Chevy and GMC Duramax Diesel Forum banner

Parkeerhulp geblokkeerd?

100K views 24 replies 14 participants last post by  SNIPETHEM  
#1 · (Edited by Moderator)
De laatste paar dagen is er ijzel geweest. De sensoren zaten onder het ijs toen ik gisteren thuiskwam en ze sloegen natuurlijk op hol. Ik heb ze allemaal schoongemaakt voordat ik de truck uitzette en alles was in orde.

Vanmorgen ermee naar mijn werk gereden en het lampje was uit alsof ik het had uitgedaan. Nu krijg ik ze niet meer aan. De DIC zei: "Parkeerhulp geblokkeerd - zie handleiding". Natuurlijk heb ik dat gedaan, en natuurlijk hielp het niet. Ik heb de geweldige Google gevraagd. Het bracht een paar berichten naar boven over de sensoren die raar deden bij slecht weer, maar verder niet veel.

Iets ideeën? Behalve het afwachten, misschien in de verwarmde garage drogen of de dealer bellen? Wil het echt niet naar de dealer brengen.

• Like
Reactions: Admin
#10 ·
Hetzelfde gebeurt met mijn vrachtwagen hier in SE Wisconsin. Na de volgende dag boven het vriespunt zul je zien dat ze helemaal in orde zijn. IMHO, geen zorgen.
hetzelfde op mijn 15, het is geweldig om een ​​trommelvlies te verliezen aan de parkeerwaarschuwing elke keer dat ik in de vrachtwagen spring. 'uhNee

#3 ·
Dank u, meneer! Dat had ik wel gedacht.

Kleine bugs die ik graag verholpen zou zien, voor het geval ze tot een groter probleem leiden. Een soort sneeuwbaleffect.

#5 ·
Ik heb hetzelfde probleem als ik naar mijn werk rijd op een stoffige weg, dus zelfs regen/vuil kan ervoor zorgen dat de parkeersensoren in paniek raken.

Als je geen problemen hebt als de vrachtwagen droog en schoon is, zou ik me niet al te veel zorgen maken.

#6 ·
Mijn 11' deed vorige week hetzelfde met die ijzel en binnen een paar dagen na de regen was het bericht weg

#7 ·
10 4. Bedankt voor alle antwoorden. Zoals jullie allemaal voorspeld hebben, is het weggegaan lol.

#9 ·
Mijn 2018 heeft dit deze winter één keer gedaan, dus ik ben blij te horen dat het "normaal" is. Maar mijn 2014 Cadillac ATS is 5 winters lang in sneeuw, sneeuwbrij, ijzel, enz. gereden en heeft dit probleem nooit gehad met zijn sensoren en ik herinner me niet dat ik rapporten over het probleem van iemand anders op het ATS-forum heb gelezen, dus het systeem moet wat robuuster zijn dan wat ik zou denken dat een bijna identiek systeem in het pick-up/SUV-platform is.

#11 · (Edited)
Als u parkeerhulp niet prettig vindt/wilt, kan deze worden uitgeschakeld met een van de beschikbare methoden.

Parkeerhulp
Indien aanwezig, kan deze functie helpen bij het achteruitrijden en parkeren van het voertuig.
Zie Hulpsystemen voor parkeren of achteruitrijden pagina 279.
Selecteer Uit, Aan of Aan met trekhaak.

Parkeerhulp

Met RPA en indien uitgerust met FPA, kunnen de sensoren op de bumpers bij snelheden van
minder dan 8 km/u (5 mph) objecten detecteren tot 2,5 m (8 ft) achter en 1,2 m (4 ft) voor het voertuig
binnen een zone van 25 cm (10 in) hoog boven de grond en onder bumperniveau.

Deze detectieafstanden kunnen korter zijn bij warmer of vochtig weer. Geblokkeerde sensoren zullen geen
objecten detecteren en kunnen ook valse detecties veroorzaken. Houd de sensoren
schoon van modder, vuil, sneeuw, ijs en sneeuwbrij; en reinig de sensoren na een wasbeurt bij vriestemperaturen.

De functies in- of uitschakelen
Druk op 'P>>' op de middenconsole om de parkeerhulp voor en achter
aan of uit te zetten. Het indicatielampje in de knop gaat branden wanneer de
functies zijn ingeschakeld en gaat uit wanneer de functies zijn uitgeschakeld.
Parkeerhulp voor en achter kan via voertuigpersonalisatie worden uitgeschakeld, ingeschakeld of met trekhaak worden ingeschakeld.
Zie “Parkeerhulp” onder Voertuigpersonalisatie pagina 161.

Als de parkeerhulp via voertuigpersonalisatie wordt uitgeschakeld, wordt de parkeerhulpknop
op de middenconsole uitgeschakeld.
Om de parkeerhulp weer in te schakelen, selecteert u Aan in voertuigpersonalisatie.

