Chevy and GMC Duramax Diesel Forum banner

MAF-metingen

2 reading
64K views 32 replies 7 participants last post by  Ron Nielson  
#1 ·
Ik wilde de orakels hier raadplegen na uitgebreid onderzoek, ik ben perplex. Is een MAF-waarde van 60,5 bij stationair normaal? Ik heb veel tegenstrijdige dingen gelezen en probeer het uit te zoeken.

• Like
Reactions: 85gt2m6
#3 ·
#4 ·
Ik heb gereageerd op uw andere bericht op een andere site. Als uw meting in gram per seconde is, is de meting te hoog. U zou in de lage 40's moeten zitten. Ofwel de MAF-sensor zelf is defect, ofwel het circuit voor MAF heeft problemen. Controleer op 5V-referentie en aarde.

#5 ·
Ron, ik heb er pas sinds kort naar gekeken. Ik vond het gewoon vreemd en dacht dat het misschien gewoon de afstemming was? Hij loopt prima, geen rook, nu heb ik altijd gezegd dat hij voor een afstelling van 200 pk helemaal niet hard komt, maar ik heb gelezen dat het voor sommigen gewoon een getal is. Hij heeft ook een S@B-inlaat, dus ik wist het niet zeker. Ik heb ook geen codes of iets.

#6 ·
Ik ga ervan uit dat uw stationair toerental ongeveer 700 is. Zo ja, dan is er iets mis met de LMM. Controleer de 5V-referentie en de aarde, en als dat in orde is, reinig dan de LMM-sensor, veel goedkoper dan deze te vervangen. Controleer ook of het een GM OEM LMM-sensor is. Heeft GMOEM nodig, niet aftermarket.

#7 ·
Ik ga ervan uit dat uw stationair toerental ongeveer 700 is. Zo ja, dan is er iets mis met de luchtmassameter (MAF). MAF meet de luchtmassa die de motor ingaat, dus hoe sneller de motor draait, hoe hoger de MAF-waarde zal zijn. Controleer de 5V-referentie en de aarde, en als dat in orde is, reinig dan de MAF-sensor, veel goedkoper dan deze te vervangen. Controleer ook of het een GM OEM MAF-sensor is. Vereist GM OEM, niet aftermarket.

#8 ·
Het is origineel. Ik heb de truck sinds hij nieuw is. Ik leek gewoon perplex waarom ik geen code heb. Ik zal de 5V-referentie controleren, maar zou een vuile lezing niet laag zijn? Ik ben gewoon verbaasd waarom het hoog is als anderen zeggen dat het 40 zou moeten zijn. Ik heb ook onderzoek gedaan en gezien waar een tuner zei dat het gewoon een getal is, weet ik niet. Ik vraag me gewoon af of ik mijn probleem heb gevonden dat al lang bestaat. Zijn er nog andere tekenen waar ik naar kan kijken, aangezien ik geen codes heb? Ik heb altijd gezegd dat je voor een 200 pk-tune, zelfs toen hij emissie-afgesteld was, erop kon stampen en de banden niet zouden oplichten. Ik was er pas de andere dag naar aan het kijken, sinds ik weer thuis ben, en dacht: hummm, dat lijkt wel hoog. Ik leer elke dag iets nieuws met een dmax lol.

#9 ·
Ik zal het 's ochtends schoonmaken en kijken wat dat doet. Moet ik alles nalopen en alle S@B-leidingen controleren? Het heeft altijd losgezeten rond de plek waar de pijp de doos in gaat naar de filter, maar de filter zit vast aan de buis.

#10 ·
Ik zal het 's ochtends schoonmaken en kijken wat dat doet. Moet ik alle S@B-leidingen controleren? Het is altijd los geweest rond de plek waar de pijp in de doos naar het filter gaat, maar het filter zit vast aan de buis.
Goed idee om je S & B te controleren op losse verbindingen, 60 is een beetje te hoog, 40 - misschien 45 MAF g/s is ongeveer waar het zou moeten zijn. Controleer ook de staat van je luchtfilter als het gaten of open plekken heeft. Controleer en reinig ondertussen je MAP-sensor en vergelijk deze met de BARO psi. Motor stationair in de parkeerstand. Als de getallen binnen 1, maximaal 2 liggen, moet het goed zijn. Vergelijk je BARO psi met je hoogte, als het redelijk dichtbij is, dan moet dat goed zijn. Voorbeeld hieronder:

