2023 hier met iets minder dan 23.000. De mijne begon kuren te vertonen toen ik uit een parkeerplaats de weg op reed en lichtjes accelereerde. Schokken alsof hij niet wist in welke versnelling hij moest zitten en toen een knal, 5e versnelling neem ik aan, waarschuwing op de DIC en 40 mph bij 2300 tpm. Toen ik thuiskwam, zette ik de truck uit, startte hem opnieuw, het CEL-lampje brandde, maar de truck reed normaal, schakelde net zoals het hoorde. Maakte een afspraak met de dealer, maakte een paar korte ritjes in de stad om wat hout en boodschappen te halen en parkeerde hem. Startte hem om hem een paar dagen later naar de dealer te rijden voor mijn afspraak en er was geen CEL en hij reed normaal. De dealer bekeek hem, zei dat ze geen codes konden vinden, zei dat ik hem mee naar huis moest nemen en ermee moest rijden. Volgend weekend weer boodschappen doen en hij spuugde weer op me. Zelfde scenario. Nadat ik de truck had gestart (ik heb niet geteld, maar het was meer dan 5 keer) ging het CEL-lampje uit en reed en schakelde de truck normaal. Maakte weer een afspraak met de dealer, bracht hem zonder CEL weg en ze reden ermee rond en gelukkig gebeurde het tijdens hun proefrit. Ze belden me op en zeiden dat je een kleplichaam nodig hebt, we weten niet wanneer we er een voor je krijgen, je staat in principe achter de andere mensen die wachten. Ik vroeg ze wat ik moest doen en ze zeiden gewoon ermee te rijden zoals iedereen, totdat we een vervanging voor je kunnen inplannen.
Mijn vraag is: zal ik de transmissie beschadigen door ermee te blijven rijden? Ik ga er niet mee de stad uit voor een lange reis of zo, ik kan het niet vertrouwen. Ik wil ook niets kapot maken. Wat zijn de mogelijkheden voor andere schade als het kleplichaam zijn werk niet doet?
Ik heb pas twee keer iets gesleept wat ik "zwaar-achtig" zou noemen. Beide keren was het het vervoeren van een voertuig op een autotrailer. Ik heb net een 5'er gekocht om te kamperen, maar hij wacht op onderdelen voordat ik hem kan ophalen. Was van plan om dit seizoen te gaan kamperen, maar dat staat in de wacht tot nader order. Sorry voor de roman.... Hopelijk helpt dit iemand anders die hiermee te maken krijgt....