Ik wilde de orakels hier raadplegen na uitgebreid onderzoek, ik ben perplex. Is een MAF-waarde van 60,5 bij stationair normaal? Ik heb veel tegenstrijdige dingen gelezen en probeer het uit te zoeken.
Ik zal naar mijn cts2 moeten kijken, het is er niet een die ik ooit heb bekeken.Ik dacht dat iemand hier meteen op zou springen.
Goed idee om je S & B te controleren op losse verbindingen, 60 is een beetje te hoog, 40 - misschien 45 MAF g/s is ongeveer waar het zou moeten zijn. Controleer ook de staat van je luchtfilter als het gaten of open plekken heeft. Controleer en reinig ondertussen je MAP-sensor en vergelijk deze met de BARO psi. Motor stationair in de parkeerstand. Als de getallen binnen 1, maximaal 2 liggen, moet het goed zijn. Vergelijk je BARO psi met je hoogte, als het redelijk dichtbij is, dan moet dat goed zijn. Voorbeeld hieronder:Ik zal het 's ochtends schoonmaken en kijken wat dat doet. Moet ik alle S@B-leidingen controleren? Het is altijd los geweest rond de plek waar de pijp in de doos naar het filter gaat, maar het filter zit vast aan de buis.
Sommige tuners gaan extreem met het rescalen van de MAF, alles wat rescalen doet is toestaan dat er meer lucht doorheen stroomt zonder de P0101-code te activeren, het gaat niet meer lucht doorsturen.Schoongemaakte MAF, alle S@B-verbindingen gecontroleerd, alles is goed, dus ik denk dat een MAF-rescale mogelijk is? Zijn een slechte MAF? Alles kwam overeen van D naar R naar C
Je bent me kwijtgeraakt toen je over je VPOS-waarde sprak. DRC en ik hadden het over de MAF. MAF is cruciaal voor de brandstoftoevoer van de motor.![]()
Hoi, ik heb een 2015 en mijn MAF-waarde is 3 lb/min en gaat misschien naar 50.
Bedankt voor de reactie. Nieuw luchtfilter. Ik heb de maf-sensor goed schoongemaakt. 3 lb/min komt overeen met 22 g/s. Mijn max is 50 lb/min wat overeenkomt met 377 g/s. Wat is het normale maximum? Bij het slepen van 5-7k lbs met 70 mph is het moeilijk om de truck te laten accelereren. Voet helemaal op de vloer. Turbo boost ziet er goed uit. Het percentage belasting is 100 procent op zo'n moment. De brandstofdruk ziet er goed uit. De transmissietemperaturen liggen rond de 140.Wanneer heb je voor het laatst je luchtfilter vervangen?
Misschien de maf-sensor schoonmaken, gebruik alleen maf-sensorreiniger.
Mijn MAF g/s is ingesteld op gram per seconde, ik ben niet bekend met je MAF llbs/min
Je zou je moeten kunnen veranderen in MAF g/s
De mijne laat het zien tijdens het stationair draaien. View attachment 1137839
De positie van de bus is altijd 50-70 tijdens het rijden, 90 stationair, en gaat maar een korte seconde naar 0 als je het gas loslaat en dan gaat hij meteen weer naar 50-90. Als ik zonder gas de weg afrol, gaat hij naar 90.22 gm/sec sounds like your EGR is open. If the EGR is closed, you should be pretty close to 40 gm sec at idle. DRCs truck is 'special' and that's why his MAF reading is as high as it is.