Chevy and GMC Duramax Diesel Forum banner

2024 Trans klepbehuizing heeft de geest gegeven.... Weet iemand hoe lang de backorder is?

29K views 206 replies 39 participants last post by  jb882  
#1 ·
Dus de klepbehuizing van de transmissie van mijn 2024 3500 besloot ermee op te houden terwijl ik mijn camper in centraal Texas aan het slepen was. Gelukkig kon ik hem naar een camperpark brengen dat beschikbaarheid had en kon ik de truck naar een dealer brengen waar ik ben. Ze vertellen me dat het onderdeel niet op voorraad is en geen ETA heeft en ik was benieuwd naar wat anderen ervaren, aangezien ik nu gestrand ben. Ik kan zeggen dat ik niet bepaald blij ben dat dit gebeurt met 35000 mijl op de teller.

#2 ·
Man, sorry om te horen over de storing, er zijn een paar berichten over dit probleem die rondgaan op het forum. Maar voor het grootste deel zijn die kleplichamen super moeilijk te vinden, er zijn er nergens op voorraad. Mijn maat is een GM-monteur en op vrijdag liet hij me weten dat hij er die week een had gedaan op een 21' en ze konden het onderdeel bemachtigen. Ik weet niet of ze gewoon geluk hadden of dat er misschien onderdelen naar de dealers beginnen te komen, wat ik hoop.

#3 ·
Dat stinkt. Hoeveel mijl heeft de vrachtwagen gereden? Had u symptomen die hieraan voorafgingen? Hopelijk is het een goede dealer en zullen ze eraan werken om een kleplichaam te vinden.

Ik heb de Chevy-versie van dezelfde truck/jaar.

#4 ·
Dat stinkt. Hoeveel mijl heeft de truck? Had je symptomen die hieraan voorafgingen? Hopelijk is het een goede dealer en zullen ze hun best doen om een kleplichaam te vinden.

Ik heb de Chevy-versie van dezelfde truck/jaar.
OP heeft 35k mijl, wat gek is aan dit kleplichaamprobleem is dat ik meer verhalen zie van het gebeuren in 23-24 trucks versus de eerdere jaren.

#7 ·
Ik heb de mijne net laten repareren voor hetzelfde probleem. De mijne is een 2023 1500 met de lzo. Anderhalf jaar oud, iets meer dan 30.000 mijl. Ik was op weg naar de luchthaven toen ik een foutcode kreeg + de truck in de noodloop ging. Ik moest de sleepdienst en dat alles regelen terwijl ik probeerde mijn vlucht te halen.

De dealer had mijn truck ongeveer een week en belde me pas vandaag om te vertellen dat hij gerepareerd was. Ik was niet in de stad, dus ik kon er niet echt mee omgaan en al het onderzoek doen tot ik gisteren terugkwam. Toen ik al het onderzoek begon te doen en zag dat dit een groot probleem was dat maanden duurde voor een backorder, zag ik dat ik niet de enige was die dit meemaakte. Nu zie ik ook waarom ze er helemaal verbaasd over klonk dat het gerepareerd was, dat het zo snel binnenkwam.

Ik heb de klantenservice van GM de andere dag gebeld en hen uitgelegd dat ik niet meer van hen probeerde te krijgen dan ik had verwacht. Ik heb zoveel geld betaald voor een gloednieuwe truck en hen verteld dat ze moeten overwegen wat dit met hun merk doet als ik een van mijn vrienden (die een blauwe ovaal rijdt) moet vragen om me op te halen om een aanhanger op te halen die ik had gekocht en die ik mee naar huis zou nemen toen ik terugkwam van mijn reis. "Natuurlijk help ik, maar hoe zit het met die dure nieuwe truck die je net hebt gekocht?"

#8 ·
Ik heb de mijne net laten repareren voor hetzelfde probleem. De mijne is een 2023 1500 met de lzo. Anderhalf jaar oud, iets meer dan 30.000 mijl. Ik was op weg naar de luchthaven toen ik een foutcode kreeg + de truck in de noodloop ging. Ik moest de sleepdienst en dat alles regelen terwijl ik probeerde mijn vlucht te halen.

De dealer had mijn truck ongeveer een week en belde me pas vandaag om te vertellen dat hij gerepareerd was. Ik was niet in de stad, dus ik kon er niet echt mee bezig zijn en al het onderzoek doen tot ik gisteren terugkwam. Toen ik al het onderzoek begon te doen en zag dat dit een groot probleem was dat maanden duurde voor een backorder, zie ik dat ik niet de enige was die dit meemaakte. Nu zie ik ook waarom ze er totaal verbijsterd uitzag toen ze me vertelde dat het gerepareerd was.

