Chevy and GMC Duramax Diesel Forum banner

Zelf DPF reinigen.....

80K views 106 replies 36 participants last post by  Mr smith  
#1 ·
Mijn LML nadert 150.000 mijl en de DPF doet raar. Hij doet die snelle optelling van nul gram roet naar zo'n 20 gram, direct na een regeneratie.

Ik heb anderen erover zien posten, maar dit is de eerste keer dat ik het zie. Dus ik heb dit besteld...

Het is ongeveer $400 voor alles, het lijkt een beetje veel.

Dus. Hoe werkte het? Geweldig!

Dit is ongeveer 15 mijl na een regeneratie. Het roet liep op tot 5 gram en stopte. Mijn stationaire tegendruk is 0,00. Mijn tegendruk op de snelweg is 0,30 psi en WFO BANGING door de versnellingen is ongeveer 1 psi. Deze cijfers waren hoger vóór de reiniging.

Toegang is eenvoudig. Krik de truck op en schroef de DPF-druksensor af, en je bent er! Als je de installatie eenmaal hebt gekocht, zijn de chemicaliën goedkoop, dus ik zal dit af en toe doen om de DPF tevreden te houden...

1090147

#4 ·
Ik vind hun producten leuk. Ik ben een andere weg ingeslagen. Ik heb mijn DPF op de '11 open gesneden toen deze verstopt was en vervangen moest worden bij 175.000 volgens de dealer. Twee componenten mix, weet niet meer of het hetzelfde product was maar het zat in gewone spuitbussen, niet voor gebruik met een spuit. Spuit het eerste deel, laat het intrekken, spuit het tweede deel, laat het intrekken. Toen heb ik een hogedrukreiniger gebruikt om het schoon te maken. Kon niet geloven wat eruit kwam. Terug dichtgelast en het lijkt weer als nieuw te werken. Goedkoper alternatief als je een lasser hebt, maar ik twijfel er ook niet aan dat het spray-in product dat je hebt gebruikt goed zou werken.

#5 ·
Ik vergat eraan toe te voegen dat je een regen moet initiëren nadat je dit spul hebt gebruikt. Ik heb niet de mogelijkheid om dat te doen, dus ik wachtte gewoon tot het vanzelf wilde regenereren, en toen gebruikte ik dit spul, dus toen ik klaar was, was de regen al aan de gang.

#6 ·
Bob. Hoe gaat het in godsnaam met je? Heb niet veel van je wijze woorden gezien.

• Like
Reactions: KB3MMX and AlisoBob
#8 ·
Nou, dit is wat goede info! Naarmate de jaren verstrijken, wordt het steeds duidelijker dat dieselbezitters geen andere keuze zullen hebben dan de belachelijke emissiesystemen op onze vrachtwagens te accepteren. De mogelijkheid om het DPF zelf schoon te maken, is geruststellender.

#89 ·
De hogedrukaansluiting is de fitting die verwijderd moet worden. Ik heb het met wat penetrerende vloeistof bespoten.... kwam er meteen uit
shit.... spuit er al twee dagen penetrerende vloeistof op.... beweegt nog steeds niet. En op de een of andere manier ronden een paar van de hoeken af!!! uhhhgggg :)

#11 ·
Bedankt hiervoor, Bob. Lijkt een mooie optie voordat je een hoop geld uitgeeft om het DPF te vervangen.

#15 ·
#18 ·
Bedankt voor de info.

2 vragen:

1) Het lijkt erop dat de video laat zien hoe je een auto maakt. Hebben we meer van de chemicaliën nodig vanwege een grotere DPF?
2) Weet u wat er gebeurt als u niet meteen een regeneratie uitvoert?

#19 ·
Bedankt hiervoor, Bob. Mijn 2017 heeft 138.000 mijl en ik vraag me af wanneer ik naar DPF-onderhoud moet kijken. Toen zag ik deze post en ik ben nu minder bezorgd. Waardeer het dat je dit deelt.

#20 ·
Mijn LML nadert 150.000 mijl en het DPF doet raar. Het doet die snelle optelling van nul gram roet naar ongeveer 20 gram, direct na een regeneratie.

Ik heb anderen erover zien posten, maar dit is de eerste keer dat ik het zie. Dus ik heb dit besteld...

