampje bleef branden in het dashboard, dus ik ging van de snelweg af waar ik niet echt reed en probeerde het te wissen door de ontsteking uit te zetten en opnieuw te starten, maar elke keer verschenen het bericht en het lampje opnieuw. Omdat ik ook met mijn vrouw en hond reisde, begon mijn hond onrustig te worden, dus reed ik een groot grindgebied in, liet de truck draaien en liet de hond rondrennen en plassen.

Toen ik terugkwam bij de truck... was het waarschuwingslampje uit en kwam het bericht de rest van de reis nooit meer terug. Ik ontving echter een e-mail van OnStar waarin werd uitgelegd dat de waarschuwing was geactiveerd en dat ik een afspraak moest maken met mijn dealer.

Gedachten/opmerkingen, moet ik naar de dealer gaan?

#24 ·
#25 ·
Veel berichten over TCS-systeemproblemen op forums zoals deze en ook op Youtube. Kan een van de honderden problemen zijn.

#26 ·
We ervaren hetzelfde probleem. We hebben net een 2015 GMC 2500HD gekocht samen met een 2007 Feather Lite trailer. Er zijn nieuwe remmen geĂŻnstalleerd, samen met een aansluitdoos en een nieuwe kabel. Onze monteur probeerde ons wat geld te besparen door een goedkopere stekker te gebruiken die wat los zat in de contactdoos van de truck, dus we hadden verbindingsproblemen. Na het installeren van een betere stekker hebben we nu remmen, richtingaanwijzers, remlichten, alarmlichten en achterlichten. We hebben ook de melding "controleer aanhangerbedrading" samen met de vervelende geluiden. Na dit weekend forums te hebben doorzocht, denken we dat het voor ons het beste zou zijn om een aftermarket controller te laten installeren. We bekijken de Tekonsha P3. Vooral gezien alle problemen met het in de fabriek geĂŻntegreerde systeem. Mijn vraag is, zal dit het probleem oplossen dat zich voordoet omdat de contactdoos de rem en de aarde aan de bovenkant heeft, of zal dat nog steeds een mogelijk probleem zijn? Bedankt voor alle antwoorden. John

#27 ·
We hebben ook een "controleer aanhangerbedrading" melding samen met de vervelende geluiden.
Ik volg problemen met het ITBC-systeem vrij nauwgezet en heb ontdekt dat wanneer uw vrachtwagen u vertelt om "aanhangerbedrading te controleren", dat precies is waar het probleem zich ongeveer 90% van de tijd bevindt. En het probleem zit meestal in de aarding van de aanhangerbedrading, of beter gezegd, niet aarden, of zelfs kortsluiting. Ik zou een beetje tijd besteden aan het controleren van de bedrading van de aanhanger, met name de elektrische remmen, en u zult waarschijnlijk het probleem ontdekken.

Ik had vroeger een kleine 21 ft 5e wiel die ik achter mijn GMC Sonoma trok, en verloor mijn remmen in Washington. Gestopt in een aanhangerwinkel, ze werkten 4 uur, vonden het probleem en ik ben weer onderweg. Voordat ik thuiskwam, was ik in SW Colorado en hetzelfde probleem, en dezelfde oplossing, vond problemen met de aanhangerrembedrading. Gemaakt en ik reed naar huis naar Kansas. Opnieuw had ik een probleem, hetzelfde probleem, en besloot alle aanhangerrembedrading te vervangen door 10 ga bedrading en nieuwe magneten, en heb nooit meer een probleem gehad. En u kunt de meeste magneten vervangen door sterkere magneten dan de originele uitrusting. Een bekend probleemgebied is de draad die door het midden van de asbuis loopt en kortsluiting veroorzaakt en de reparatie is om de vervangende bedrading buiten de as te laten lopen met een split loom of een andere soort extra bedradingsbescherming. En zorg ervoor dat uw aanhanger aardt via de aanhanger-naar-vrachtwagen-stekker, niet via de trekhaak.

#29 ·
Dank u.
Ik heb de massapen van de aanhangerstekker getest op het metaal van de trekhaak en kreeg goede continuĂŻteit. Zoals ik al eerder zei, werken alle systemen, maar we krijgen nog steeds het display en het ding. We denken erover om een Tekonsha P3 te installeren en de fabriekscontroller te omzeilen. Tekonsha zegt dat ik een blauwe draad van de P3 terug naar de 7-polige stekker moet gebruiken.

#30 ·
Dank u. Ik heb de massapen van de aanhangerstekker getest op het metaal van de trekhaak en kreeg goede continuĂŻteit. Zoals ik eerder al zei, werken alle systemen, maar we krijgen nog steeds het display en het geluid. We denken erover om een Tekonsha P3 te installeren en de fabriekscontroller te omzeilen. Tekonsha zegt dat ik een blauwe draad van de P3 terug naar de 7-pins moet gebruiken.
Correct, trek een nieuwe voedingskabel van de controller naar de achterste kabelboom, of zoek de voedingskabel onder de motorkap en tap deze daar aan...