Ik heb de klantenservice van GM de andere dag gebeld en hen uitgelegd dat ik niet meer van hen probeerde te krijgen dan ik had verwacht. Ik heb zoveel geld betaald voor een gloednieuwe truck en hen verteld dat ze moeten overwegen wat dit met hun merk doet als ik een van mijn vrienden (die een blauwe ovaal rijdt) moet vragen om me op te halen om een aanhanger op te halen die ik had gekocht en die ik mee naar huis zou nemen toen ik terugkwam van mijn reis. "Natuurlijk help ik, maar hoe zit het met die dure nieuwe truck die je net hebt gekocht?"
Heb je informatie gekregen over de vraag of de vervangende klepbehuizing een nieuw ontwerp of onderdeelnummer heeft? Dat is ook een mysterie, niemand weet of GM het probleem daadwerkelijk heeft opgelost.

Voor jullie 23-25 jongens, als je het probleem hebt, zou ik de 15 jaar/150k verlengde garantie hierop aanvragen die ze aan de 20-22 eigenaren hebben gegeven.

#16 ·
Ik ken iemand die net een nieuwe, ongeopende VB van GM heeft gekregen, het is het "oude" model, zal het dreigende probleem met de gebarsten VB niet oplossen. Als je het nodig hebt, stuur me dan een PM en ik zal je in contact brengen met de transmissiewerkplaats. Ik zag het vandaag in de doos van GM, ongeopend.

#21 ·
Ik heb een 2024 2500 Duramax met 32.000 km erop. Hij ging op 29 oktober naar de dealer en kreeg de diagnose dat de klepbehuizing vervangen moest worden. Na 2,5 maanden te hebben gewacht op een klepbehuizing, die niet leverbaar was, escaleerde de servicemanager de zaak naar het vervangen van de hele transmissie. Ze belden vandaag om te zeggen dat de truck klaar is om opgehaald te worden. Hij is 3,5 maanden buiten gebruik geweest. Weet iemand of de nieuwe transmissies en/of klepbehuizing een nieuw ontwerp hebben? Of zullen deze ook defect raken?

#22 ·
Ik heb een 2024 2500 Duramax met 32.000 km erop. Hij ging op 29 oktober naar de dealer en kreeg de diagnose dat de klepbehuizing vervangen moest worden. Na 2,5 maanden te hebben gewacht op een klepbehuizing, zonder dat er een beschikbaar was, escaleerde de servicemanager de zaak naar het vervangen van de hele transmissie. Ze belden vandaag om te zeggen dat de truck klaar is om opgehaald te worden. Hij is 3,5 maanden buiten gebruik geweest. Weet iemand of de nieuwe transmissies en/of klepbehuizing een nieuw ontwerp hebben? Of zullen deze ook defect raken?
Ik weet het nog niet zeker. Ik heb mijn truck pas vorige week opgehaald en heb nog geen direct contact kunnen leggen met mijn GM-klantenserviceadviseur. Dat is een van de vragen waarop ik een antwoord probeer te krijgen. Ik zal het vandaag na het werk opnieuw proberen en hier terugkoppelen als ik iets vind.

#26 ·
Oké, mijn GM-technicus heeft me vandaag een bericht gestuurd, 24065357 is het nieuwe onderdeelnummer, het oude onderdeelnummer is stopgezet en er zijn geen kosten zoals ze meestal doen.

Hij zei dat ze er vorige week tot nu toe 4 hebben gedaan, hij ziet een toename van de storingen.

Ik hoop dat dit helpt, ik zal alle verdere informatie die ik ontvang doorgeven.

#27 ·
Oké, mijn GM-technicus heeft me vandaag een bericht gestuurd, 24065357 is het nieuwe onderdeelnummer, het oude onderdeelnummer is niet meer in productie en er is geen statiegeld zoals ze gewoonlijk doen.

Hij zei dat ze er vorige week tot nu toe 4 hebben gedaan, hij ziet een toename van de defecten.

Ik hoop dat dit helpt, ik zal alle verdere info die ik ontvang doorgeven.
Geen statiegeld dus ze willen de oude niet terug. Wat overeenkomt met het rapport van gescheurde kleplichamen in de oude units.

#30 ·

Nog een draadje met een man die een 24' heeft met een door de dealer bevestigd kleplichaam probleem. Rond de 30k lijkt de plek te zijn waar de meeste van hen falen, van alle berichten die ik over dit probleem zie.
Ik zag hetzelfde op Reddit, een 24' met 30k mijl, ze hebben uiteindelijk de hele transmissie vervangen, maar ze hadden tenminste het nieuwe onderdeelnummer van het kleplichaam geïnstalleerd.

#33 ·
Is dit het deel waar ik mijn vrachtwagen hard moet laten werken om een storing en een nieuw klephuis te krijgen?
Ik vraag me hetzelfde af, zorg ervoor dat het onder garantie kapot gaat. Maar dat veronderstelt dat het een storing is als gevolg van een specifiek type gebruik, we zijn er nog niet zeker van wat precies het probleem veroorzaakt.

