Update:
Ik wil mijn originele bericht over de 2024 Duramax 3500 Denali Crew Cab lange wielbasis bijwerken. Dit is een probleem met de GMC 2024- en 2025 HD-modellen. Het probleem is dat de vrachtwagen mijn 17.000 lb 39ft 5th wheel (DRV Mobile Suites) loskoppelt wanneer je onderweg bent. Dit lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn met elke aanhanger die een stroombron heeft, bijvoorbeeld batterij, zonne-energie. De remmen zijn elektrisch-hydraulisch gemaakt door Hydrastar. Na 3 maanden heen en weer gaan met GM, het installeren van de terugroepactie om dit probleem op te lossen, wat niet werkte. Ik ontmoette een ingenieur van GM, de regionale servicemanager van GM, de voorman van de dealerwerkplaats en de servicedirecteur van mijn dealer.
Deze bijeenkomst kwam uiteindelijk met een oplossing. Een onderdeel dat kan worden gekocht bij Hydrastar voor $ 50,00 (onderdeelnummer 381-7074). Ik sprak 45 minuten met de eigenaar en hoofdingenieur elektrotechniek van Hydrastars, Wendell. Hij nam geen blad voor de mond en is erg gefrustreerd over GM na het omgaan met hen over dit probleem. Een probleem is dat het vervangende onderdeel voor de GM-terugroepactie niet gaat werken. Ik heb het teruggeroepen onderdeel laten installeren, zodat ik kan controleren of het niet gaat werken. Vijf mijl verderop ging het waarschuwingslampje voor de aanhangerrem branden. De 5th wheel terug in de opslag gezet en terug naar de dealer en vervolgens de bedrading vervangen voor de 7-pins aansluiting in de laadbak en het werkte niet.
Hydrastar is er erg van overtuigd dat dit onderdeel het probleem zal oplossen. Na het aansluiten van dit onderdeel op de rembedrading van Hydrastar, heb ik de aanhanger meer dan 25 mijl uitgelaten zonder dat de aanhangerremmen loskoppelden. We gaan onze kilometerstand geleidelijk verhogen, aangezien we 4 verschillende keren zijn verbrand met dit gevaarlijke probleem. Het lijkt erop dat GM geen verantwoordelijkheid neemt voor dit probleem.
Wat me stoort, is dat GM zich bewust is van dit probleem en het erop lijkt dat GM probeert iedereen de schuld te geven behalve GM. Als het niet zo'n gevaarlijk probleem was, zou ik me niet zo'n zorgen maken. Ik heb een probleem gehad met mijn gloednieuwe 2020, die precies dezelfde configuratie heeft als deze 2024. Ik heb een 2017 GMC Duramax ingeruild met dezelfde configuratie (nooit een probleem met 2017) en de eerste keer dat we vertrokken met de 5th wheel en de nieuwe 2020 GMC Duramax 3500 was hij niet compatibel met lichten en remmen. Twee en een halve maand later en opnieuw een GM-ingenieur naar TX moeten laten komen, bracht hij een LED-elektrische adapter mee van Curt, onderdeelnummer 57003, waarmee de vrachtwagen de LED-verlichting van de aanhanger herkent. GM was zich bewust van dit probleem, maar stuurde ons meer dan 2 maanden rond en we konden de 5th wheel niet gebruiken.
Ik ben er klaar mee met GM. Ik zeg dit niet lichtvaardig, maar ik zal nooit meer een GM-product kopen en ik heb mijn hele leven nog nooit iets anders gehad dan GM-producten. Alleen al in de afgelopen 7 jaar heb ik 4 GMC-voertuigen gekocht. Ik weet dat geen enkele vrachtwagen perfect is, maar deze problemen zijn te gevaarlijk om te negeren