Attachments

#11 ·
Oké, dus als ze dichtbij zijn en dat is goed, wat dan? Wat zouden de symptomen zijn als het 60 zou zijn? Dat is het deel dat ik niet begrijp... zou de afstelling het zo kunnen instellen, wat zijn de symptomen, want ik heb geen cel en rook niet, ik heb geen effecten en de kilometerstand is oké, denk ik. Zou dit mijn probleem met weinig vermogen kunnen zijn? Ik zou gedacht hebben dat weinig minder vermogen zou veroorzaken. Ik weet het niet, dit maakt me perplex... Moet ergens leren, al deze dingen die ik online lees, spreken elkaar tegen.

#12 ·
Kloppen Baro en Map met elkaar?

Attachments

#14 ·
Nou, het ziet er allemaal goed uit, ik ga het schoonmaken en mijn olie en de transmissievloeistof verversen. Het kan goed zijn, ik weet het niet, het lijkt gewoon vreemd. Ik heb contact opgenomen met mijn tuner en wacht op antwoord, zou het verkeerd geschaald kunnen zijn? Zoals ik al zei, wat zijn de gevolgen als het bij 60 klopt, die vraag heeft niemand echt beantwoord. Ik dacht dat ik een lampje zou hebben?

#15 ·
Gereinigde MAF heeft alle S@B-verbindingen gecontroleerd, alles is in orde, dus ik denk dat een MAF-rescale mogelijk is? Zijn een slechte MAF? Alles kwam overeen van D naar R naar C

#17 · (Edited)
Schoongemaakte MAF, alle S@B-verbindingen gecontroleerd, alles is goed, dus ik denk dat een MAF-rescale mogelijk is? Zijn een slechte MAF? Alles kwam overeen van D naar R naar C
Sommige tuners gaan extreem met het rescalen van de MAF, alles wat rescalen doet is toestaan dat er meer lucht doorheen stroomt zonder de P0101-code te activeren, het gaat niet meer lucht doorsturen.

Ik denk dat Robs rond de 50 max zat, met de pk's die je toevoegt, is je tuner waarschijnlijk extreem gegaan.
Fabriek is ongeveer 40 voordat je een check engine light krijgt, de mijne was ongeveer 45 met een schoon luchtfilter.
Maar 60 is behoorlijk hoog stationair bij normale Dmax toerentallen.

Het pluspunt van het monitoren van MAF g/s, beginnend met een schoon luchtfilter als basislijn, wanneer de waarde daalt met ongeveer 5-7 g/s stationair, is het tijd om je luchtfilter te vervangen/schoon te maken.

Ik weet niet zeker hoe het zit met de LML's (gmc502, ik dacht dat je een LML had) en de kleinere platte luchtfilters, wat een standaard MAF g/s stationair is, maar 18,6 is vrij laag, ik denk dat ik dat luchtfilter zou controleren.
Een ander lid had onlangs met een LML ongeveer 32-34 stationair met een standaard inlaat en een standaard papieren luchtfilter.
De 2002 heeft vrijwel dezelfde luchtbox als mijn 07 Yukon (benzine, lang niet zoveel MAF g/s als turbodiesels) en de LML's.
Goede luchtstroom is belangrijk voor elke motor met papieren of aftermarket filters.

#16 ·
Ik heb er eindelijk aan gedacht om een foto van mijn monitor te maken.

Attachments

#18 ·
Nou, Tony nam contact met me op en alles wat hij wilde onthullen was dat het goed loopt en geen codes heeft, dus maak je geen zorgen. Dus ik denk dat dat misschien een deel van zijn geheime saus is... Maar goed, ik heb alles schoongemaakt en vastgedraaid en ik heb zelfs de blokkade terug in de bodem van de S@B geplaatst en het bleef nog steeds 60, maar het leek een betere gasrespons te hebben nadat ik de MAF had schoongemaakt en de laars onderin had geplaatst. Waarschijnlijk allemaal in mijn hoofd lol, maar bedankt aan iedereen voor jullie hulp, het heeft me er in ieder geval toe aangezet om alles te controleren. Ik had een paar half losse klemmen, maar niets veranderde de metingen.