#42 ·
Ik begrijp je, mijn vrachtwagen moest de lekkage van de pompklep op de transmissie laten repareren en de hele transmissie eruit voordat ik zelfs maar 10.000 mijl had gereden. Dat gaf me een naar gevoel over de vrachtwagen, ik ben 5.000 mijl na de reparatie en het lijkt tot nu toe te houden. Ik heb een vriend die GM-monteur is en hij vertelt me dat het gerucht binnen GM is dat de nieuwe klepbody is ontworpen voor een betere duurzaamheid, dus misschien zal het herontwerp een verbetering blijken te zijn voor ons allemaal met de 10l.

Ik ben het met je eens over hoe GM de dingen aanpakt, slecht is een understatement. Vrachtwagens die maandenlang stilstaan vanwege een probleem waar ze van wisten, zouden we eind '22 kunnen zeggen, want in 2023 kwamen die vrachtwagens al met de nieuwe software om het klepbody-probleem te detecteren. De dealer van mijn vriend had vorige week een nieuw onderdeelnummer voor de klepbody ontvangen en ze konden een van hun stilstaande vrachtwagens weer op de weg krijgen. Dus hopelijk beginnen ze er langzaam uit te komen en kunnen de jongens hun vrachtwagens weer op de weg krijgen. Ik zeg nog steeds dat GM dit goed moet maken en een servicecampagne moet uitvoeren en alle klepbody's moet vervangen om de zaken recht te zetten en het moreel van de klant te stimuleren. De meeste mensen kochten deze vrachtwagens om iets te trekken en pech onderweg met een aanhanger is niet leuk, we zouden niet moeten wachten tot er een storing optreedt bij een bekend probleem.

Hopelijk kun je je vrachtwagen snel weer op de weg krijgen.

#43 ·
Ik begrijp je, mijn vrachtwagen moest de lekkage van de pompklep op de transmissie laten repareren en de hele transmissie eruit voordat ik zelfs maar 10.000 mijl had gereden. Dat gaf me een naar gevoel over de vrachtwagen, ik ben 5.000 mijl van de reparatie verwijderd en tot nu toe lijkt het te houden. Ik heb een vriend die GM-technicus is en hij vertelt me dat het gerucht binnen GM is dat de nieuwe klepbehuizing is ontworpen voor een betere duurzaamheid, dus misschien zal het herontwerp een verbetering blijken te zijn voor ons allemaal met de 10l.

Ik ben het met je eens over hoe GM de dingen aanpakt, slecht is een understatement. Vrachtwagens die maandenlang stilstaan ​​vanwege een probleem waarvan ze wisten dat we eind '22 konden zeggen, want in 2023 werden die vrachtwagens al geleverd met de nieuwe software om het klepbehuizingsprobleem te detecteren. De dealer van mijn vriend had vorige week een nieuw onderdeelnummer VB ontvangen en ze konden een van hun stilstaande vrachtwagens weer op de weg krijgen. Dus hopelijk beginnen ze uit te druppelen en kunnen mensen hun vrachtwagens weer op de weg krijgen. Ik zeg nog steeds dat GM dit goed moet maken en een servicecampagne moet uitvoeren en alle VB's moet vervangen om de zaken recht te zetten en het moreel van de klant te stimuleren. De meeste mensen kochten deze vrachtwagens om iets te trekken en pech hebben tijdens het trekken van een aanhanger is niet leuk, we zouden niet moeten wachten tot er een storing optreedt bij een bekend probleem.

Hopelijk kun je je vrachtwagen snel weer op de weg krijgen.
Helemaal mee eens, mijn enige weerwoord zou zijn: welk ander merk/model vrachtwagen zou beter zijn? Het lijkt me dat ze allemaal waardeloos zijn en in een race naar de bodem zitten. Amerikaanse, EU- of Aziatische builds, ze hebben allemaal wat ik een achilleshiel zou noemen. Het maakt niet uit hoeveel ze kosten. Ja, ik ben al een paar jaar aan het kijken... het overtuigt me er nog meer van dat het een race naar de bodem is waarbij de consument de prijs betaalt.

#45 ·
Korte update. Eindelijk iets gehoord van de klantenservice van GMC nadat het was "geëscaleerd" naar het onderdelenteam.

"We hebben nog steeds vertraging bij de onderdelen die nodig zijn om uw 2024 GMC Sierra 3500HD te repareren. We begrijpen dat dit een aanzienlijk ongemak is en we blijven hard werken om de vertraging op te lossen. Als er meer informatie beschikbaar komt, wordt u gecontacteerd door uw dealer of mijzelf. Nogmaals bedankt voor uw geduld en neem contact met me op om eventuele aanvullende vragen of zorgen te bespreken."

