Chevy and GMC Duramax Diesel Forum banner
41 - 60 of 107 Posts
Zijn uw temperaturen normaal gesproken hoger dan 1000 °F of alleen tijdens regeneratie-evenementen of slepen?

U kunt het naar de dealer brengen en hen vragen om een service-regeneratie voor u uit te voeren. Ik ben vergeten hoeveel het kost, maar ze kunnen het forceren. Of koop een CTS3 of Banks iDash, dan kunt u het zelf doen.

Als je de Gretio-app krijgt, kan ik me niet herinneren of die gratis was, misschien een paar maanden, dan een Bluetooth-connector voor je OBD, dan kun je een regeneratie forceren. Zo heb ik het gedaan. De behandeling verliest snel aan effectiviteit als de regeneratie niet snel wordt gestart, aldus Liqui Moly. De gretio-app geeft je een schat aan informatie over alle motorgegevens en andere ecu-gegevens. Ik denk dat het 2017 zal dekken. De ontwikkelaars kunnen het je vertellen, ze reageren snel op e-mails.

Als je de Gretio-app krijgt, kan ik me niet herinneren of deze gratis was, misschien een paar maanden, dan een Bluetooth-connector voor je OBD, dan kun je een regeneratie forceren. Zo heb ik het gedaan. De behandeling verliest snel aan effectiviteit als de regeneratie niet snel wordt gestart, volgens Liqui Moly. De gretio-app geeft je een schat aan informatie over alle motorgegevens en andere ecu-gegevens. Ik denk dat het 2017 zal dekken. De ontwikkelaars kunnen het je vertellen, ze reageren snel op e-mails.
Is
Als je de Gretio-app krijgt, kan ik me niet herinneren of deze gratis was, misschien een paar maanden, dan een Bluetooth-connector voor je OBD, dan kun je een regeneratie forceren. Zo heb ik het gedaan. De behandeling verliest snel aan effectiviteit als de regeneratie niet snel wordt gestart, volgens Liqui Moly. De gretio-app geeft je een schat aan informatie over alle motorgegevens en andere ecu-gegevens. Ik denk dat het 2017 zal dekken. De ontwikkelaars kunnen het je vertellen, ze reageren snel op e-mails.
Mijn BlueDriver wordt niet ondersteund... dus koop degene die ze specifiek noemen!! IMHo.

Ik kan in de Gretio-app niet vinden hoe je de regeneratie kunt starten. Als je dit hebt gedaan, geef dan details.

Discussion starter · #44 ·
Jullie maken het veel te ingewikkeld. Als je DIT NODIG hebt, is het waarschijnlijk omdat je vrachtwagen om de paar honderd mijl regenereert. Je wacht gewoon tot een regeneratie begint... spuit het spul erin, ga de snelweg op en de regeneratie begint. Simpel.

Jullie maken het veel te ingewikkeld. Als je DIT MOET doen, is dat waarschijnlijk omdat je vrachtwagen om de paar honderd mijl regenereert. Je wacht gewoon tot een regeneratie begint... spuit het spul erin en ga de snelweg op en de regeneratie begint. Simpel.
HĂ© Bob. Welkom terug!

• Haha
Reactions: AlisoBob
Is

Mijn BlueDriver wordt niet ondersteund.. dus koop degene die ze specifiek noemen!! IMHO.

Ik kan in de Gretio-app niet vinden hoe je Regen kunt starten. Als je dit hebt gedaan, geef dan details.
Ja, afhankelijk van de telefoon heb je mogelijk een specifieke connector nodig. Toch heb je voor minder dan $30 toegang tot tonnen informatie over elk aspect van de motor en andere ECU's.
Neem contact op met Justin Hoogestraat <Justin.hoogestraat@surrealdev.com>, hij zal je een e-mail sturen met de details. Vergeet ook niet dat je motorkap omhoog moet staan om de regeneratie te starten.

Is

Mijn BlueDriver wordt niet ondersteund... dus haal degene die ze specifiek noemen!! IMNSHO.

Ik kan in de Gretio-app niet vinden hoe je Regen kunt starten. Als je dit hebt gedaan, geef dan specifieke details.
Er staan ​​foto's en dergelijke in deze gids voor veel van de meest voorkomende dieselproblemen. De meeste afbeeldingen zijn voor Android, maar het is bijna identiek voor iOS.

De Bluedriver heeft een soort eigen laag. Ik weet niet echt wat het doel hiervan is. PLX heeft iets vergelijkbaars. Ik zou het kunnen laten werken, maar het zou hetzelfde zijn als een $10 Elm327 qua betrouwbaarheid, dus het is het niet waard. Elm327s werken wel met de app, maar het wordt helemaal niet aanbevolen om ze te gebruiken. Er is hier een hele spreadsheet met een vergelijking van adapters.

