Chevy and GMC Duramax Diesel Forum banner

Voorbereidingspakket voor zwanenhals / 5e wiel

2 reading
41K views 77 replies 23 participants last post by  Satar  
#1 ·
Er wordt mij verteld dat dit pakket verplicht is bij het bestellen van een Denali Ultimate. Kan ook het geval zijn bij andere modellen, maar dat is wat ik besteld heb. Klopt dit? Heeft iemand anders dit al eerder gehoord? Het is een optie van $1.540 die ik niet nodig heb of wil. Als ik dit inderdaad moet krijgen, betekent dit dan dat ik extra gaten in de laadbak van de truck krijg? Sorry als dit basiskennis is, maar ik weet de antwoorden niet, dus ik vraag het.

#4 ·
Er wordt mij verteld dat dit pakket verplicht is bij het bestellen van een Denali Ultimate. Kan ook het geval zijn bij andere modellen, maar dat is wat ik besteld heb. Klopt dit? Heeft iemand anders dit al eerder gehoord? Het is een optie van $ 1.540 die ik niet nodig heb of wil. Als ik dit inderdaad moet krijgen, betekent dit dan dat ik extra gaten in de laadbak van de truck krijg? Sorry als dit basiskennis is, maar ik weet de antwoorden niet, dus ik vraag het.
Het is absoluut optioneel. En het maakt gaten in je bed, met afdekkingen. Je kunt de afdekkingen op de voorste twee gaten zien. Alle 5 zijn zo vanaf de fabriek.

Klinkt alsof je dealer dom is of je voor de gek houdt.
Image

#5 ·
Ik zou het krijgen. De zwanenhals wordt correct aan het frame gelast en tegelijkertijd met het frame gecoat en geschilderd.

Als je het later laat doen, krijg je geen goede las en blijft er blank metaal bloot.

Ik zou gewoon de zwanenhalsvoorbereiding nemen, geen 5e wiel.
Ik geloof dat je bij een 5e wiel een 5e wiel connector koopt.
Zwanenhals zijn alleen de gaten en sockets.

#7 ·
Ik zou het nemen. De zwanenhals wordt correct aan het frame gelast en tegelijkertijd met het frame gecoat en geschilderd.

Als je het later laat doen, krijg je geen goede las en blijft er blank metaal bloot.

Ik zou gewoon de zwanenhalsvoorbereiding nemen, niet de 5e wiel. 5e wiel Ik geloof dat je een 5e wiel connector koopt. Zwanenhals zijn alleen de gaten en sockets
De zwanenhals/5e wiel voorbereiding is een enkel pakket. Het bevat geen connectoren.

#6 ·
Er wordt mij verteld dat dit pakket verplicht is bij het bestellen van een Denali Ultimate. Kan ook het geval zijn bij andere modellen, maar dat is wat ik besteld heb. Klopt dit? Heeft iemand anders dit al eerder gehoord? Het is een optie van $1.540 die ik niet nodig heb of wil. Als ik dit inderdaad moet krijgen, betekent dit dan dat ik extra gaten in de laadbak van de truck krijg? Sorry als dit basiskennis is, maar ik ken de antwoorden niet, dus ik vraag het.
Nee, het is niet verplicht. Oorspronkelijk zou ik het niet op mijn Ultimate krijgen en had ik mijn bestelaanvraag zonder het naar de dealer gestuurd, maar de avond voordat ik persoonlijk mijn truck ging bestellen, veranderde ik van gedachten, dus voegde ik het toe bij de dealer. Het is geen $1.540 - je denkt aan het Max Trailering Package, dat de truck in feite verandert in een 3500 voor sleepmogelijkheden. Het Gooseneck/5th Wheel Prep Package kost $595.

Er zitten gaten in de laadbak, maar ze worden geleverd met afdekkingen die overeenkomen met de bedliner, dus het ziet er niet al te slecht uit.

#10 ·
Nee, het is niet verplicht. Oorspronkelijk zou ik het niet op mijn Ultimate nemen, en ik had mijn bestelaanvraag zonder dat naar de dealer gestuurd, maar de avond voordat ik persoonlijk mijn vrachtwagen ging bestellen, veranderde ik van gedachten, dus voegde ik het toe bij de dealer. Het is geen $ 1.540 - je denkt aan het Max Trailering Package, dat de vrachtwagen in wezen verandert in een 3500 voor sleepmogelijkheden. Het Gooseneck/5th Wheel Prep Package kost $ 595.