Onnodig te zeggen, hier ben ik totaal niet door geschokt.....

#46 ·
Korte update. Eindelijk iets gehoord van de GMC klantenservice nadat het is "geëscaleerd" naar het onderdelenteam.

"We hebben nog steeds vertraging bij de onderdelen die nodig zijn om uw 2024 GMC Sierra 3500HD te repareren. We begrijpen dat dit een aanzienlijk ongemak is en we blijven hard werken om de vertraging op te lossen. Als er meer informatie beschikbaar komt, wordt u gecontacteerd door uw dealer of door mijzelf. Bedankt voor uw geduld en neem contact met me op om eventuele aanvullende vragen of zorgen te bespreken."

Natuurlijk ben ik hierdoor niet geschokt.....
Alleen maar vulling om het er goed uit te laten zien, ik wil een tijdlijn. Wat verwachten ze volgende week of over 6 maanden? GM moet de productie van deze nieuwe kleplichamen opschroeven zodat mensen hun vrachtwagens weer op de weg kunnen krijgen.

#48 ·
Ik was sinds 2020 een groot voorstander van de transmissie van het merk "Allison". Nu vraag ik me af of alle critici en sceptici misschien toch wel gelijk hadden. Het lijkt erop dat we er veel meer over horen dan over de 6-versnellingsbakken, zelfs vóór deze laatste hapering.

Voor de goede orde, ik had een 6-versnellingsbak en 2 10-versnellingsbakken, zonder problemen. Misschien was het geluk of niet genoeg kilometers, maar ze presteerden allemaal geweldig.

#49 ·
Ik was een groot verdediger van de "Allison"-transmissie sinds 2020. Nu vraag ik me af of alle critici en sceptici misschien wel gelijk hadden. Het lijkt erop dat we veel meer over deze horen dan we ooit over de 6-versnellingen hoorden, zelfs vóór deze laatste hapering.

Voor de goede orde, ik had een 6-versnellingsbak en 2 10-versnellingsbakken, zonder problemen met een van hen. Misschien was het geluk of niet genoeg kilometers, maar ze presteerden allemaal geweldig.
De mijne was ook geweldig tot het niet meer zo was. Zoals ik al zei, het "kapot" zijn is niet de kern van het probleem, er gebeuren dingen. GM pakt dit gewoon zo slecht aan. Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe ze trucks blijven bouwen, maar degenen die al verkocht zijn niet kunnen of willen ondersteunen, het is irritant.

#50 ·
Ja, en mijn antwoord was heel duidelijk en stelde precies die vraag. Ik vroeg ook of een hele transmissie geautoriseerd kon worden of dat ze me zouden autoriseren/vergoeden voor een aftermarket onderdeel, aangezien ik morgen een kleplichaam van next gen hier zou kunnen hebben. Ik vroeg ook wat ze gaan doen met mijn onkosten terwijl mijn truck stilstaat vanwege hun defecte ontwerp. Ik heb ze er ook op gewezen dat als dit langer dan 30 dagen stilstaat, ik van plan ben mijn rechten uit te oefenen onder de Florida lemon law. Nog geen antwoord.....
Goed, het wordt interessant om te zien wat hun antwoord is. Ik heb gezien dat mensen een hele transmissie vervanging kregen toen het kleplichaam te lang duurde, maar heeft de nieuwe transmissie dan het bijgewerkte kleplichaam?
Ik was een groot verdediger van de "Allison" merk transmissie sinds 2020. Nu vraag ik me af of alle critici en sceptici misschien wel gelijk hadden. Het lijkt erop dat we veel meer over deze horen dan over de 6-versnellingen, zelfs voor deze laatste hik.