Discussion starter · #48 · (Edited)
Mijn LML bereikt 150.000 mijl en het DPF doet raar. Het doet die snelle optelling van nul gram roet naar ongeveer 20 gram, direct na een regeneratie.

Ik heb anderen erover zien posten, maar dit is de eerste keer dat ik het heb gezien. Dus ik heb dit besteld...

Het is ongeveer $400 voor alles, het lijkt me een beetje overdreven.

Dus. hoe werkte het? Geweldig!
Mijn eerste bericht over dit onderwerp was 14 maanden geleden en het DPF blijft perfect werken. Dit is van vandaag... cruisend over de 5 Freeway.

De regeneratie is net voltooid. Ik heb helemaal tot NUL geteld, ben daar een paar mijl gebleven en ben toen langzaam roetgrammen gaan tellen.

Deze DPF-reinigingskit heeft me niet alleen een hoop geld bespaard... maar het effect ervan is ook langdurig. Het is geen tijdelijke oplossing...

Image

Discussion starter · #49 ·
Dus ik dacht dat ik eigenlijk zou controleren hoe goed het DPF nog werkte. Ik zit vandaag in de wasstraat en de roetmeter geeft "40 gram" aan, dus ik pak de tripmeter en die staat op 571 mijl. Met de paar roetgrammen die er nog over zijn, zal hij waarschijnlijk 600 mijl halen voordat hij regenereert, wat ongeveer het beste is wat hij ooit deed, toen hij gloednieuw was. Deze L/M DPF spoelkit werkt. (Tenminste, het werkte voor mij!)

Dus ik dacht dat ik zou controleren hoe goed het DPF nog werkte. Ik zit vandaag in de wasstraat en de roetmeter bereikt "40 gram", dus ik pak naar beneden en druk op de tripmeter, en het is 571 mijl. Met de paar roetgrammen die overblijven, zal het waarschijnlijk 600 mijl bereiken voor de regeneratie, wat ongeveer het beste is wat hij ooit deed, toen hij gloednieuw was. Deze L/M DPF spoelkit werkt. (althans, het werkte voor mij!)

View attachment 1111037
Fijn om te horen Bob, bedankt voor de update.

Zijn uw temperaturen normaal gesproken hoger dan 1000 °F of alleen tijdens regeneratie-evenementen of slepen?

U kunt het naar de dealer brengen en hen vragen om een ​​service-regen voor u uit te voeren. Ik ben vergeten hoeveel het kost, maar ze kunnen het forceren. Of koop een CTS3 of Banks iDash, dan kunt u het zelf doen.
Het naar de dealer brengen voor een service-regen is een optie, maar ik geef er de voorkeur aan om een ​​CTS3 of bank IDASH te kopen, zodat ik het zelf kan doen wanneer dat nodig is, het geeft me meer

Elke regeneratie verbrandt deeltjes, maar er blijft altijd een beetje over, en dat beetje (residu, as of wat dan ook) hoopt zich in de loop van de tijd op. Dit veroorzaakt ophoping, wat leidt tot frequentere regeneraties en minder efficiënte regeneraties, waardoor de situatie verergert. Het spuiten van dit wondermiddel in het systeem in dezelfde richting als de uitlaatstroom gaat niets doen. Het DPF-element moet eruit worden gehaald en teruggespoeld worden. Zou je wat radiateurreiniger in je systeem doen, het op temperatuur brengen en het eruit laten lopen en het dan goed vinden? Nee, je zou het systeem terugspoelen om de rommel eruit te halen. Lijkt me weer een farce, vergelijkbaar met radiateurstoplek en elke andere magische vloeistof in een fles om elk probleem op te lossen dat je zou kunnen hebben.

Of ben ik gek en is deze Liqui Moli zo bijtend dat het een gat naar het middelpunt van de aarde kan vreten? In dat geval, wat is de schade aan het DPF-element?

Elke regeneratie verbrandt deeltjes, maar er blijft altijd een beetje over, dat beetje (residu, as of wat dan ook) is wat zich in de loop der tijd ophoopt. Dit veroorzaakt ophoping die leidt tot frequentere regeneraties en minder efficiënte regeneraties, waardoor de situatie verergert. Het spuiten van dit wondermiddel in het systeem in dezelfde richting als de uitlaatstroom gaat niets uithalen. Het DPF-element moet eruit en teruggespoeld worden. Zou je wat radiateurreiniger in je systeem doen, het op temperatuur brengen en het eruit laten lopen en het dan goed vinden? Nee, je zou het systeem terugspoelen om de rotzooi eruit te halen. Lijkt me weer een farce, vergelijkbaar met radiatorlekkage-stopmiddel en elke andere magische vloeistof in een fles om elk probleem op te lossen dat je zou kunnen hebben.

