Chevy and GMC Duramax Diesel Forum banner

Aanhangerremterugroepactie op 2024 HD Duramax diesel Denali

6.8K views 45 replies 20 participants last post by  Noe911  
#1 ·
Goedemorgen allemaal,

Wil graag reageren op een aantal vragen en verzoeken met betrekking tot ons aanhangerremprobleem. Sinds de aankoop van de nieuwe truck in juni 2024 hebben we alleen maar problemen gehad met de computer die de aanhangerremmen op onze 43 voet RV-aanhanger uitschakelt. De dealer geeft ons een smoesje en zegt dat het onderdeel nog steeds in bestelling is vanwege Covid. Covid is al meer dan twee jaar geleden voorbij. Ik heb gisteren Jim in Michigan gebeld en hij adviseerde me dat de dealer het onderdeel nog niet eens had besteld. Ik ga vandaag persoonlijk langs om deze discussie met de servicemanager te voeren. Andere GM-eigenaren hebben hun module op hun Denali laten repareren. We hebben tot op heden geen geluk gehad.

#2 ·
Ik bezit een Chevy die ik heb gekocht van een Chevy/GMC-dealer buiten de stad. Wanneer mijn pick-up naar de dealer gaat, gaat hij naar een GMC-dealer in de stad. GM kan het niet schelen. Ik gebruik deze dealer al bijna 30 jaar. Het was een familiebedrijf. Ze hebben aan het begin van het jaar verkocht en voor mij staan ze onder proeftijd. Tot nu toe zijn de servicemedewerker en de monteur er nog. Als die twee vertrekken, vertrek ik ook.

#3 ·
Goedemorgen allemaal,

Wilde reageren op een paar vragen en verzoeken met betrekking tot ons aanhangerremprobleem. Sinds de aankoop van de nieuwe truck in juni 2024 hebben we alleen maar problemen gehad met de computer die de aanhangerremmen op onze 43 voet RV-aanhanger uitschakelt. De dealer geeft ons een smoesje en zegt dat het onderdeel nog in bestelling is vanwege Covid. Covid is al meer dan twee jaar geleden voorbij. Ik belde Jim in Michigan gisteren en ze adviseerden me dat de dealer het onderdeel nog niet eens had besteld. Ik ga vandaag persoonlijk langs om deze discussie met de servicemanager te voeren. Andere GM-eigenaren hebben hun module laten repareren op hun Denali. We hebben tot op heden geen geluk gehad.
HĂ© Duramax-familie, dus ik heb mijn truck gisteren teruggebracht naar de dealer nadat ik de problemen met de servicemanager had besproken. De GMC-dealer hier in mijn omgeving heeft de terugroepactie uitgevoerd en we hebben gisteren onze vijfde wiel 3 uur lang gesleept om te gaan kamperen. Tot nu toe gaat het goed, we hadden geen aanhangerafkoppeling en de aanhangerremmen werkten de hele reis naar onze bestemming. Ik zal mijn vingers kruisen en hopen dat we maandag op de terugweg hetzelfde succes hebben.

#6 ·
Het is crimineel en kan als aanklaagbaar worden beschouwd dat de aanhangerremmen gewoon "stoppen" met werken als gevolg van een softwarefout of iets anders. Er had een failsafe of op zijn minst een dommere standaardinstelling, noem het een noodloopmodus, ingebouwd moeten zijn. Geen van de aftermarket controllers lijkt hier last van te hebben. Dit is duidelijk een plek waar een kritiek systeem overgeëngineerd is en een ongewenste complicatie en reeks problemen heeft geïntroduceerd.

#7 ·
Het is crimineel en kan als aanklaagbaar worden beschouwd dat de aanhangerremmen gewoon "stoppen" met werken als gevolg van een softwarefout of iets anders. Er had een failsafe of op zijn minst een dommere standaard, noem het een noodloopmodus, ingebouwd moeten worden. Geen van de aftermarket controllers lijkt hier last van te hebben. Dit is duidelijk een plek waar een kritiek systeem overgeengineered is en een ongewenste complicatie en reeks problemen heeft geĂŻntroduceerd.
Het is verschrikkelijk en niemand lijkt zich erom te bekommeren,
Ze zullen wachten tot iemand ernstig gewond raakt of gedood wordt voordat ze het probleem oplossen.