Voor de goede orde, ik had een 6-versnellingsbak en 2 10-versnellingsbakken, zonder problemen op alle. Misschien was het geluk of niet genoeg kilometers, maar ze presteerden allemaal geweldig.
Toen ik mijn 23' voor het eerst kocht en lid werd van dit forum, herinner ik me dat mensen het hadden over een man genaamd Mike L die zei dat deze 10l1000 transmissies kleplichaam problemen zouden veroorzaken. Ik weet niet zeker wat de reden was achter zijn observaties. Welk jaar waren je 10 versnellingen? Het lijkt erop dat veel meer 23-up mensen het probleem hebben dan de 20-22 mensen de laatste tijd en de kilometerstand is overal, sommige onder de 10k, en de meeste lijken in de 30-50k range te zitten.
Helemaal mee eens, mijn enige weerwoord zou zijn welke andere truck/merk/model beter zou zijn? Het lijkt me dat ze allemaal waardeloos zijn en in een race naar de bodem zitten. US, EU of Aziatische builds, ze hebben allemaal wat ik een achilleshiel zou noemen. Het maakt niet uit hoeveel ze kosten. Ja, ik ben al een paar jaar aan het kijken....maakt me er meer van overtuigd dat het een race naar de bodem is waarbij de consument de prijs betaalt.
Ik ben daar nog niet zeker van, want je zegt dat ze allemaal problemen hebben. Het komt er meer op neer hoe het bedrijf met het probleem omgaat en de klant behandelt. GM heeft al 4 jaar VB-fouten, voor zover we weten, we weten nog niets over de 25's. Dat is een lange tijd om een probleem te laten voortduren en dan krijgen eigenaren vrijwel geen oplossing totdat ze de fout oplopen. Als ze gevoelig zijn voor falen, maak het dan goed en vervang ze, Toyota heeft een probleem met de Tundra-motoren en in plaats van te wachten tot iedereen een motorstoring heeft, gaan ze verder met ze allemaal te vervangen. Dat is best indrukwekkend, ze hadden het getallenspel kunnen spelen zoals GM doet, maar kozen ervoor om dat niet te doen. Omdat we HD-trucks hebben, beperkt dit onze keuzes enorm...een andere GM, een Ram of een Superduty. Voor mij denk ik dat mijn volgende truck de Superduty wordt, maar geen 6.7, want die zijn niet zo gemakkelijk te bewerken als de dmax en hebben wat problemen. Ik zou uiteindelijk naar de 7.3 zilla gaan. De Ram ben ik gewoon onzeker over Stellantis als bedrijf, daarom staat hij onderaan mijn lijst, hoewel ik twee vrienden heb met Ram hd's...een benzine en een diesel en beide zijn goed geweest zonder problemen. Toen ik vorig jaar op de camping was, lette ik op welke trucks mensen hadden en de Superduty is een overweldigende meerderheid...moet een reden hebben.

#51 ·
Toen ik mijn 23' voor het eerst kocht en me bij dit forum aansloot, herinner ik me dat mensen het hadden over een man genaamd Mike L die zei dat deze 10l1000-transmissies problemen met de klepbehuizing zouden veroorzaken. Ik weet niet zeker wat de reden was achter zijn observaties. Welk jaar waren uw 10 versnellingen? Het lijkt erop dat veel meer 23-up mensen het probleem hebben dan de 20-22 mensen de laatste tijd en de kilometerstand is overal, sommige onder de 10k, en de meeste lijken in de 30-50k range te zitten.

Toen ik vorig jaar op de camping stond, lette ik op welke trucks mensen hadden en de Superduty is een overweldigende meerderheid... moet een reden hebben.
Beide van mij waren 21's. Eén was nieuw en één was een paar jaar gebruikt.

Ja, ik heb gemerkt dat veel op campings Ford zijn, de laatste tijd meer. Er zijn ook een flink aantal RAM-trucks, maar de meesten zeggen dat ze hem vanwege de prijs hebben gekregen.

#54 ·
2023 hier met iets minder dan 23.000. De mijne begon kuren te vertonen toen ik uit een parkeerplaats de weg op reed en lichtjes accelereerde. Schokken alsof hij niet wist in welke versnelling hij moest zitten en toen een knal, 5e versnelling neem ik aan, waarschuwing op de DIC en 40 mph bij 2300 tpm. Toen ik thuiskwam, zette ik de truck uit, startte hem opnieuw, het CEL-lampje brandde, maar de truck reed normaal, schakelde net zoals het hoorde. Maakte een afspraak met de dealer, maakte een paar korte ritjes in de stad om wat hout en boodschappen te halen en parkeerde hem. Startte hem om hem een paar dagen later naar de dealer te rijden voor mijn afspraak en er was geen CEL en hij reed normaal. De dealer bekeek hem, zei dat ze geen codes konden vinden, zei dat ik hem mee naar huis moest nemen en ermee moest rijden. Volgend weekend weer boodschappen doen en hij spuugde weer op me. Zelfde scenario. Nadat ik de truck had gestart (ik heb niet geteld, maar het was meer dan 5 keer) ging het CEL-lampje uit en reed en schakelde de truck normaal. Maakte weer een afspraak met de dealer, bracht hem zonder CEL weg en ze reden ermee rond en gelukkig gebeurde het tijdens hun proefrit. Ze belden me op en zeiden dat je een kleplichaam nodig hebt, we weten niet wanneer we er een voor je krijgen, je staat in principe achter de andere mensen die wachten. Ik vroeg ze wat ik moest doen en ze zeiden gewoon ermee te rijden zoals iedereen, totdat we een vervanging voor je kunnen inplannen.

Mijn vraag is: zal ik de transmissie beschadigen door ermee te blijven rijden? Ik ga er niet mee de stad uit voor een lange reis of zo, ik kan het niet vertrouwen. Ik wil ook niets kapot maken. Wat zijn de mogelijkheden voor andere schade als het kleplichaam zijn werk niet doet?