Of ben ik gek en is deze liqui moli zo bijtend dat het een gat naar het middelpunt van de aarde kan vreten? In dat geval, wat is de schade aan het DPF-element?
Verschillende mensen hebben de techniek hier gebruikt en het heeft gewerkt. Prima, het zal nooit gloednieuw zijn, maar je bent weer op de weg zonder een nieuwe DPF te hoeven kopen.
Je kunt de DPF ook niet zomaar verwijderen. Het hele uitlaatsysteem is één stuk en wordt geïnstalleerd voordat de cabine en de laadbak erop worden gezet. De enige manier om de DPF te verwijderen is dus om te gaan snijden.
Heb je ervaring met het reinigen van een DPF? Misschien wil je je potlood even slijpen voordat je het erin gooit.

Elke regeneratie verbrandt deeltjes, maar er blijft altijd een beetje over, dat kleine beetje (residu, as of wat dan ook) is wat zich in de loop der tijd ophoopt. Dit veroorzaakt ophoping die leidt tot frequentere regeneraties en minder efficiënte regeneraties, waardoor de situatie verergert. Het spuiten van dit wondermiddel in het systeem in dezelfde richting als de uitlaatstroom gaat niets uithalen. Het DPF-element moet eruit worden gehaald en teruggespoeld. Zou je wat radiateurreiniger in je systeem doen, het op temperatuur brengen en het eruit laten lopen en het goed vinden? Nee, je zou het systeem terugspoelen om de rotzooi eruit te halen. Lijkt me weer een farce, vergelijkbaar met radiateurlekdichtmiddel en elke andere magische vloeistof in een fles om elk probleem op te lossen dat je zou kunnen hebben.

Of ben ik gek en is deze liqui moli zo bijtend dat het een gat naar het middelpunt van de aarde kan vreten? In dat geval, wat is de schade aan het DPF-element?
Je appels-met-perenvergelijking is een beetje dom, maar aangezien je de radiateur hebt gebruikt, zal ik dat ook doen.

Dit proces lijkt meer op het afnemen van je grill en het spuiten van reiniger over de radiateurvinnen vanaf de voorkant van het voertuig, en het vervolgens afspoelen nadat het de kans heeft gehad om in het vuil te trekken. Niemand gelooft dat het helemaal door zal dringen tot de achterkant van de radiateur, maar het verwijderen van die frontale ophoping van troep ZAL de koelprestaties verbeteren. En nee, je hebt niets bijtend nodig om de radiateur te beschadigen.

Dit is hier hetzelfde concept. Is het net zo effectief als het verwijderen van de DPF en het openen en schoonmaken ervan? Zeker niet. Maar dit zal een groot deel verwijderen van wat vastzit op het oppervlak van het "scherm" in de DPF en een betere doorstroming mogelijk maken, waardoor het voertuig weer grondiger regeneraties kan ervaren.

Geneesmiddel voor alles? Nee. Misschien voorkomen dat je vrachtwagen in de noodloop gaat? Mogelijk. Goedkoper dan een nieuwe DPF? Ja.

Bedankt Tim. Ik val het niet af, ik probeer het alleen maar te begrijpen en uit te leggen dat dit eigenlijk slechts een lapmiddel is. Hoe lang gaat deze reparatie mee? Heeft iemand er daadwerkelijk kilometers mee gereden sinds ze het hebben geprobeerd? (sorry als ik het gemist heb) Ja, om op je punt terug te komen, het kan helpen om er een paar kilometer meer uit te halen, maar we kopen geen vrachtwagens van meer dan $70.000 om duizenden meer uit te geven aan illegaal verplicht afval. Ik ben hier niet boos op iemand, alleen op onze overheid en de onophoudelijke behoefte om alles erger te maken. Ik heb nog nooit geklungeld met DPF's op iets nieuwer dan een 2011 LML, maar die vallen uit elkaar in stukken die je kunt terugspoelen. Ik kan me niet herinneren wie het hier heeft gezegd, maar het is me al een tijdje bijgebleven. "We redden de planeet, één plastic container en doos tegelijk". Goed gedaan met reguleren!