#8 ·
Goedemorgen allemaal,

Wilde reageren op een paar vragen en verzoeken met betrekking tot ons aanhangerremprobleem. Sinds de aankoop van de nieuwe truck in juni 2024 hebben we alleen maar problemen gehad met de computer die de aanhangerremmen op onze 43 voet RV-aanhanger uitschakelt. De dealer geeft ons een smoesje en zegt dat het onderdeel nog in bestelling is vanwege Covid. Covid was meer dan twee jaar geleden. Ik belde gisteren Jim in Michigan en hij vertelde me dat de dealer het onderdeel nog niet eens had besteld. Ik ga vandaag persoonlijk langs om deze discussie met de servicemanager te voeren. Andere GM-eigenaren hebben hun module laten repareren op hun Denali. We hebben tot op heden geen geluk gehad.
Er is waarschijnlijk verwarring. Er is een terugroepactie voor een sensor met betrekking tot remvloeistof. Er is geen terugroepactie voor het aanhangerremprobleem, omdat ze er geen oplossing voor hebben. De dealers zeggen dat we geen idee hadden en dat het GMs probleem is. Maar er is in november 23 een bulletin uitgebracht over het aanhangerremprobleem. In juli 2024 werd een memo verstuurd waarin stond dat de aanhangerremmen op sommige trucks waren aangetast, de meeste stonden bij dealers of waren onderweg naar dealers. Ze zouden klanten op de hoogte moeten stellen en onderdelen moeten bestellen voor reparatie, maar de onze is 2 keer vervangen en het is niet gerepareerd. We hadden de truck 15 dagen en gaven hem terug aan hen. We zullen het voor de rechter aanvechten. De citroenwet zegt dat ze één keer de tijd krijgen om het te repareren als het een veiligheidsprobleem is. We gingen op RV-trip en gingen de Douglas Pass van Wy naar Ut op/af. (Meer dan 8000 voet). Ik zou graag willen zien hoe de GMC-verkoper het voertuig bergafwaarts trekt met 17.000 lbs erachter met de aanhangerremproblemen. Ik stond de hele tijd op mijn denkbeeldige remmen en stelde me voor dat die onvoldoende truck van de berg af zou razen.

#11 ·
Als iemand van jullie problemen heeft met elektrische over hydraulische remmen, is er wellicht een oplossing waar GM zich niet mee bezighoudt. Dat is tenminste wat mij overkomen is. GM heeft een paar modules vervangen zonder succes. Ik heb HydraStar EOH-remmen en ze hebben een oplossing bedacht. Ze hebben een diode die aan de vrachtwagenkant van de aanhanger kan worden aangesloten om het terugvoedingsprobleem te stoppen. Het werkte perfect.
Hank

#12 ·
Als iemand van jullie problemen heeft met elektrische over hydraulische remmen, is er mogelijk een oplossing waar GM zich niet mee zal bezighouden. Dat is tenminste wat mij is overkomen. GM heeft een paar modules vervangen zonder succes. Ik heb HydraStar EOH-remmen en ze hebben een oplossing bedacht. Ze hebben een diode die aan de vrachtwagenkant van de aanhanger kan worden aangesloten om het terugvoedingsprobleem te stoppen. Het werkte perfect.
Hank
GM werkte samen met hydrastar om een oplossing te ontwikkelen.

#15 ·
Dus in werkelijkheid, als je een 2024 GM HD-truck en Hydrastar EOH op een aanhanger hebt, heb je de reparatie nodig voor de remdraad die op de aanhanger is geĂŻnstalleerd, en als je zonnepanelen op de aanhanger hebt, heb je mogelijk een oplossing nodig voor de 12v-stroomkabel. Ik heb een 2023 en de aanhanger heeft zonnepanelen (slechts 45 watt) en heb geen probleem opgemerkt, maar was me ervan bewust dat ik mogelijk iets moet doen om te voorkomen dat het opladen van de zonnepanelen terugvoert naar de truck, wat een fout veroorzaakt.