Ik heb pas twee keer iets gesleept wat ik "zwaar-achtig" zou noemen. Beide keren was het het vervoeren van een voertuig op een autotrailer. Ik heb net een 5'er gekocht om te kamperen, maar hij wacht op onderdelen voordat ik hem kan ophalen. Was van plan om dit seizoen te gaan kamperen, maar dat staat in de wacht tot nader order. Sorry voor de roman.... Hopelijk helpt dit iemand anders die hiermee te maken krijgt....

#55 ·
2023 hier met iets minder dan 23.000. De mijne begon zich vreemd te gedragen toen ik uit een parkeerplaats de weg op reed en lichtjes accelereerde. Schokken alsof hij niet wist in welke versnelling hij moest zitten en toen een knal, 5e versnelling vermoed ik, waarschuwing op de DIC en 40 mph bij 2300 tpm. Toen ik thuiskwam, zette ik de truck uit, startte hem opnieuw, het CEL-lampje brandde, maar de truck reed normaal, schakelde precies zoals het hoorde. Een afspraak gemaakt met de dealer, een paar korte ritjes in de stad gemaakt om wat hout en boodschappen te halen en hem geparkeerd. Startte hem om hem een paar dagen later naar de dealer te rijden voor mijn afspraak en er was geen CEL en hij reed normaal. De dealer keek ernaar, zei dat ze geen codes konden vinden, zei dat ik hem mee naar huis moest nemen en ermee moest rijden. Volgend weekend weer boodschappen doen en hij spuugde weer op me. Zelfde scenario. Nadat ik de truck had gestart (ik heb niet geteld, maar het was meer dan 5 keer) ging het CEL-lampje uit en reed en schakelde de truck normaal. Weer een afspraak gemaakt met de dealer, hem afgeleverd zonder CEL en ze reden ermee rond en gelukkig gebeurde het tijdens hun proefrit. Ze belden me op en zeiden dat je een kleplichaam nodig hebt, we weten niet wanneer we er een voor je krijgen, je staat in principe achter de andere jongens die wachten. Ik vroeg ze wat ik moest doen en ze zeiden gewoon ermee te rijden zoals iedereen, totdat we een vervanging voor je kunnen inplannen.

Mijn vraag is: zal ik de transmissie beschadigen door ermee te blijven rijden? Ik ga er niet mee de stad uit voor een lange reis of zo, ik kan het niet vertrouwen. Ik wil ook niets kapot maken. Wat zijn de mogelijkheden voor andere schade als het kleplichaam zijn werk niet doet?

Ik heb pas twee keer iets gesleept wat ik als "zwaar" zou beschouwen. Beide keren was het vervoer van een voertuig op een autotrailer. Ik heb net een 5'er gekocht om te kamperen, maar hij wacht op onderdelen voordat ik hem kan ophalen. Was van plan om dit seizoen te gaan kamperen, maar dat staat in de wacht tot nader order. Sorry voor de roman.... Hopelijk helpt dit iemand anders die hiermee te maken krijgt....
Weet niet zeker of je het zou beschadigen of niet. De mijne, toen het gebeurde (en het gebeurde twee keer), sleepte ik mijn 24000# trailer en de transmissietemperatuur ging van zijn normale 145 bij het slepen naar bijna 200 pronto beide keren. Ik neem aan dat de temperatuur kwam van slippen, dus ik stopte meerdere keren om het te laten afkoelen omdat ik bang was dat het de transmissie zou oververhitten en beschadigen. Het CEL-lampje ging ook uit bij mij, maar het had meerdere keren een P0747 in de geschiedenis opgeslagen. De dealers denken niet dat ik ermee moet rijden, dus het staat op hun terrein.....

#57 ·
Dit begint steeds meer te klinken als een probleem dat vroeg of laat zal gebeuren, op al deze transmissies. GM bidt gewoon dat er meer de garantieperiode zullen overleven om de bloeding te beperken. Als ze hun imago hiermee willen repareren, zouden ze de productie van nieuwe vrachtwagens (als ze zijn uitgerust met de nieuwe en verbeterde klepbehuizing) moeten stopzetten totdat alle huidige garantieclaims zijn afgehandeld. Mijn 2 cent.

