Chevy and GMC Duramax Diesel Forum banner
61 - 80 of 111 Posts
Doe wat je wilt. Ik heb er geen, mijn goede vriend is de hoofdmonteur diesel bij een dealer en ik sprak met hem over de Cadillac Escalade in de 3.0 diesel voor mijn familie en hij zei het niet te doen. Die 3.0 is niets dan problemen. Zei dat ze verschillende complete motorvervangingen hadden en dat ze erg problematisch zijn. Hij zei ook dat ze de 3.0 niet meer zullen maken. Ik neem aan dat de 2022 de laatste run zal zijn. Ik volg de inline 6 niet, maar ik ken wel een paar mensen met ze. De meeste, niet alle, van die mensen hebben alleen maar problemen gehad. Ik weet niet of het de motor zelf is of alle "schone diesel"-onderdelen. Ik deelde net de info.
Er moet wel iets in het water zitten daarboven. Niet iedereen heeft problemen met 3.0 en ik heb op geen enkel forum over één enkele motorvervanging gelezen.

De LM2 wordt niet stopgezet. Als iemand je dat heeft verteld, dan heeft hij de memo verkeerd geïnterpreteerd waarin stond dat deze tijdelijk niet te bestellen was. Je hoeft alleen maar naar de website van chevy/gmc te gaan, want ze adverteren er nog steeds mee. Ze hebben het tijdelijk gepauzeerd vanwege de problemen in de toeleveringsketen die alles beïnvloeden.

Doe wat je wilt. Ik bezit er geen, mijn goede vriend is de hoofdmonteur diesel bij een dealer en ik sprak met hem over de Cadillac Escalade in de 3.0 diesel voor mijn gezin en hij zei: doe het niet. Die 3.0 is niets dan problemen. Zei dat ze verschillende complete motorvervangingen hadden gehad en dat ze erg problematisch zijn. Hij zei ook dat ze de 3.0 niet meer zullen maken. Ik neem aan dat de 2022 de laatste run zal zijn. Ik volg de inline 6 niet, maar ik ken wel een paar mensen die ze hebben. De meeste, maar niet alle, van die mensen hebben alleen maar problemen gehad. Ik weet niet of het de motor zelf is of alle "schone diesel"-onderdelen. Ik deelde net de info.
Ze staan je momenteel niet toe om hem te bestellen, aangezien er een probleem is met de onderdelenvoorraad, hij is niet geschrapt en staat op de motorlijst van 2022, dus hij moet de persbericht van GM verkeerd hebben gelezen.

Moet zeggen dat ik blij ben dat ik je niet ken, de mijne is vlekkeloos geweest in 19k mijlen 😁 grapje met je.

Toevoeging aan de lijst van vrachtwagens die hierdoor getroffen zijn. 8600 mijl, 2020 Silverado RST blies zijn achterste hoofdas op, dezelfde waarschuwingen, verminderde prestaties, kort gevolgd door de oliedrukwaarschuwing. Dealer zei ongeveer een week om te repareren. Hier is mijn zorg en vraag aan anderen: Bent u erin geslaagd iets te veranderen m.b.t. de garantie? De mijne was kurkdroog toen ik van de vierbaansweg afkwam waar ik op zat, dus hij heeft waarschijnlijk minstens een paar minuten zonder olie gelopen. Het laatste wat ik wil is dat een motor ontploft nadat de aandrijfgarantie afloopt.

De aandrijflijn is 100.000 mijl, dus je hebt iets meer dan 90.000 mijl (145.000 km) om te beslissen of je hem wilt laten draaien nadat de garantie is verlopen.

• Like
Reactions: tdhanses
Mijn achterste hoofdaandrijving begaf het 4 weken geleden. Net iets meer dan 13.000. De dealer had vier weken nodig om het te repareren; problemen met de toeleveringsketen. Moet een ontwerpfout zijn. Zal GM dit corrigeren en krijgen we in de toekomst meer van hetzelfde? Ook heeft een vriend een GMC met dezelfde motor. Zag 4 dagen geleden een Facebook-bericht van hem. Zelfde probleem, minder dan 8000 mijl. Dit is niet goed.