#28 ·
Dus in werkelijkheid, als je een 2024 GM HD-truck en Hydrastar EOH op de aanhanger hebt, heb je de reparatie voor de remdraad nodig die op de aanhanger is geĂŻnstalleerd en als je zonnepanelen op de aanhanger hebt, heb je mogelijk een oplossing nodig voor de 12v-stroomkabel. Ik heb een 2023 en de aanhanger heeft zonnepanelen (slechts 45 watt) en heb geen probleem opgemerkt, maar was me ervan bewust dat ik mogelijk iets moest doen om te voorkomen dat het opladen van de zonnepanelen terug naar de truck gaat en een fout veroorzaakt.
Ik heb een externe remmodule geĂŻnstalleerd en de boordcomputer omzeild, wat geweldig werkt. GM neemt geen verantwoordelijkheid, dus de advocaten doen hun ding.

#17 ·
Update:
Ik wil mijn oorspronkelijke bericht bijwerken over de 2024 Duramax 3500 Denali Crew Cab met lange wielbasis. Dit is een probleem met de GMC 2024 en 2025 HD-modellen. Het probleem is dat de truck mijn 17.000 lb 39ft 5th wheel (DRV Mobile Suites) loskoppelt wanneer je onderweg bent. Dit lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn met elke aanhanger die een stroombron heeft, bijv. batterij, zonne-energie. De remmen zijn elektrisch-hydraulisch gemaakt door Hydrastar. Na 3 maanden heen en weer met GM, het installeren van de terugroepactie om dit probleem op te lossen, wat niet werkte. Ik ontmoette een ingenieur van GM, de regionale servicemanager van GM, de werkplaatschef van de dealer en de servicedirecteur van mijn dealer.

Deze bijeenkomst kwam uiteindelijk met een oplossing. Een onderdeel dat kan worden gekocht bij Hydrastar voor $50,00 (onderdeelnummer 381-7074). Ik sprak 45 minuten met de eigenaar en hoofdingenieur van Hydrastar, Wendell. Hij nam geen blad voor de mond en is erg gefrustreerd over GM na het omgaan met hen over dit probleem. Een probleem is dat het vervangende onderdeel voor de GM-terugroepactie niet gaat werken. Ik heb het teruggeroepen onderdeel laten installeren zodat ik kan verifiëren dat het niet gaat werken. Vijf mijl verderop ging het waarschuwingslampje voor de aanhangerrem branden. De 5th wheel terug in de opslag gezet en terug naar de dealer en vervolgens de bedrading vervangen voor de 7-pins aansluiting in de bed en het werkte niet.

Hydrastar heeft er alle vertrouwen in dat dit onderdeel het probleem zal oplossen. Na het aansluiten van dit onderdeel op de rembedrading van Hydrastar, heb ik de aanhanger meer dan 25 mijl meegenomen zonder dat de aanhangerremmen loskoppelden. We gaan onze kilometerstand geleidelijk verhogen, aangezien we 4 verschillende keren zijn benadeeld met dit gevaarlijke probleem. Het lijkt erop dat GM geen verantwoordelijkheid neemt voor dit probleem.

Wat me stoort, is dat GM zich bewust is van dit probleem en het erop lijkt dat GM iedereen de schuld probeert te geven behalve GM. Als het niet zo'n gevaarlijk probleem was, zou ik me niet zo'n zorgen maken. Ik heb een probleem gehad met mijn gloednieuwe 2020, dat precies dezelfde truckconfiguratie heeft als deze 2024. Ik heb een 2017 GMC Duramax ingeruild met dezelfde configuratie (nooit een probleem met 2017) en de eerste keer dat we wilden vertrekken met de 5th wheel en de nieuwe 2020 GMC Duramax 3500 was hij niet compatibel met lichten en remmen. Twee en een halve maand later en opnieuw een GM-ingenieur naar TX moeten laten komen, bracht hij een LED-elektriciteitsadapter mee van Curt, onderdeelnummer 57003, waarmee de truck de LED-verlichting van de aanhanger herkent. GM was zich bewust van dit probleem, maar liet ons meer dan 2 maanden rondlopen en we konden de 5th wheel niet gebruiken.