#64 ·
Dit begint steeds meer te klinken als een probleem dat vroeg of laat zal gebeuren op al deze transmissies. GM bidt gewoon dat er meer de garantieperiode zullen overleven om de bloeding te beperken. Als ze hun imago hiermee willen repareren, moeten ze de productie van nieuwe trucks (als ze zijn uitgerust met het nieuwe en verbeterde kleplichaam) stopzetten totdat alle huidige garantieclaims zijn afgehandeld. Mijn 2 cent.
Natuurlijk is dat wat ze doen, het uitrekken zodat ze de financiële klap voor zichzelf verminderen. Hoe langer je het uitrekt, hoe waarschijnlijker het is dat trucks uit de garantie raken, worden vernield, natuurrampen totaal etc. Het kan ze ofwel niet schelen om dit probleem, of het is een inherente ontwerpfout die ze niet kunnen of willen oplossen en hebben besloten dat het in hun beste belang is om het aan de achterkant op te lossen in plaats van vanaf het begin voor de klant te zorgen. Dit is niet alleen een kilometerstand, er zijn veel meldingen geweest van trucks met een lage kilometerstand die de storing hadden.

#58 ·
Ik heb een 2020 met 21.000 mijl en heb de nextgen revisieset besteld. Ik heb nog geen problemen gehad met de transmissie, maar alles wat ik lees doet me geloven dat het een tikkende tijdbom is. We hebben een roadtrip voor de boeg en ik denk dat ik niet 2500 mijl van huis wil stranden. Ik sprak met nextgen en ze zeiden dat ze overspoeld worden met bestellingen voor de kit.

#60 · (Edited)
Mijn 24 2500 deed het vorige week, hetzelfde, slechts 45k erop. Nu ben ik aan het rijden in een 25 1500 totdat ze het onderdeel hebben. Ik hou wel van het idee van de gratis garantie-upgrade.
:(
Hebben ze je een tijdlijn gegeven?

Mijn auto staat er maandag drie weken en ik heb nog steeds geen tijdlijn over wanneer een onderdeel beschikbaar zal zijn. Ook geen nieuws van GM over mijn andere vragen.

#62 ·
Ik heb mijn 24 2500 duramax met de Allison 2 weken geleden afgeleverd. Ze vertelden me dat de waarde carrosserie niet op voorraad is en geen tijdlijn hebben. Let wel, ik heb te maken met de dealer waar ik mijn vrachtwagen heb besteld en gekocht en ze kunnen me geen leenvoertuig geven, wat ik belachelijk vind!!!!

#68 ·
Ik heb mijn 24 2500 duramax met de Allison 2 weken geleden weggebracht, ze vertelden me dat de value body niet op voorraad is en geen tijdlijn hebben. Let op, ik heb te maken met de dealer waar ik mijn truck heb besteld en gekocht en ze kunnen me geen leenauto geven, wat ik belachelijk vind!!!!
Dat is balen dat ze je geen leenauto kunnen/willen geven. De dealer waar ik gestrand ben, gaf ons een Silverado 1500 om in te rijden, die helaas vandaag een radiator verloor met slechts 3500 mijl op de teller. Ze konden ons in een andere truck zetten, dit keer een GMC 1500 AT4 met een 6.2l.

#65 ·
Is er iemand die algemene schattingen heeft gehoord over de arbeidskosten om de NextGen full VB te laten installeren? Is het bovendien vrij eenvoudig of zou het een speciale dieselwerkplaats vereisen in vergelijking met een standaard transmissiewerkplaats?

Ik weet niet of ik dit zou overwegen, aangezien de VB alleen al veel geld kost, maar het komt in me op, omdat ik het zou haten om een lange reis met mijn gezin te laten onderbreken door dit. Zou op hoog niveau zuigen om te dealen met de logistiek van het opslaan/slepen van mijn aanhanger ergens en mijn vrachtwagen voor onbepaalde tijd bij een dealer in BFE achter te laten.

Dit wordt steeds gebruikelijker, of we horen er in ieder geval vaker over. Het is niets dat je kunt voorkomen of zien aankomen.
@dursmarook heeft dit net meegemaakt, dus hij zou de beste bron zijn. Hij probeerde de kit zelf te doen, wat niet goed uitpakte, dus ging hij naar de volledige klepbehuizing.

Het enige probleem met ons allemaal die ons geld uitgeven om het tekort van GM te verhelpen, is dat we ze in wezen redden en ze van de haak halen, vandaar waarom ze dit spel toch spelen.

#66 · (Edited)
Ik heb vandaag de terugroepactie per post ontvangen en er zit een formulier bij om in te dienen als je het probleem al hebt laten verhelpen voor terugbetaling. Of ze het goedkeuren is afwachten, maar ik ga het indienen nadat de garage het volgende week heeft geïnstalleerd. Ik zal verslag uitbrengen over de kosten om het werk te laten doen, waarschijnlijk ongeveer $400.

Ik heb de video van Fabrats op YouTube bekeken en hij liet het er heel eenvoudig uitzien, maar hij heeft een lift en ik heb eerlijk gezegd geen zin om op mijn rug te liggen en alle vloeistof erin te pompen en alles over mijn nieuwe oprit te krijgen.

#67 ·
Ik heb vandaag de terugroepactie per post ontvangen en er zit een formulier bij om in te dienen als je het probleem al hebt laten verhelpen voor terugbetaling. Of ze het goedkeuren is maar afwachten, maar ik ga het indienen nadat de garage het volgende week heeft geïnstalleerd.

