Zou iemand afraden om een LML te kopen vanwege de CP4-problemen? Ik ben op zoek naar een vrachtwagen en vroeg me gewoon af wat mensen hiervan vinden. Ik heb gelezen dat 2017 en nieuwer Denso-injectiepompen hebben, dus de CP4-problemen moeten reëel zijn en niet slechts een heel klein aantal storingen. Ik heb ook gelezen dat de CP4-pomp in 2014 is verbeterd, maar ik heb er niets definitiefs over kunnen vinden. Opmerkingen worden op prijs gesteld. Bedankt.
ik moet gewoon een macro maken om dit te kopiëren en te plakken, omdat het zo vaak voorkomt.
Forums consolideren gelijkgestemde mensen, in dit geval kwamen veel van de mensen hier om hulp te zoeken voor een probleem. Forums zijn dus een beetje als de spiraalvormige afvoer van slecht nieuws, omdat mensen hier komen om over deze storing te praten en er informatie over te zien, maar mensen met perfect werkende vrachtwagens plaatsen geen "nog steeds draaiende" berichten. Dit vervormt de perceptie van mensen van het probleem, verder dan wat het is.
Dat gezegd hebbende, zelfs met deze opgeblazen waarde, toonde dit forum in een peiling van 600-700 mensen, als ik het me goed herinner, een uitvalpercentage van 8 -12% over 100K mijl, wat hoewel hoger dan ik zou willen, verre van de dreigende tijdbom is die mensen ervan maken. Dit percentage is aanzienlijk hoger dan wat in real-world data zou worden bemonsterd, alleen al vanwege de aard van het forum. Ik zou gokken dat het werkelijke percentage onder de 1% ligt.
De pompen vallen waarschijnlijk uit door een paar factoren die elders op dit forum uitvoerig zijn besproken. Kortom, het komt neer op brandstofkwaliteit boven alles. De CP4 is ontworpen om te draaien op diesel van Europese kwaliteit, die een hogere smeerbaarheid heeft dan Amerikaanse diesel. Dit komt door het zwavelverwijderingsproces, maar niet door de zwavel zelf. Dus nu heb je een pomp die brandstof als smeermiddel gebruikt, die niet voldoet aan de specificaties van de fabrikant voor smering. Hier is het al geen geweldige start.
Er is ook enig bewijs om te ondersteunen dat veel van de brandstoffilters op de markt lang niet zo goed zijn als we verwachten, dus uw keuze van filter kan water en andere verontreinigingen in de pomp toelaten waarvan u aanneemt dat ze worden opgevangen. Dit draagt ook bij aan slijtage.
Kortom, als je kwaliteitsdiesel gebruikt en niet op zoek gaat naar de goedkoopste pomp in de stad, en je een additief gebruikt om de smeerbaarheid te verhogen (optilube is goed volgens de mening van het forum) en je brandstoffilter regelmatig vervangt door een filter van goede kwaliteit zoals de AC Delco, zijn je kansen op een storing zeer klein, en vanwege de angst die mensen hebben voor het ontploffen van de pompen, is de vrachtwagen waarschijnlijk een koopje. Ik weet dat de mijne dat was.
Ongetwijfeld zijn er duizenden CP4's met een hoop kilometers zonder problemen. Mijn persoonlijke ervaring, ik heb vier vrienden met LML's en twee van hen hebben storingen ervaren. Een 2014 op 50k en een 2015 op 75k. Ik zou er maar één kopen met de bedoeling om een volledige delete en CP3 te doen. Anders gewoon sparen voor een L5P.
Een brandstofsysteem van de eerste generatie is niet per se beter. Er is niet voldoende tijd geweest op dat systeem voor grote problemen om op te duiken, dus het kan beter zijn, het kan hetzelfde zijn, of het kan zelfs slechter zijn dan een LML, we hebben nog niet genoeg gegevens.