Ik ben er klaar mee met GM. Ik zeg dit niet lichtzinnig, maar ik zal nooit meer een GM-product kopen en ik heb mijn hele leven nog nooit iets anders gehad dan GM-producten. Alleen al in de afgelopen 7 jaar heb ik 4 GMC-voertuigen gekocht. Ik weet dat geen enkele truck perfect is, maar deze problemen zijn te gevaarlijk om te negeren.

#21 ·
Update:
Ik wil mijn originele bericht over de 2024 Duramax 3500 Denali Crew Cab lange wielbasis bijwerken. Dit is een probleem met de GMC 2024- en 2025 HD-modellen. Het probleem is dat de vrachtwagen mijn 17.000 lb 39ft 5th wheel (DRV Mobile Suites) loskoppelt wanneer je onderweg bent. Dit lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn met elke aanhanger die een stroombron heeft, bijvoorbeeld batterij, zonne-energie. De remmen zijn elektrisch-hydraulisch gemaakt door Hydrastar. Na 3 maanden heen en weer gaan met GM, het installeren van de terugroepactie om dit probleem op te lossen, wat niet werkte. Ik ontmoette een ingenieur van GM, de regionale servicemanager van GM, de voorman van de dealerwerkplaats en de servicedirecteur van mijn dealer.

Deze bijeenkomst kwam uiteindelijk met een oplossing. Een onderdeel dat kan worden gekocht bij Hydrastar voor $ 50,00 (onderdeelnummer 381-7074). Ik sprak 45 minuten met de eigenaar en hoofdingenieur elektrotechniek van Hydrastars, Wendell. Hij nam geen blad voor de mond en is erg gefrustreerd over GM na het omgaan met hen over dit probleem. Een probleem is dat het vervangende onderdeel voor de GM-terugroepactie niet gaat werken. Ik heb het teruggeroepen onderdeel laten installeren, zodat ik kan controleren of het niet gaat werken. Vijf mijl verderop ging het waarschuwingslampje voor de aanhangerrem branden. De 5th wheel terug in de opslag gezet en terug naar de dealer en vervolgens de bedrading vervangen voor de 7-pins aansluiting in de laadbak en het werkte niet.

Hydrastar is er erg van overtuigd dat dit onderdeel het probleem zal oplossen. Na het aansluiten van dit onderdeel op de rembedrading van Hydrastar, heb ik de aanhanger meer dan 25 mijl uitgelaten zonder dat de aanhangerremmen loskoppelden. We gaan onze kilometerstand geleidelijk verhogen, aangezien we 4 verschillende keren zijn verbrand met dit gevaarlijke probleem. Het lijkt erop dat GM geen verantwoordelijkheid neemt voor dit probleem.

Wat me stoort, is dat GM zich bewust is van dit probleem en het erop lijkt dat GM probeert iedereen de schuld te geven behalve GM. Als het niet zo'n gevaarlijk probleem was, zou ik me niet zo'n zorgen maken. Ik heb een probleem gehad met mijn gloednieuwe 2020, die precies dezelfde configuratie heeft als deze 2024. Ik heb een 2017 GMC Duramax ingeruild met dezelfde configuratie (nooit een probleem met 2017) en de eerste keer dat we vertrokken met de 5th wheel en de nieuwe 2020 GMC Duramax 3500 was hij niet compatibel met lichten en remmen. Twee en een halve maand later en opnieuw een GM-ingenieur naar TX moeten laten komen, bracht hij een LED-elektrische adapter mee van Curt, onderdeelnummer 57003, waarmee de vrachtwagen de LED-verlichting van de aanhanger herkent. GM was zich bewust van dit probleem, maar stuurde ons meer dan 2 maanden rond en we konden de 5th wheel niet gebruiken.