Bedankt Tim. Ik val het niet af, ik probeer het alleen maar te begrijpen en uit te leggen dat dit eigenlijk alleen maar een lapmiddel is. Hoe lang gaat deze reparatie mee? Heeft iemand er daadwerkelijk kilometers mee gereden sinds ze het hebben geprobeerd? (sorry als ik het gemist heb) Ja, op uw punt kan het helpen om er een paar kilometer meer uit te halen, maar we kopen geen trucks van meer dan $ 70.000 om duizenden meer uit te geven aan illegaal verplicht afval. Ik ben hier niet boos op iemand, alleen op onze overheid en de onophoudelijke behoefte om alles erger te maken. Ik heb nog nooit geknutseld met DPF's op iets nieuwer dan een 2011 LML, maar die vallen uit elkaar in stukken die je kunt terugspoelen.
Ik kan me niet herinneren wie het hier heeft gezegd, maar het is me al een tijdje bijgebleven. "We redden de planeet, één plastic container en doos tegelijk". Goed gedaan met reguleren!
Het grootste probleem is gewoon de verdomde kosten om het systeem te laten repareren. Alleen al om het te laten diagnosticeren, ben je minstens een paar honderd dollar kwijt bij de dealer. Bob heeft het geprobeerd en liet verbeterde regeneratiecijfers zien en liet ons zijn kilometers weten tussen de berichten.

@AlisoBob kunt u ons toevallig nog een update geven? Nu het zomerseizoen ten einde loopt, heeft u misschien nog wat meer kilometers gereden.

Bedankt Tim. Ik val het niet af, ik probeer het alleen maar te begrijpen en uit te leggen dat dit eigenlijk alleen maar een lapmiddel is. Hoe lang gaat deze reparatie mee? Heeft iemand er daadwerkelijk kilometers mee gereden sinds ze het hebben geprobeerd? (sorry als ik het gemist heb) Ja, om op uw punt terug te komen, het kan helpen om er een paar kilometer meer uit te halen, maar we kopen geen trucks van meer dan $ 70.000 om duizenden meer uit te geven aan illegaal verplicht afval. Ik ben hier niet boos op iemand, alleen op onze regering en de onophoudelijke behoefte om alles erger te maken. Ik heb nog nooit geknoeid met DPF's op iets nieuwer dan een 2011 LML, maar die vallen uit elkaar in stukken die je kunt terugspoelen.
Ik kan me niet herinneren wie het hier heeft gezegd, maar het is me al een tijdje bijgebleven. "We redden de planeet, één plastic bak en doos tegelijk". Goed gedaan met reguleren!
Eens met een paar van uw punten. Ja, uw LMM is een ander beest. Als je de DPF gemakkelijk van de truck kunt halen, laat hem dan professioneel in een machine reinigen. Het zal veel grondiger zijn als je zoveel moeite wilt doen.
Voor de L5P en nieuwer is het eruit snijden en opnieuw installeren meestal niet het risico/de beloning waard.
Als je tijd hebt, ga dan terug en lees de berichten van @AlisoBob in deze thread. De laatste keer dat hij incheckte, ging alles goed. Hij is ook een man met veel kilometers.

Verschillende mensen hebben de techniek hier gebruikt en het heeft gewerkt. Prima, het zal nooit gloednieuw zijn, maar je bent weer op de weg zonder een nieuwe DPF te kopen.
Je kunt de DPF ook niet zomaar verwijderen. Het hele uitlaatsysteem is één stuk en wordt geïnstalleerd voordat de cabine en de laadbak erop worden gezet. De enige manier om de DPF te verwijderen is dus om te beginnen met snijden.
Heb je ervaring met het reinigen van een DPF? Misschien wil je je potlood een beetje slijpen voordat je het afkraakt.
Ik heb een video gevonden die ik een tijdje geleden heb bekeken. Ze hebben de cabine en de laadbak niet verwijderd om het hele systeem te verwijderen... het kan weliswaar een geweldige actie zijn, maar het lijkt me wel te doen. [emoji2369]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb een video gevonden die ik een tijdje geleden heb bekeken. Ze hebben de cabine en de laadbak niet verwijderd om het hele systeem te verwijderen... het is misschien wel gaaf, maar het lijkt me wel te doen. [emoji2369]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Interessant, ze hebben niet veel stroomafwaarts van de DPF laten zien. De bult die over de as gaat. Misschien is het mogelijk om het in één stuk eruit te halen? Ik ben nog steeds sceptisch. Ik weet dat het aan de achterkant van de SCR losgeschroefd kan worden, maar daarna is het één stuk naar de uitlaatpijp.

Hoe dan ook, het is nog steeds veel gemakkelijker om hier de uitspoelmethode te proberen die @AlisoBob heeft voorgesteld.

41 - 60 of 107 Posts