Ik heb de video van Fabrats op YouTube bekeken en hij liet het er heel eenvoudig uitzien, maar hij heeft een lift en ik heb eerlijk gezegd geen zin om op mijn rug te liggen en alle vloeistof erin te pompen en het over mijn nieuwe oprit te krijgen.
Ik denk dat in de kleine lettertjes staat dat je de reparatie al moet hebben laten uitvoeren voordat je de brief ontving. Dat stond tenminste in de mijne? De video van Fabrats en de instructies van NextGen zijn niet compleet om de kit correct te installeren. Voor zover ik weet, zouden de enigen die weten hoe de kit te installeren, iemand zijn met ervaring in het demonteren van de klepbehuizing.

#69 ·
Het lijkt erop dat de opmerking van @LRImport weergeeft wat er gebeurt. Ik heb het volgende net in een ander forum geplaatst, maar dit is een geweldige bron voor me geweest, dus ik wilde het hier ook delen.

Update 3 weken na vervanging van de klepbehuizing:
De code was voor een solenoïde die vastzat in de open positie. Dat is een intern onderdeel, dus er was niets dat de monteur daadwerkelijk kon zien dat het veroorzaakt zou kunnen hebben. De service was een directe vervanging van de hele klepbehuizing.
Het onderdeelnummer was hetzelfde als degene die ze verwijderden. Ik bevestigde dat het onderdeelnummer zou veranderen als GM een andere leverancier zou gaan gebruiken. (Dus het onderdeel dat ze erin hebben gezet bij minder dan 35.000 mijl, zal in mijn achterhoofd blijven totdat ik ruim voorbij de 70.000 mijl ben.)

Ik heb gemerkt dat de lagere versnellingen niet zo soepel lijken te zijn als voorheen. Het lijkt erop dat het soms hoger toeren maakt voordat de versnelling daadwerkelijk schakelt. Om daar wat context aan toe te voegen:
  • Ik ben over het algemeen een vrij rustige bestuurder. (Ik ben een van die mensen die graag 30+ mpg zien als ik geen aanhanger trek.) Maar als ik de snelweg op ga of zo, geef ik meer gas om geen last te zijn. Als ik probeer het te geven, merk ik meer van het zoeken.
  • Ik voel of hoor nauwelijks iets als ik door de hogere versnellingen ga, maar als ik over heuvels ga, heb ik het gevoel dat hij misschien soms naar de volgende versnelling moet schakelen en dat doet hij niet als het mij zo lijkt.
  • Het is hier de afgelopen weken superkoud geweest. (temperaturen van één cijfer)
  • Er is blijkbaar een "leertijd" voor de TCM van ongeveer 500-1000 mijl, waarbij hij je rijgewoonten leert en dienovereenkomstig programmeert. Ik zit nu rond de 250 mijl.
  • Ik had de Banks iDash niet tijdens mijn eerste paar maanden met de truck en "zag" niet in welke versnelling hij stond. Nu heb ik dat wel weergegeven en misschien merk ik het gewoon meer omdat ik het heb? Misschien viel het me niet op tijdens mijn eerste paar maanden dat ik de truck bezat omdat ik afgeleid werd door het glimmende nieuwe speeltje?
Ik heb gemerkt dat dit forum erg nuttig is, dus bedankt aan de mensen die hier dingen delen. Ik zal proberen regelmatig updates te geven. Mijn drukke seizoen voor mijn bedrijf begint over ongeveer een maand en daar begint mijn echte test. Ik zal ongeveer 10 weken achter elkaar bijna dagelijks met een aanhanger onderweg zijn.

#74 · (Edited)
@jb882 Ik zag dit in de commentaarsectie van een van die video's. Misschien kan het je weer op weg helpen en kost het je geen geld.

View attachment 1144863
Ik ben er vrij zeker van dat GM niet voor die kit betaalt, maar dat de dealers het goed moeten doen voor hun klanten. Ik kan de dealer waar ik ben niet vragen om dat te doen, want ik heb mijn voertuig niet bij hen gekocht, dus ik heb niet het gevoel dat ze daar geld voor zouden moeten ophoesten, want ik ben niet hun klant, maar gewoon een man die hen een kapotte truck heeft gebracht. Ze zijn al super meegaand geweest met nu 2 leenvoertuigen, aangezien mijn eerste een radiatorlekkage had en toen dat gebeurde, kwam een van de jongens van de service op een zondag om me een ander voertuig te bezorgen.

Dat gezegd hebbende, heb ik GM precies deze vraag gesteld en kreeg ik te horen dat dat geen optie van hen was, ze zouden me zelfs de onderdelen niet vergoeden als ik ze zou kopen.