Er zitten gaten in de laadbak, maar ze worden geleverd met afdekkingen die overeenkomen met de bedliner, dus het ziet er niet al te slecht uit.
Ja, dat zie ik nu. Ik zat fout over de kosten. Bedankt dat je me daarop hebt gecorrigeerd.

#9 ·
Eens, het Max-aanhangerpakket geeft je het trekhaakplatform in de truck, VASTGESCHROEFD aan het frame (althans op de 17's en 18's). Het max-pakket is een veerupgrade (ik denk dat ze mogelijk overbelastingen toevoegen) en een nieuwe gewichtsklasse sticker, plus de spullen onder het bed.

Standaard GN-voorbereiding is $x545, maar de kogel- en haakpunten zijn nog eens $300+ (ik heb er 2 en ben er bijna aan een 3e). Ik had geluk en vond mijn eerste voor $99 in de chique plastic koffer met het label CURT, niet GM.

#27 ·
De zwanenhals last absoluut NIET enig deel van het systeem aan het frame!
Als je nieuw bent in het zwanenhals- of fifthwheel-spel, zou ik je ten zeerste aanraden om het fabriekssysteem over te slaan en ze een B&W turnover ball te laten installeren nadat je je truck hebt ontvangen.
Ik heb beide gehad en geef =veel= de voorkeur aan het OEM puck-systeem. Veel sneller en gemakkelijker om de FW-trekhaak te installeren en te verwijderen, het is niet nodig om iets aan te draaien. Ik draag mijn GN-kit in mijn gereedschapskist, dus het is niet nodig om in en uit de laadbak te springen om de ankerpen voor de kogel te bedienen. Ook zijn de nieuwere trucks, met het dunnere metaal in de laadbakken, gevoelig voor vloerbuiging en/of deuken veroorzaakt door de traditionele Companion-basis, zelfs met de afstandhouders die ze leveren om de belasting over de golfplaten van de laadvloer te verdelen.

Ik heb mijn eigen Turnover Ball in mijn oude '02 2500HD zelf geïnstalleerd en het was een directe bolt-on installatie. Hoefde alleen maar een klein stukje plaatmetaal te trimmen om een dwarsbalk naar binnen te laten glijden. Het enige wat ik met de nieuwe trekhaak moest doen, was de vasthoudspanning op de puck-sloten met ongeveer 1 gat op 3 van de 4 kroonmoeren vastdraaien.

Lyle

#13 ·
Ik sluit me aan bij @bigdave_185 over de B&W Turnoverball. Ik heb die in mijn 06 LBZ geïnstalleerd. Ik vond het erg goed, samen met de B&W Companion vijfde wielkoppeling. Ik ben in mijn 2022 voor het fabriekssysteem gegaan. De puck-moeren hebben een grove draad met kroonmoeren/borgpennen en drie ervan kunnen niet goed worden afgesteld. Om het shimmen van de moeren te voorkomen, moet ik de moeren op een freesmachine afslijpen.

#28 ·
Ik sluit me aan bij @bigdave_185 over de B&W Turnoverball. Ik heb die in mijn 06 LBZ geïnstalleerd. Ik vond hem erg goed, samen met de B&W Companion 5th wheel trekhaak. Ik ben overgestapt op het fabriekssysteem in mijn 2022. De puckmoeren hebben een grove schroefdraad met kroonmoeren/splitpennen en drie ervan kunnen niet goed worden afgesteld. Om te voorkomen dat ik de moeren moet shimmen, moet ik de moeren op een freesmachine afslijpen.
Heeft u hierover contact opgenomen met B&W? Mijn verkopende dealer, die =veel= B&W trekhaken heeft geïnstalleerd, vertelde me dat ze de nieuwe trekhaken bijna nooit hoeven af te stellen en dat het, als ze dat wel doen, meestal maar 1 of 2 gaten zijn. Ik vroeg of ze er ooit problemen mee hadden gehad en ze verzekerden me dat dat niet zo was.