#19 ·
Ik zit ook aan de duistere kant zonder beperkingen, dus wie weet. Tony zegt dat het goed is, ik vertrouw hem. Vrachtwagen is al vele kilometers vlekkeloos geweest en de versnellingsbak is sterk. Ik heb geen klachten behalve de rotslechte besturing.

#20 · (Edited)
:thumb Als het goed loopt zonder codes, ga dan gewoon verder met :grin2: De MAF is zo'n beetje de eerste die vuil kan worden, met een aftermarket luchtfilter is dat iets dat af en toe schoongemaakt moet worden.

#22 ·
Het spijt me, maar je bericht slaat helemaal nergens op.

#29 ·
Sky Cloud Speedometer Automotive lighting Motor vehicle

Hoi, ik heb een 2015 en mijn MAF-waarde is 3 lb/min en gaat misschien naar 50.
Je bent me kwijtgeraakt toen je over je VPOS-waarde sprak. DRC en ik hadden het over de MAF. MAF is cruciaal voor de brandstoftoevoer van de motor.

#24 ·
Wanneer heb je voor het laatst je luchtfilter vervangen?
Misschien de luchtmassasensor schoonmaken, gebruik alleen luchtmassasensorreiniger.
Mijn LMM g/s staat ingesteld op gram per seconde, ik ben niet bekend met jouw LMM llbs/min
Je zou je moeten kunnen veranderen in LMM g/s
De mijne geeft stationair aan.

#25 ·
Wanneer heb je voor het laatst je luchtfilter vervangen?
Misschien de maf-sensor schoonmaken, gebruik alleen maf-sensorreiniger.
Mijn MAF g/s is ingesteld op gram per seconde, ik ben niet bekend met je MAF llbs/min
Je zou je moeten kunnen veranderen in MAF g/s
De mijne laat het zien tijdens het stationair draaien. View attachment 1137839
Bedankt voor de reactie. Nieuw luchtfilter. Ik heb de maf-sensor goed schoongemaakt. 3 lb/min komt overeen met 22 g/s. Mijn max is 50 lb/min wat overeenkomt met 377 g/s. Wat is het normale maximum? Bij het slepen van 5-7k lbs met 70 mph is het moeilijk om de truck te laten accelereren. Voet helemaal op de vloer. Turbo boost ziet er goed uit. Het percentage belasting is 100 procent op zo'n moment. De brandstofdruk ziet er goed uit. De transmissietemperaturen liggen rond de 140.

#26 ·
22 g/s klinkt alsof uw EGR openstaat. Als de EGR gesloten is, zou u vrij dicht bij 40 g/s moeten zitten bij stationair toerental. De truck van DRC is 'speciaal' en daarom is zijn LMM-waarde zo hoog.

#27 ·
22 gm/sec sounds like your EGR is open. If the EGR is closed, you should be pretty close to 40 gm sec at idle. DRCs truck is 'special' and that's why his MAF reading is as high as it is.
De positie van de bus is altijd 50-70 tijdens het rijden, 90 stationair, en gaat maar een korte seconde naar 0 als je het gas loslaat en dan gaat hij meteen weer naar 50-90. Als ik zonder gas de weg afrol, gaat hij naar 90.

#30 ·
Voordat ik mijn standaard luchtfilterbox aanpaste en voor een aFe-luchtfilter ging, was de luchtmassameter g/s rond de 32-35 stationair.

#32 ·
Hallo, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn 2004.5 LLY Duramax is erg traag met accelereren vanuit stilstand... het duurt even om op te trekken, het pedaal indrukken en niets. Ik weet dat het niet normaal is.

Zowel de oude als de nieuwe Hitachi Maf-sensor leest 22,7 g/s bij stationair toerental. De nieuwe sensor heeft de meting dus niet veranderd.

Ik heb gelezen dat het rond de 40 g/s zou moeten zijn.

De vorige eigenaar heeft een Afe magnum inlaatsysteem geĂŻnstalleerd en heeft ook het LBZ mondstuk geĂŻnstalleerd...

Ik heb de truck ook gescand en EGR-codes P0401 en P0404 gevonden, maar het motorlampje ging niet branden op het dashboard.

Wat denken jullie dat het probleem zou kunnen zijn? Lage acceleratie en zo'n lage MAF-waarde?

Bedankt