Mijn achterste hoofdaandrijving ging 4 weken geleden kapot. Net iets meer dan 13.000. De dealer deed er vier weken over om het te repareren; problemen met de toeleveringsketen. Moet een ontwerpfout zijn. Zal GM dit corrigeren en krijgen we meer van hetzelfde in de toekomst? Ook heeft een vriend een GMC met dezelfde motor. Zag 4 dagen geleden een Facebook-bericht van hem. Zelfde probleem, minder dan 8000 mijl. Dit is niet goed.
Kan slechte kwaliteit onderdelen, slechte bewerking, onjuiste installatie of een soort ontwerpfout zijn. Ik denk dat de TSB wees op onjuiste installatie, waardoor de afdichting beschadigd raakte. Je zult waarschijnlijk nooit het volledige en complete verhaal krijgen.

Hoewel dit probleem groot is, denk ik dat het percentage vrachtwagens dat erdoor wordt getroffen laag is.

Op basis van de bulletininfo lijkt het probleem te liggen in de manier waarop de afdichting is geïnstalleerd.

Ik heb een nachtmerrie gehad met mijn vrachtwagen. Na maandenlang proberen een olielek te repareren, denken ze eindelijk dat het een oliegatplug is. Dit wordt de 4e keer dat de achterste hoofdafdichting is vervangen, ik denk dat de plug achter de afdichting zit. Ik dacht dat ik het zou delen, want dit lijkt een andere mogelijke bron te zijn van de gevreesde olielekken met de nieuwe LM2.

Ik heb een nachtmerrie gehad met mijn vrachtwagen. Na maandenlang proberen een olielek te repareren, denken ze eindelijk dat ze het hebben teruggebracht tot een oliegallerijplug. Dit wordt de 4e keer dat de achterste hoofdafdichting is vervangen, ik denk dat de plug achter de afdichting zit. Ik dacht dat ik het zou delen, want dit lijkt een andere mogelijke bron te zijn van de gevreesde olielekken met de nieuwe LM2.
Weet gewoon dat de 4e keer voor dezelfde reparatie u in de meeste staten in aanmerking brengt voor de citroenwet, geloof ik. Ter informatie. Niet dat je die weg op wilt gaan, maar je klinkt behoorlijk gefrustreerd.

• Like
Reactions: TyeeCharters
Weet gewoon dat voor de 4e keer voor dezelfde reparatie u in de meeste staten in aanmerking komt voor de citroenwet, geloof ik. Ter informatie. Niet dat je die weg op wilt, maar je klinkt behoorlijk gefrustreerd.
Ja, het is een ruwe gang van zaken geweest met deze truck voor mij. Ik denk dat deze huidige reparatiepoging een beslissende factor zal zijn. Het zit ruim in de Washington citroenwet, maar ik hoop dat een oplossing met GM werkt. Wachten op een onderdeel van 1 dollar om de transmissie terug te plaatsen en opnieuw te testen op lekken.

Ja, het is een zware tijd geweest met deze truck voor mij. Ik denk dat deze huidige reparatiepoging een beslissende factor zal zijn. Het valt ruim binnen de Washington lemon law, maar ik hoop dat een oplossing met GM werkt. Wachten op een onderdeel van 1 dollar om de transmissie terug te plaatsen en opnieuw te testen op lekken.
Succes. Ik hoop dat het uiteindelijk lukt, welke weg je ook kiest.