Lyle

#14 ·
Ik had een B&W turnover ball op de LBZ die ik net heb verkocht. De fabrieks GN-voorbereiding op mijn nieuwe 2024 lijkt net zo goed. Ik heb de B&W ball kit gekocht, maar vond de manier waarop het fabriek/Curt-systeem werd geïnstalleerd niet prettig.

Ik heb op geen van beide een conventionele fifth wheel hitch gebruikt, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik heb een Goosebox op mijn 5th wheel, dus het is een directe zwanenhalsverbinding voor mij.

#15 ·
Ik had een B&W turnover ball op de LBZ die ik net verkocht heb. De fabrieks GN-voorbereiding op mijn nieuwe 2024 lijkt net zo goed. Ik heb de B&W ball kit gekocht, maar vond de manier waarop het fabriek/Curt systeem geïnstalleerd werd niet goed.

Ik heb geen conventionele fifth wheel hitch op beide gebruikt, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik heb een Goosebox op mijn 5th wheel, dus het is een directe zwanenhalsverbinding voor mij.
Verbergt uw B&W ball turnover zich in de bed, ronde paal neem ik aan?
Het kan zijn dat er b&w op staat, maar niemand bij b&w zal zeggen of het hier in de VS is gemaakt of niet lol 😂
De companion hitch en de turnover ball zijn in mijn ogen veruit de beste combinatie

#16 ·
Keert uw Z/W kogelomzet en verstopt zich in het bed, ronde paal neem ik aan?
Het kan zijn dat het Z/W gestempeld is, maar niemand bij Z/W zal zeggen of het hier in de VS is gemaakt, lol 😂
De companion trekhaak en de kogelomzet zijn in mijn ogen veruit de beste combinatie
Nee, de kit die met de fabrieksvoorbereiding werkt, draait niet om en bergt op. Het heeft een klaphendel/hendel die hem op zijn plaats vergrendelt.

Image

Dit staat in de handleiding die bij mijn Tow & Stow trekhaak is geleverd. Ziet er voor mij naar uit dat B&W met trots in Amerika wordt gemaakt.
Image

#17 ·
Oké, ik ben de 10-jarige

vermijd het shimmen van de moeren, ik ga de moeren moeten scheren
en iedereen in de kamer stopte, staarde, lachte en ging toen weer aan het werk

😂 :LOL: 😂 😂

Sorry, kon het niet helpen

Ik ben voor het in de fabriek geïnstalleerde puck-systeem. Laat in ieder geval de voorbereidende werkzaamheden van $545 uitvoeren. Gaten zijn af fabriek gedaan, gegrond, afgedicht en geverfd versus later geboord. Zelfs als je niet van plan bent ze te gebruiken, zal het de wederverkoop van een vrachtwagen die bedoeld is om te slepen, niet schaden.

Slechts mijn 2 cent

#18 ·
Ok, ik ben de 10-jarige

en iedereen in de kamer stopte, staarde, lachte en ging toen weer aan het werk

😂 :LOL: 😂 😂

Sorry, kon het niet laten

Ik ben voor het in de fabriek geïnstalleerde puck-systeem. Laat in ieder geval de voorbereidende werkzaamheden van $545 uitvoeren. Gaten zijn af fabriek gedaan, gegrond, afgedicht en geverfd versus later uitgeboord. Zelfs als je niet van plan bent ze te gebruiken, zal het de wederverkoop van een vrachtwagen die bedoeld is om te slepen niet schaden.

Slechts mijn 2 cent
Eens, vooral op een truck met een korte bed. Kan geen autoslider of sidewinder pinbox gebruiken met een single point trekhaak.

#19 ·
Companion slider enkel punt

#33 ·
Ik zou het halen, maar ik denk dat het maar $545,00 is.
:) Bedankt, ik had om de een of andere reden geen keuze, maar ja. Gepland voor productie op 16/10. deze draad is ver van de oorspronkelijke vraag afgeweken, maar interessant.

#31 ·
Het mooie van het voorbereidingspakket is een schoon bed.

Met het ISR (railsysteem) verlaat u de kanalen in het bed om vuil en ander vuil te verzamelen, samen met roestvorming in de loop der tijd, en laten we niet vergeten dat als u iets plat moet leggen, zoals afgewerkt multiplex (of zelfs als u los materiaal zoals aarde vervoert), u die rails omhoog hebt staan.