Het is ongeveer $400 voor alles, het lijkt een beetje duur.

Dus. Hoe werkte het? Geweldig!

Dit is ongeveer 15 mijl na een regeneratie. Het roet liep op tot 5 gram en stopte. Mijn stationaire tegendruk is 0,00. Mijn snelweg tegendruk is 0,30 psi en WFO BANGING door de versnellingen is ongeveer 1 psi. Deze getallen waren hoger voor de reiniging.

Toegang is eenvoudig. Krik de truck op en schroef de DPF-druksensortap los, en je bent er! Als je de installatie eenmaal hebt gekocht, zijn de chemicaliën goedkoop, dus ik zal dit af en toe doen om de DPF tevreden te houden...

View attachment 1090147
Krijg je foutcodes of gaat hij in de noodloop? Zo niet, dan is het misschien de meter en/of sensor die het probleem is en jaag je een niet-probleem na. FWIW zou ik heel, heel voorzichtig zijn met magische aftermarket behandelingen, waarschijnlijk zullen ze niets doen, waarschijnlijker meer problemen veroorzaken. Als de OEM-regeneratie werkt, hoef je hem alleen maar ver genoeg te rijden om hem heet genoeg te krijgen om te werken.

#21 ·
Krijg je codes of gaat hij in de noodloop? Zo niet, dan is het misschien de meter en/of sensor die het probleem veroorzaakt en ben je achter een niet-probleem aan het aanzitten. FWIW zou ik heel erg voorzichtig zijn met magische behandelingen van de aftermarket, waarschijnlijk zullen ze niets doen, eerder meer problemen veroorzaken. Als de OEM-regeneratie werkt, hoef je er alleen maar ver genoeg mee te rijden om hem heet genoeg te krijgen om te werken.
Ik begrijp wat je zegt, maar ik ben het niet eens met de opvatting dat het gewoon volgens de bedoeling zal blijven werken. We kunnen zien hoe de DPF in de loop van de tijd degradeert met frequentere regeneraties en/of langere regeneratiecycli.

#25 ·
Mijn ervaring is dat er weinig waarschuwing is voordat het DPF verstopt raakt. Op de LML die ik heb opengesneden en schoongemaakt, werkte hij prima en regenereerde zoals het hoorde, en toen op een dag regenereerde hij gewoon niet meer en gooide een paar codes. Ik kon geen handmatige of mobiele regeneratie uitvoeren, omdat deze stopte zodra hij begon. Toen vertelde de dealer me dat hij vervangen moest worden.

De mijne raakte verstopt bij ongeveer 175K. Ik overweeg sterk om AlisonBobs oplossing door mijn L5P te laten lopen bij ongeveer 130K om te proberen te voorkomen dat ik de mijne opnieuw moet opensnijden.

#26 ·
Bob, Als groot voorstander van preventief onderhoud is het tijd voor mij om dit te proberen bij ongeveer 100.000 mijl. Het Donaldson-filter is geweldig geweest en ik heb dat direct na je eerste bericht gedaan. Naar aanleiding van een eerdere vraag: zijn er implicaties als de regeneratie niet direct daarna wordt gedaan? Hoe weet ik, behalve een lichte toename van het toerental, dat de auto aan het regenereren is? 2015 3500 GMC Denali. Ik negeerde de brandstofpompwaarschuwing op de LML en moest 12 uur langs de kant van de 85 in het centrum van Atlanta doorbrengen en $ 1600 betalen voor het slepen van de vrachtwagen en aanhanger naar huis :oops:

#27 ·
Afgezien van een lichte toename in RPM, hoe weet ik dat de auto in regeneratie is?
IEDEREEN die een LML bezit, zou moeten investeren in een Insight-monitor.
1090446

Het groen is de roetgrammen. Het zou langzaam moeten opbouwen en bij ongeveer 43 begint een regeneratie.
Het rood is de gewenste brandstofdruk versus de werkelijke brandstofdruk. Als deze niet hetzelfde zijn, heeft u problemen met het brandstofsysteem.
De turquoise is EGT bij de DPF. Tijdens een regeneratie leest het ongeveer 1200 graden.
Het geel is de tegendruk van de DPF. Lager is beter