• Like
Reactions: TyeeCharters
Hoi allemaal, ik heb een nieuwe (ik heb hem 7 dagen) AT4 3.0 met een defecte keerring achteraan bij 300 mijl. Heb de truck 7 dagen. Nu bij de dealer voor uitgebreide demontage en reparaties.
Nog iemand anders vroegtijdig lekkages gehad met deze motor? Ik maak me zorgen over een defect in de blokbewerking waar die afdichting past.
Ik had een olielekkage die optrad bij ongeveer 12.000 mijl, de dealer trok de versnellingsbak en de tussenbak om een keerring te vervangen (dat was volgens mij een terugroepactie waar ze me niets over vertelden) toen ze de versnellingsbak installeerden, verprutsten ze de koppelomvormer, de neus brak af en rammelde rond. Ze trokken de versnellingsbak er weer uit en lasten de neus weer vast en installeerden hem opnieuw, namen de truck mee naar huis en hadden een trilling, terug naar de dealer waar ze besloten de omvormer te vervangen, na 8 weken wachten op de nieuwe omvormer heb ik eindelijk de truck terug en tot nu toe gaat het goed. Ik heb waarschijnlijk wat details weggelaten, maar ik wilde het dekseldraad niet te lang maken!!

Ik had een olielek dat optrad bij ongeveer 12.000 mijl, de dealer haalde de transmissie en de tussenbak eruit om een afdichting te vervangen (waarvan ik denk dat het een terugroepactie was waar ze me niets over vertelden) toen ze de transmissie installeerden, verprutsten ze de koppelomvormer, de snuit brak af en rammelde rond. Ze haalden de transmissie er weer uit en lasten de snuit opnieuw vast en installeerden hem opnieuw, namen de truck mee naar huis en hadden een trilling, terug naar de dealer waar ze besloten de omvormer te vervangen, na 8 weken wachten op de nieuwe omvormer heb ik eindelijk de truck terug en tot nu toe is het in orde. Ik heb waarschijnlijk wat details weggelaten, maar ik wilde het dekseldraad niet te lang maken !!
Klinkt meer als een doe-het-zelf-werkplaats, geen GM-dealer, ik hoop dat je hem in de toekomst nergens anders hoeft te brengen dan voor olieverversingen.:)

De snuit op een koppelomvormer opnieuw gelast?! Ik bedoel WTF! Ik zou die reparatie NOOIT hebben geaccepteerd. Hopelijk hebben ze niet iets anders in de transmissie verprutst met hun kleine 'reparatie' (hier zou ik me echt zorgen over maken!)…

Ik had een olielek dat zich voordeed bij ongeveer 12.000 mijl, de dealer haalde de transmissie en de transfer case eruit om een afdichting te vervangen (waarvan ik denk dat het een terugroepactie was waar ze me niets over vertelden) toen ze de transmissie installeerden, verprutsten ze de koppelomvormer, de snuit brak af en rammelde rond. Ze haalden de transmissie er weer uit en lasten de snuit opnieuw vast en installeerden hem opnieuw, namen de truck mee naar huis en hadden een trilling, terug naar de dealer waar ze besloten de omvormer te vervangen, na 8 weken wachten op de nieuwe omvormer heb ik eindelijk de truck terug en tot nu toe is het in orde. Ik heb waarschijnlijk wat details weggelaten, maar ik wilde het deksel-thread niet te lang maken !!
Ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik. Die achterste hoofdafdichting is behoorlijk uitgebreid om erbij te komen en goed te plaatsen. Ik heb meerdere keren sensorproblemen gehad na en gerelateerd aan het proces. Nu vervangen ze de kabelboom en meer sensoren. Ik heb vanaf dag één problemen gehad met deze truck, die begonnen met het zoemen van de ramen bij het omhoog of omlaag gaan. De achterste hoofdafdichting was 4 volledige pogingen, en er werd gezegd dat het eigenlijk een oliegallerijplug was die defect was geraakt. Elke keer dat ik de truck inlever (wat exclusief reguliere service 9 keer is met ongeveer 6 maanden totale winkeltijd in 39.000 mijl), vraag ik of de truck in nieuwstaat wordt teruggebracht, (dwz) het vervangen van verwijderde onderdelen door nieuwe onderdelen, het is tenslotte een nieuwe truck. Ik ben er zeker van dat de garantie op de truck gemakkelijk in de 15-20k range aan arbeidskosten is gekomen. Om nog maar te zwijgen van huurauto's en verloren tijd.