Ik ben er klaar mee met GM. Ik zeg dit niet lichtvaardig, maar ik zal nooit meer een GM-product kopen en ik heb mijn hele leven nog nooit iets anders gehad dan GM-producten. Alleen al in de afgelopen 7 jaar heb ik 4 GMC-voertuigen gekocht. Ik weet dat geen enkele vrachtwagen perfect is, maar deze problemen zijn te gevaarlijk om te negeren
Ik had hetzelfde probleem met mijn 2024 GMC 3500 afgelopen zomer. De dealer verving de module en het hielp niet. Uiteindelijk sprak ik met Wendell van HydraStar, kreeg de diode, installeerde deze op mijn fifth wheel en het probleem was onmiddellijk verholpen. 2 weken later ging ik van IL naar CO en terug en geen enkele foutmelding. Ik had het probleem niet met mijn 2022 GMC met dezelfde fifth wheel-aanhanger, dus GM heeft duidelijk iets veranderd. Ik denk niet dat het iets met de zonne-energie te maken had, het zijn absoluut de EOH-remmen. Wendell bij HydraStar is geweldig. GM, niet zozeer.

#22 ·
De aanhangerremvermogensmodule is gewijzigd vanwege een chiptekort. Hoewel dezelfde specificaties werden gebruikt, worden dingen niet altijd gelijk gemaakt.

De hydrastar-fout en de zonnepaneelfout gaven beide dezelfde foutcode. Er was een servicebericht dat dealers vertelde de module te vervangen met deze specifieke foutcode.

De hydrastar-fout was moeilijk te vinden en te reproduceren. Het was enigszins afhankelijk van de rijstijl met het bedienen van de vrachtwagenremmen. Na het vastleggen van gegevens hierover, gaf hydrastar feedback via de elektrische verbinding die andere EOH-leveranciers niet geven.

GM werkte samen met Hydrastar om een ​​oplossing te leveren die snel kon worden aangeschaft. GM werkt aan een oplossing, maar het herontwerp van de printplaat duurt langer dan acceptabel zou zijn. Soms zijn dingen zo eenvoudig als ze lijken.

#23 ·
We hebben dit probleem sinds begin januari. We hebben onze 2024 Chev Silverado 2500 HD diesel in onderhoud gehad vanwege de berichten over de aanhangerremmen die waren losgekoppeld/aangesloten/onderhoud aanhangerrem. Na 3 dagen bij de dealer konden ze niets vinden. We hadden de remcontroller al laten vervangen vanwege een terugroepactie. We verlieten het RV Park in de veronderstelling dat het was opgelost en ongeveer 50 mijl verderop gebeurde het weer. We hebben het zonnepaneel wel losgekoppeld, maar dat hielp niet.
Toen we ons RV-terrein opreden bij het volgende RV Park, (we zijn op een 8 maanden durende reis door het hele land) ongeveer 120 mijl verderop, blokkeerden onze linkerremmen.
RV Mobile monteurs zeiden dat de remmen en de trommel kapot en aan het afbrokkelen waren. Ze controleerden ook de truck en ontdekten een defecte connector op de truck. We brachten hem naar de lokale Chev-dealer en ze ontdekten een defecte aanhangerremschakelaar en plaatsten een nieuwe. Vandaag waren we aan het onderzoeken of er NHTSA-problemen waren, anders dan de terugroepactie van de controller, en vonden NHTSA Bulletin nr. 21-NA-155. Dit gaat over de mogelijke oorzaak van wat we hebben ervaren. Het verwijst naar een aanbeveling van de fabrikant om ervoor te zorgen dat de juiste OEM Pollak 7-weg (aanhangerzijde) is geĂŻnstalleerd, onderdeel 12-706 of 12-702. Onze aanhanger is pas 2 maanden oud en heeft een Epicord 7-weg.
De mobiele monteurs komen volgende week om nieuwe remmen en trommel te installeren, samen met het installeren van de Pollak 7-weg aanhangerstekker.
GM zou ervoor moeten zorgen dat dit aan de serviceafdelingen en klanten wordt gecommuniceerd.
Ook wij zijn van plan om een proefrit te maken voordat we een afstand afleggen. We zitten hier al 3 weken vast, maar gelukkig is dit niet op de snelweg gebeurd. Als we de melding opnieuw krijgen, kopen we een RAM. Dit is gekmakend! We zijn van plan een klacht in te dienen bij NHTSA, Chevrolet en Alliance (RV).
Ik zal volgende week een update plaatsen.