De instelling Aan met trekhaak zorgt ervoor dat de parkeerhulp correct werkt met een aangekoppelde trekhaak.
Schakel de parkeerhulp uit bij het slepen van een aanhanger.
Om de symbolen of geleidingslijnen van de parkeerhulp achter in of uit te schakelen,
zie “Achteruitrijcamera” onder Voertuigpersonalisatie pagina 161.

#22 ·
Als je parkeerhulp niet leuk vindt/wilt, kan deze worden uitgeschakeld met een van de beschikbare methoden.

Parkeerhulp
Als
sNIP
ff,
zie "Achteruitrijcamera" onder Voertuigpersonalisatie pg 161.
Perfecte uitleg!

Oké, ik vind de functie leuk. Soms hebben we jonge wezens om ons heen die ons Nana en PopPop noemen en klein zijn. De functie helpt bij het richten... (Hè, kan een man niet met rust gelaten worden... jeez)...

Op onze 2017 kan hij niet beslissen of hij UIT blijft of knippert-knippert

Als ik hem met een knop uitschakel, worden er af en toe waarschuwingen weergegeven als de enige obstakels mijn aanhanger of paarse eenhoorns zijn...

"Nu voor iets heel anders" Monty Python

Het belangrijkste met "veiligheidsvoorzieningen" zoals de lichaamsverscheurende, exploderende airbag in het stuurwiel is dat dit weer een speciale voorziening is die we moeten verdragen... En "vertrouwen"...

Mmm. Nee. Het specificeert in het boek in principe dat het zou kunnen werken zoals ontworpen...

Weet je, een beetje zoals het "emissiecontrolesysteem"

Vertrouwen. Mmmm... niet zo veel. Gebruiker wees gewaarschuwd

#12 ·
Oh nee, ik vind parkeerhulp WEL fijn, ik vind het alleen niet fijn dat het willekeurig in paniek raakt en mijn trommelvliezen opblaast met de ongelooflijk luide (ja, de piep staat op minimaal volume) waarschuwingen. Ik reed op een dag op de snelweg, geen sneeuw, geen regen en uit het niets gaat deze waarschuwing af en bezorgt me bijna een hartaanval. Ter verdediging van het systeem, de vorige eigenaar heeft misschien een aftermarket versterker geplaatst of zoiets en dat heeft de fabrieksinstellingen verstoord, ik heb het dashboard nog niet opengemaakt om het te bekijken.

#13 ·
Oh, nee, ik vind parkeerhulp WEL fijn, ik vind het alleen niet fijn dat het willekeurig in paniek raakt en mijn trommelvliezen opblaast met de ongelooflijk luide (ja, de piep op min volume) waarschuwingen. Ik reed op een dag over de snelweg, geen sneeuw, geen regen en ineens gaat deze waarschuwing af en ik krijg bijna een hartaanval. Ter verdediging van het systeem, de vorige eigenaar heeft misschien een aftermarket versterker in gezet of zoiets en dat heeft de fabrieksinstellingen verstoord, ik heb het dashboard er nog niet afgehaald om het te bekijken.
Mag nooit boven de 8 km/u afgaan. Er moet iets zijn dat aandacht nodig heeft.

#14 ·
Lol:rofl Ik lach niet om je storing, pech of de bijna-hartaanval. Ik lachte hardop toen ik me voorstelde dat ik over de weg reed, me met mijn eigen zaken bezighield en dan een zinloos alarm afging dat je de $h!t uit je schrok.

#15 ·
Ik dacht hetzelfde, maar toen herinnerde ik me dat mijn vrouw zei dat het bij haar gebeurde terwijl ze met 80 km/u in de vrieskou reed. Het

#21 ·
Ik heb de blokverwarming laten installeren. Op de terugweg naar huis stopte ik bij de rode lichten en de parkeerhulp ging de hele tijd af dat ik daar zat. Wat heeft de technicus gedaan?
liet het snoer buiten en bungelde voor de grill?

• Like
Reactions: cfell
#23 ·
Ik heb gelezen dat ik de batterij moet loskoppelen en deze moet laten resetten. Ik ga dit doen en kom er bij je op terug.
Nou, ik heb hem binnengebracht. Ze hebben de batterij gereset en de trekhaak uitgeschakeld. Dit is bedoeld om het systeem te vertellen dat er iets achter zit dat de sensor stoort. Tot nu toe werkt het. De trekhaak hangt laag genoeg om niet te storen, maar hij werkt nu.

#24 ·
Dit probleem is net opgedoken op mijn vrachtwagen...
ongeveer 7 herstarts na de dealer update van de GPCM en misschien andere.

Hoewel het heel af en toe was dat het 'geblokkeerd' zou zeggen, gebeurt het nu bij elke herstart... het zegt 'PA geblokkeerd' en schakelt dan de PA-knop, het lampje en de functie uit.

De dealer haalt gewoon zijn schouders op... de man die belde en het me uitlegde, sprak niet met me toen ik de vrachtwagen kwam ophalen... Mij werd verteld: "misschien is het de aftermarket metalen grille die je hebt geĂŻnstalleerd"... Ik legde uit dat het probleem af en toe optrad voordat de grille werd geĂŻnstalleerd.

Krekels...