2022 AT4 LTD olielekkage bij 17000 KM naar de dealer gebracht. 2,5 weken om de distributiekettingdeksel, carterpan etc. te vervangen. Ze hebben de cabine en de motor getrokken om het werk te doen. 4000 KM later olielekkage. Nog eens 2,6 weken.. Opnieuw gedaan, en toen ze met GM spraken, kregen ze de opdracht om de druk op het carter te controleren. Het was 5 keer zo hoog als het zou moeten zijn. Oorzaak was een gietfout met de turbo waardoor de onnodige druk ontstond, dus de turbo werd ook vervangen. Nu, 1500 KM nadat het controlelampje aanging. Hopelijk is het iets kleins.... Ik zal zeggen dat de dealer fantastisch is geweest en tijdens beide reparaties een 2022 ATA heeft verstrekt om in te rijden.

Voor jullie die allerlei problemen hebben met jullie trucks (vooral vanaf dag 1), zou je denken dat GM een paar van deze probleemgevallen zou willen terugkopen, er diep in zou duiken en ze zou analyseren om te zien wat de oorzaak is van de steeds terugkerende problemen... Ik bedoel, dat verwachten ze van OEM-onderdelenleveranciers als ze problemen hebben met hun onderdelen (en het is waarschijnlijk mogelijk dat er een soort willekeurige onbekende problemen zijn met componenten die de problemen veroorzaken), dus IMHO zou GM deze probleemvoertuigen moeten analyseren met de ingenieurs om te bepalen wat er in hemelsnaam aan de hand is. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat de dealers een aantal van deze problemen daadwerkelijk zullen oplossen (dwz de oorzaak bepalen).

2020 at4 met 15000 mijl en het begon olie te lekken. Er werd gezegd dat het de achterste hoofdafdichting is. Nu in de werkplaats

Mijn 2021 GMC Sierra 1500 AT4 3.0 Duramax begon olie te lekken. Ik bracht hem voor een olieverversing en ze zeiden dat ze niets zagen. 3 dagen later lekt hij meer olie dan voorheen. Ik bracht hem weer terug en ze zeiden dat ze ernaar zouden kijken. De volgende dag stopte ik even en ze zeiden dat het ingewikkeld was en dat ik er niet mee moest rijden. Ze hebben geen leenauto en GM kan me een huurauto bezorgen omdat het probleem nog niet is vastgesteld. Dus ik betaal zelf uit eigen zak voor de huurauto. 3 weken later, na GM en de GM-werkplaats te hebben achtervolgd, vonden ze de lekkage, de motorkap/behuizing lekt. Het duurt een paar dagen voordat het is gerepareerd. Ik vertrouw de GM-werkplaats niet om het goed te repareren, omdat ze de enorme olievlekken en druppels van de onderkant van de auto de afgelopen 2 keer dat hij voor onderhoud is geweest, niet hebben gezien. En het feit dat het zo lang heeft geduurd om de diagnose te stellen. De volgende GM-werkplaats is 3-4 uur rijden. Ik heb gevraagd om een terugkoop als dat mogelijk is en wil liever een Toyota Tundra. Alleen al het feit dat ik nog nooit een probleem heb gehad bij een Toyota-werkplaats in mijn omgeving. Ik heb 3 Toyota Trucks gehad en heb er nog 1. Ik heb ook contact opgenomen met een advocaat om te zien wat er gedaan kan worden. Ik heb gewoon het gevoel dat de werkplaats nalatig is geweest en hoe kan ik ze blijven vertrouwen met mijn truck of dat er in de toekomst problemen kunnen ontstaan door dit probleem. Mijn garantie verloopt volgend jaar en ik zou het vreselijk vinden om pech te hebben als het blijft aanhouden zoals bij de anderen hier. Hij heeft ook problemen met lang starten. Ze zeiden dat ze er niets over hadden gehoord en nu zeiden ze dat ze ernaar zouden kijken. Het is een hele mooie truck, ik ben er gewoon klaar mee. Ik heb liever een goede truck met een geweldige werkplaats die erbij past.

61 - 80 of 111 Posts