#31 ·
Welnu, ik haat dit te zeggen, maar ik heb een 2025 Silverado 3500HD en ben net teruggekomen van Pigeon Forge naar High Springs Florida en de aanhangerremmen stopten 4 keer met werken. Elke keer moest ik de 7-pins stekker loskoppelen en opnieuw aansluiten om de aanhangerremmen weer te laten werken. Ik weet niet zeker of ik een smoesje krijg van GM, maar ik heb volgende week een afspraak. Ik heb zonnepanelen en lithium.

#32 ·
Nou, ik haat het om dit te zeggen, maar ik heb een 2025 Silverado 3500HD en ben net terug van Pigeon Forge naar High Springs Florida en de aanhangerremmen stopten 4 keer met werken. Elke keer moest ik de 7-pins stekker loskoppelen en weer aansluiten om de aanhangerremmen te laten werken. Ik weet niet zeker of ik een smoesje krijg van GM, maar ik heb volgende week een afspraak. Ik heb wel zonne-energie en lithium
Welk aanhangerremsysteem heeft u?

#33 ·
Het beste dat ik kan bedenken na anderhalf jaar met deze situatie te maken te hebben gehad, is dat als je een stroombron hebt. Ik heb een batterij of zonne-energie op je aanhanger met hydraulische over elektrische remmen, dan ga je problemen krijgen. Ik ben hier onlangs weggebleven omdat ik het probleem zo heb opgelost dat ik de diode van de remfabrikant van mijn vijfde wiel heb geĂŻnstalleerd en het leek te werken, maar ik was zo walgelijk van GM die niet achter hun product staat met dit serieuze probleem. Ik heb mijn 2024 HD met twaalfduizend mijl ingeruild voor een gloednieuwe Ford F350 en heb geen aanhangerproblemen gehad.

#34 ·
Net de diode van Hydrastar geĂŻnstalleerd na 3 uur bij de dealer te hebben doorgebracht, alleen om te horen dat ik het onderdeel moet bestellen.... Nou ja, ze gaven me de afdruk met het onderdeelnummer en hoe ik het erin moet zetten. Allen heeft het blijkbaar in zijn truck gedaan voordat hij hem inruilde. Ik zal mijn vrachtwagen en aanhanger donderdag gebruiken en zal verslag uitbrengen.

#36 ·
Ik heb een 2021 3500 LT Duramax die dit af en toe doet, niet de hele tijd tijdens het slepen, maar het gebeurt af en toe. Mijn TT weegt volledig beladen 5100 pond, dus het is niet zo'n probleem als bij anderen die veel zwaardere dingen slepen, maar nu zet het me aan het denken. De melding op DIC zegt "Aanhangerrem losgekoppeld", ook al heb ik niets gedaan.

Tijd voor meer onderzoek, vooral als ik een zwaardere camper koop, wat ik eerder dit jaar van plan was, maar niet heb gedaan.

#44 ·
Goedemorgen allemaal,

Ik wilde reageren op enkele vragen en verzoeken met betrekking tot ons probleem met de trailerremmen. Sinds de aankoop van de nieuwe truck in juni 2024 hebben we niets dan problemen gehad met de computer die de trailerremmen van onze 43 voet lange camper trailer uitschakelt. De dealer geeft ons een smoes dat het onderdeel nog steeds besteld is vanwege Covid. Covid was meer dan twee jaar geleden. Ik belde Jim in Michigan gisteren en zij adviseerden me dat de dealer het onderdeel nog niet eens had besteld. Ik ga vandaag persoonlijk langs om deze discussie met de service manager aan te gaan. Andere GM-eigenaren lieten hun module repareren op hun Denali. We hebben tot op heden geen geluk gehad.
Nou, de dealers hier beneden hebben er nog nooit van gehoord. Dus ik ben de enige persoon in de hele wereld aan wie dit overkomt. Misschien als iemand wordt gedood vanwege het ontbreken van trailerremmen, zal iemand misschien aandacht besteden. Misschien of het gewoon onder het tapijt vegen.