Pullrite biedt iets vergelijkbaars met het fabriekspuck-systeem ISR SuperRail | Fifth Wheel Hitches by PullRite, maar u boort gaten door de verf waardoor de rand gaat roesten.

#32 ·
Ik heb beide gehad en geef de voorkeur aan het OEM-puck-systeem. Veel sneller en gemakkelijker te installeren en de FW-trekhaak te verwijderen, zonder dat er iets hoeft te worden aangedraaid. Ik draag mijn GN-kit in mijn gereedschapskist, dus ik hoef niet in en uit de laadbak te springen om de ankerpen voor de kogel te bedienen. Ook zijn de nieuwere trucks, met het dunnere metaal in de laadbakken, gevoelig voor vloerbuiging en/of deuken veroorzaakt door de traditionele Companion-basis, zelfs met de afstandhouders die ze leveren om de belasting over de golfplaten van de laadvloer te verdelen.

Ik heb mijn eigen Turnover Ball in mijn oude '02 2500HD zelf geïnstalleerd, en het was een directe bolt-on installatie. Hoefde alleen een klein stukje plaatmetaal te trimmen om een dwarsbalk in te schuiven. Het enige wat ik met de nieuwe trekhaak moest doen, was de aanhoudspanning op de puck-sloten vastdraaien met ongeveer 1 gat op 3 van de 4 kroonmoeren.

Lyle
Ik zie helemaal geen buiging in de laadvloer met een 20k trailer, dus ik weet niet zeker welke misbruik of verkeerd gebruik anderen op de trekhaak toepassen om dat te veroorzaken.
Er is geen logisch argument voor een "schonere" laadbak als je laadbak vijf gaten in de vloer heeft versus 3 gaten, plus een gereedschapskist om de gereedschappen in te bewaren.

Maar het zijn allemaal jullie trucks om te installeren welke trekhaak je maar wilt. Zoals de man verderop in de straat die van zijn anderson houdt omdat zijn vrouw hem installeert. En hoewel hij hem helemaal heeft verbogen, zouden ze er geen garantie op geven, maar hij bestelde er toch weer een. Ik volg hem gewoon niet meer op de snelweg
Image

#37 ·
Er wordt mij verteld dat dit pakket verplicht is bij het bestellen van een Denali Ultimate. Kan ook het geval zijn bij andere modellen, maar dat is wat ik besteld heb. Klopt dit? Heeft iemand anders dit al eerder gehoord? Het is een optie van $1.540 die ik niet nodig heb of wil. Als ik dit inderdaad moet krijgen, betekent dit dan dat ik extra gaten in de laadbak van de truck krijg? Sorry als dit basiskennis is, maar ik weet de antwoorden niet, dus ik vraag het.
Het is met het Chevy High Country model

#38 ·
Ik krijg te horen dat dit pakket verplicht is bij het bestellen van een Denali Ultimate. Kan ook het geval zijn bij andere modellen, maar dat is wat ik besteld heb. Klopt dit? Heeft iemand anders dit al eerder gehoord? Het is een optie van $ 1.540 die ik niet nodig heb of wil. Als ik dit inderdaad moet krijgen, betekent dit dan dat ik extra gaten in de laadbak van de truck krijg? Sorry als dit basiskennis is, maar ik weet de antwoorden niet, dus ik vraag het.
Als je de afgedekte gaten niet wilt, verkoopt GM een rubberen bedmat die de hele bedekking bedekt. Ik kreeg de mat met de vijfde wiel trekhaak en sneed het gebied uit dat ik nodig had om de trekhaak waterpas te zetten

#39 ·
Het is met het chevy high country model
Weet je het zeker? Ik heb een CC HC gespecificeerd met lange bak, korte bak, benzine, diesel en het gn/5th wheel pkg stond nooit als verplicht in een combinatie.

Ik ging er gewoon van uit dat de dealer erop aandrong om de truck volgens hun specificaties te bestellen, dus als de deal niet doorging, zouden ze de truck op hun terrein hebben zoals ze hem wilden.

Deze thread is ver van de oorspronkelijke vraag afgeweken, maar interessant.
Ik vroeg me af of ik de enige was? De man vraagt of gn/5th wheel prep verplicht is, omdat hem dat wordt verteld, maar hij wil het niet. Dan 30 berichten van Ik zou deze trekhaak bestellen, ik zou die trekhaak bestellen.......... LOL

#42 ·
Ik vroeg me af of het aan mij lag? De man vraagt ​​of gn/5th wheel prep verplicht is, omdat dat hem wordt verteld, maar hij wil het niet. Dan 30 berichten van Ik zou deze trekhaak bestellen, ik zou die trekhaak bestellen.......... LOL
[/QUOTE]

Ik stelde de originele vraag. De dealer zei dat hij het niet kon verwijderen, maar het is oké. Ik zal toch een bedrug laten installeren. Iemand anders zei dat de dealer die optie misschien wilde voor het geval ik de bestelling annuleerde. In dit geval niet. Dealer is een vriend van me en weet dat als ik het niet zou kopen, hij het bijna onmiddellijk zou kunnen verkopen. Alles is goed.

#45 ·
Ja, het kan verwarrend zijn om een bestelling voor een nieuw voertuig in te voeren. Ik heb een paar keer met hen meegezeten terwijl ze de bestelling invoerden. Terwijl je opties invoert, krijg je constant berichten over wat er nog meer bij zit of wat er verwijderd wordt. Daarom zit ik erbij als ik een nieuwe vrachtwagen bestel. Op die manier kan ik de vraag ter plekke beantwoorden, als die er is. Veel succes met de nieuwe vrachtwagen, ik hoop dat het niet te lang duurt.

#48 ·
Een van mijn collega's heeft een hot shot bedrijf. Hij gebruikt al jaren de TO-kogels. Een tijdje geleden kreeg hij een telefoontje dat de GN plat lag. De afschuifpen in de kogel was afgebroken. Ze tilden hem op en lasten hem vast omdat ze een lading gingen ophalen. Omdat hij een paar rigs op dezelfde manier heeft staan, begonnen ze te controleren en alle pennen waren ernstig versleten en verschillende zagen er klaar uit om te breken. Alle kogels zijn nu vastgelast.

Ik wou dat ze een beter opslagsysteem hadden voor de GM-kogel en de veiligheidsringen. Ook de borgpennen van de veiligheidsring zouden wat robuuster kunnen zijn. Als het niet zo duur was en ik niet 2 (binnenkort 3) van de GM-opstellingen had, zou ik voor het https://www.etrailer.com/Gooseneck-...BhBdEiwAR58-3HlaraTQXv5kz9RYTYrDbm9S6qKUL-CU4xWQmdcbRkdGQCf_ibz1PBoCQVoQAvD_BwE-systeem gaan, omdat de veiligheidsverbindingen er een stuk veiliger uitzien.

#49 ·
Een van mijn collega's heeft een hotshot-bedrijf. Hij gebruikt de TO-kogels al jaren. Een tijdje geleden kreeg hij een telefoontje dat de GN plat lag. De afschuifpen in de kogel was afgebroken. Ze tilden hem op en lasten hem vast, omdat ze een lading moesten ophalen. Omdat hij een paar rigs op dezelfde manier heeft staan, begonnen ze te controleren en alle pennen waren flink versleten en verschillende zagen eruit alsof ze op het punt stonden te breken. Alle kogels zijn nu vastgelast.

Ik wou dat ze een beter opslagsysteem hadden voor de GM-kogel en de veiligheidsringen. Ook de borgpennen van de veiligheidsring zouden wat robuuster kunnen zijn. Als het niet zo duur was en ik niet 2 (bijna 3) van de GM-opstellingen had, zou ik voor het https://www.etrailer.com/Gooseneck-...BhBdEiwAR58-3HlaraTQXv5kz9RYTYrDbm9S6qKUL-CU4xWQmdcbRkdGQCf_ibz1PBoCQVoQAvD_BwE-systeem gaan, omdat de veiligheidsverbindingen er een stuk veiliger uitzien.
Had de hotshot-chauffeur de moeite genomen om af en toe de kogel en pen te controleren, dan had hij de slijtage gezien en, had hij contact opgenomen met B&W, dan durf ik te wedden dat ze gratis nieuwe pennen zouden hebben gestuurd, vooral als hij de oorspronkelijke eigenaar was van de TO Ball-trekhaak. Ze waren altijd goed om me nieuwe u-bouten te sturen voor mijn oude Companion als ik er een kapot maakte.

Lyle